Igor Kranjec nyerte meg a sprintet Szekszárdon

Vágólapra másolva!
2003.07.04. 23:24
Címkék
A pénteki második szakasz során Tolna és Baranya megye útjain 180 kilométert teljesített a mezőny, és az első kategóriás heggyel is nehezített etapon a döntés az utolsó (kilo)méterekre maradt. A finisben a horvát Kamen szlovén bringása, Igor Kranjec bizonyult a leggyorsabbnak, a legjobb magyar, Lengyel Tamás előtt.
29. FIAT-Gemenci Nagydíj
2. szakasz, az Alisca Bau-kupáért (180 km): 1. Igor Kranjec (szlovén, Kamen-Cremcaffé) 4:12:54, 2. Lengyel Tamás (P Nívó-Betonexpressz-FTC) 2 mp hátrány, 3. Glovnjak (szlovák, Dubnica) 3 mp h., 4. Árvai (P Nívó-Betonexpressz-FTC) 20 mp h., 5. Nagy R. (szlovákiai) 21 mp h., 6. Garamszegi (P Nívó-Betonexpressz-FTC) azonos idôvel
Az összetettben: 1. Olekszij Nakazsnij (ukrán, SK Nikolaev) 7:58:05, 2. Varvaruk (ukrán, Kamen) 3 mp h., 3. Lengyel T. 4:08 p h., 4. Kranjec 4:21 p h, 5. P. Klasa (cseh, Joko Velamos) 4:22 p h., 6. Árvai 4:23 p h.
Következik: 3. szakasz, Szekszárd-kupa (95 km); kritériumverseny a FIAT Stoll Autóházak-kupáért (Szekszárd)
29. FIAT-Gemenci Nagydíj
2. szakasz, az Alisca Bau-kupáért (180 km): 1. Igor Kranjec (szlovén, Kamen-Cremcaffé) 4:12:54, 2. Lengyel Tamás (P Nívó-Betonexpressz-FTC) 2 mp hátrány, 3. Glovnjak (szlovák, Dubnica) 3 mp h., 4. Árvai (P Nívó-Betonexpressz-FTC) 20 mp h., 5. Nagy R. (szlovákiai) 21 mp h., 6. Garamszegi (P Nívó-Betonexpressz-FTC) azonos idôvel
Az összetettben: 1. Olekszij Nakazsnij (ukrán, SK Nikolaev) 7:58:05, 2. Varvaruk (ukrán, Kamen) 3 mp h., 3. Lengyel T. 4:08 p h., 4. Kranjec 4:21 p h, 5. P. Klasa (cseh, Joko Velamos) 4:22 p h., 6. Árvai 4:23 p h.
Következik: 3. szakasz, Szekszárd-kupa (95 km); kritériumverseny a FIAT Stoll Autóházak-kupáért (Szekszárd)
A csütörtöki első országúti szakaszon tetemes előnyt szerző ukrán duónak, Anatolij Varvaruknak és Olekszij Nakazsnijnak a pénteki etapon csak arra kellett figyelnie, hogy ne legyen az előző napi akciójukhoz hasonló szökés, s akkor már csak kettejük között dőlhet el a viadal. Nos, az etap első felében, a Pécsig teljesített 90 km-en nem is volt említésre méltó szökés, először a Széchenyi tér és a Lapis tető közötti 2.7 km-es, csaknem 500 méteres szintkülönbségű szakasz kínált lehetőséget akcióra. Hárman vállalkoztak szökésre, s a szlovákiai Nagy Róbert, a német Patrick Köhler és a ferencvárosi Szekeres Csaba alkotta csapat a hegytetőn kijelölt részhajrához érve már majdnem egy perccel vezetett a mintegy negyventagú üldözőboly előtt.
A különbség Komlóig folyamatosan nőtt, a második hegyi hajránál már 1:40 perces fórban voltak a szökevények. A mezőny ekkor kapcsolt, a ferencvárosiak és a cseh Joko Velamos kerekesei vezette üldözők kilométerről kilométerre faragtak hátrányukból, Bonyhádra érve már csak fél perccel tartott előbbre az élen tekerő hármas, majd Mőcsénynél be is olvadt a bolyba.
A szálkai tónál a bajmóctölgyesi Slobodník lépett meg, őt a faluban a szlovákiai Remák Zoltán beérte, sőt az utolsó hegyi hajrát meg is nyerte. Szekszárd felé ereszkedve jött az újabb akció: a ferencvárosi Lengyel Tamás, a szlovén Kranjec és a szlovák Glovnjak hatalmas tempót diktálva meglépett, és a szekszárdi célig tartotta is az előnyét. Az utolsó egyenesbe fordulva Kranjec begyújtotta a rakétákat, s nagy sprintet kivágva elsőként haladt át a célvonalon Lengyel Tamás, illetve Glovnjak előtt. Az összetettben élen álló két ukrán bringás az üldözőbollyal ért célba, így az időjóváírásoknak köszönhetően Nakazsnij került az összetett élére, három másodperccel megelőzve Varvarukot.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik