A BMW szerdán bejelentette, hogy felvásárolta a Sauber-istálló részvényeinek többségét, így a svájci csapat 2006-tól a müncheni gyár nevén folytatja szereplését a száguldó cirkuszban. A jelenleg a Williams-istállónak motort szállító gyár Peter Sauber részesedésének nagy részét szerzi meg, a Credit Suisse birtokát 2008-ig fokozatosan vásárolja fel. Sauber kisebbségi tulajdonos marad, és tanácsadóként folytatja a gárdánál.
Peter Sauber csapatfônök (jobbra) és Mario Theissen, a BMW sportigazgatója nem tagad tovább
Peter Sauber csapatfônök (jobbra) és Mario Theissen, a BMW sportigazgatója nem tagad tovább
Az üzletről már hetek óta pletykáltak, de ahogy az lenni szokott, a Sauber és a BMW is tagadta a felvásárlás tervét. Azt elismerték, hogy motorszállítási szerződésről tárgyalnak, de a részletekbe nem mentek bele. A Sauber 1993-ban, remek sportautó-szereplés után mutatkozott be a Formula-1-ben, míg a BMW az 1980-as évekbeli Brabham-együttműködése után 2000-ben tért vissza motorszállítóként a Williams oldalán.
A grove-i csapattal képtelen volt felérni a csúcsra, ráadásul az eddigi öt és fél év alapján az F1-ben 1973-ban bemutatkozó team leggyengébb gyári motorszállítójának bizonyult. A Williams a Ford-Cosworth-tal, a Hondával és a Renault-val is nagyobb százalékban ért el győzelmeket, ennél sikertelenebb együttműködése csak privát szállítókkal (Judd, Mecachrome, Supertec) volt. Az utóbbi időben nagyon megromlott a kapcsolat a Williams és a BMW vezetői között, így hiába ajánlja a müncheni cég, hogy második csapataként folytatná Sir Frank Williamsékkel, erre igen kevés esély van.
A Williams-Renault korszak két világbajnoka, Jacques Villeneuve (1997) és Nigel Mansell - egykori és mostani versenyzők, valamint a szakértők többségéhez hasonlóan - úgy vélekedik, jól döntött a Michelin, amikor csapatainak a versenytől való távolmaradást tanácsolta a vasárnapi indianapolisi futamon. "Nemcsak a mi életünk lett volna veszélyben, hanem a szurkolóké is. Ki akar húsz körön belül tizennégy balesetet látni?" - fogalmazott Villeneuve, aki jelenleg a Sauber sofőrje.
Szavazás
"Nem vonhatják felelősségre a csapatokat, amelyek a biztonságot tartották szem előtt. Jól döntött a Michelin, az új sikán nélkül veszélyes lett volna a versenyzés" - mondta Nigel Mansell, 1992 bajnoka, akivel egyetértett Jackie Stewart, 1969, 1971 és 1973 világelsője. "A sikán beiktatásával lehetett volna egy jó verseny Indianapolisban. Rengeteg idő állt rendelkezésre ennek kivitelezésére, az FIA kompromisszumkészsége nélkül azonban ezt nem lehetett megoldani. A Formula-1 nem engedheti meg magának, hogy ilyen botrányai legyenek" - fogalmazott Stewart.
Az FIA-t nemigen hatják meg ezek a szavak, a nemzetközi szervezet mindenképpen bizonyítani akarja az igazát, és felelőst akar találni a tengerentúli fiaskóért. Mint ismeretes, jövő szerdára beidézte a michelines csapatokat, amelyeket többek között az F1 hírnevének megtépázásával vádol. A lehetséges büntetések között pénzbírság és felfüggesztett eltiltás lehet, kivéve a BAR-t, amelyet a San Marinó-i Nagydíj után két versenyről már eltiltottak, és kiszabtak rá további féléves kizárást - felfüggesztve, további szabálysértésig. Ha tehát bűnösnek találják a csapatokat, az a BAR szezonjának végét is jelentheti.