Szokatlan esemény tartotta, illetve tartja izgalomban a német futballhíveket, hiszen felvetődött, hogy a Német Futball-liga (DFL) eladja a Bundesliga névhasználati jogát.
A Horizont Sport Business című internetes portál úgy értesült, hogy a Vodafone telekommunikációs cég tárgyalt a DFL-lel a "keresztelőről”, és állítólag 75 millió eurót lenne hajlandó áldozni az ügyletre. A társaság a névhasználat mellett egyéb reklámfelületeket is kapna, így mind a 18 stadionban kitehetné a hirdetőtábláját, valamint az összes csapat mezén ott szerepelne a logója.Nagy kérdés, hogyan lehet összeegyeztetni ezt a reklámszerződést az egyes csapatok megállapodásaival, hiszen több klubnak is telekommunikációs partnere van, közülük a Bayern München (a főszponzora a T-Mobile) már jelezte, mindenképpen megvétózza a kontraktust. "Nagy hangsúlyt fektetünk a partnereinkkel kötött exkluzív szerződésekre, meg kell védenünk az érdekeiket. Azok szentek és sérthetetlenek” – mondta Karl-Heinz Rummenigge, a Bayern Münchent működtető gazdasági társaság első embere.Gyanítható, hogy a bajoroknak semmit sem kell tenniük, hiszen a liga – még ha hatalmas késéssel is – cáfolta a Bundesliga névváltoztatását. "A Bundesliga Bundesliga marad. Nem gondolunk arra, hogy eladjuk a névhasználati jogot” – jelentette ki Wilfried Straub, a DFL üzletvezetője. Straub kollégája, Michael Pfad kizártnak tartja, hogy Németországban olyan megállapodás lépjen életbe, mint mondjuk Angliában vagy Ausztriában, ahol a különböző sorozatok szponzorok neve alatt "futnak”. "A Bundesligának szponzornév nélkül is erős a pozíciója a piacon” – mondta a gazdasági szakember.Ugyanakkor azt senki sem tagadta, hogy a liga főszponzort keres, még ha a bajnokság nevét nem is hajlandó áruba bocsátani.