Bár mondták, hogy nem kockáztatnak, a prológ eredménye nem számított bele a verseny végeredményébe, azért izgalmas csatákat láthatott a közönség a Pólus Center mellett épített pályán. A stílus a Dakar-ralikat megelőző párhuzamos pályás körversenyekét idézte, és a pilóták mindent megtettek annak érdekében, hogy a hangulat is hasonlítson egy kicsit a sivatagi show nyitányán megszokotthoz.
A prológgyôztes Gál István, Oroszlán Tibor duó számára a vizesárok sem volt akadály (Fotó: Czagány Balázs)
A prológgyôztes Gál István, Oroszlán Tibor duó számára a vizesárok sem volt akadály (Fotó: Czagány Balázs)
A prológgyôztes Gál István, Oroszlán Tibor duó számára a vizesárok sem volt akadály (Fotó: Czagány Balázs)
A prológgyôztes Gál István, Oroszlán Tibor duó számára a vizesárok sem volt akadály (Fotó: Czagány Balázs)
A tereprali országos bajnokság negyedik futamának szervezői ezzel a hat kilométeres, közönségcsalogató körversennyel próbálták megalapozni a hét végi viadal hangulatát. A Gál István, Oroszlán Tibor kettős csütörtökön még technikai problémákkal küzdött, és a saját építésű G.Baba Proto kormánya még pénteken sem volt tökéletes, az ötszörös bajnokot azonban ez sem akadályozhatta meg abban, hogy a legjobb időt érje el a kétfordulós száguldásban. Noha Gál a rajt előtt kijelentette, egyáltalán nem fog sietni, aki ismeri, tudta, hogy úgysem tartja be az ígéretét. Gál "Babának” ugyanis a vérében van a versenyzés, nem tud csak úgy ímmel-ámmal autózni. Az is lehetne a mottója: vagy teljesen, vagy sehogy. Csakúgy, mint a második legjobb időeredményt elérő Kis Sándornak, aki a szűk, kanyargós pályán jól tudta kamatoztatni az autókrosszban szerzett tapasztalatait (abban a szakágban korábban nyolc bajnoki címet szerzett), bár a hosszú Nissan Pick-Up egyáltalán nem hasonlított az évekkel ezelőtti "vasszöcskére”.
Magyar Dakar-kupa, az ob 4. futama Prológ: 1. Gál István, Oroszlán Tibor (Autó Eldorádó MSE, G.Baba Proto Evo) 6:15, 2. Kis, Czeglédi (K-Sped Porsche ASE, Nissan Navara Pick-Up) 6 másodperc hátrány, 3. Benyó, Maurer (Hyundai Auto Hungary Team, Hyundai Galoper) 7 mp h., 4. Jakab, Tóth D. (4x4 Off Road Club, Chevrolet McPherson) 11 mp h., 5. Murczin, Garamvölgyi (3.D. Racing, Mitsubishi Pajero) 21 mp h., 6. Horváth B., Tóth Gy. (Premier Motorsport Club, Mercedes) 30 mp h.
A harmadikként érkező, bajnoki címvédő Benyó Miklósnak eddig nem úgy sikerült az idény, ahogy azt eltervezte, ám nemcsak ő búcsúzott sokszor túl korán a versenyektől, hanem a prológot mögötte záró Jakab Tamás is. Nos, ez a részeredmény talán mindkettejük számára meghozza a várva várt áttörést, és találkozhatunk velük a vasárnap délutáni célban, a West End City Center parkolójában. A bevásárlóközpont ad otthont egyébként a rajtnak is, szombaton reggel 9 órakor, ezt követően a csobánkai harckocsipályán láthatja a közönség a mezőnyt 9.30-tól és 10.50-től. Vasárnap is lesz két nyilvános szelektív szakasz: a Rábaring környékén 9.30 órakor és 10.15-kor száguldanak a terepralisok.