Utánpótlás: A gyerekeké az elsőbbség

Vágólapra másolva!
2002.11.10. 20:50
Címkék
A világcégnek fontos a fiatalok labdarúgása

A konferencián remek elôadást tartott Phil Reed, a McDonald’s Magyarország marketingigazgatója, amelyben bemutatta, milyen fontos az iskolai labdarúgást hazánkban már tíz éve támogató multinacionális cég számára, hogy segítheti a legkisebbek futballját.
Phil Reed elôször csak kérdezett, arra keresve a választ: vajon egy olyan világcégnek, egy olyan kialakult brandnek, mint a McDonald’s, miért van szüksége a jelenlétre, miért jó az, hogy az iskolai csapatok futballját segíti.
Az angol marketingigazgató bemutatta, hogy a világcég támogatja a nagy nemzetközi sporteseményeket, a labdarúgó világ- és Európa-bajnokságokat, valamint a téli és nyári olimpiai játékokat is. Bemutatta, hogy a McDonald’s milyen intenzív kampánnyal „készült” a nyári labdarúgó-világbajnokságra. De – mint mondta – mindez azért lehetett hiteles és ezzel összességében sikeres Magyarországon, mert aki a reklámokkal találkozott, az tudta: a McDonald’s hosszú idô óta támogatja a jövô magyar focistáit, a gyerekek labdarúgását is.
Phil Reed kitért arra is, miért sikeres, így miért fontos a sportolás támogatása, a sport megjelenítése a reklámokban. Bemutatta: a sporthoz, a sportoló, önmagát felülmúló emberhez, annak sikeréhez számos olyan fogalom kapcsolódik (kitartás, szorgalom, munka, dicsôség, hírnév, siker) amelyet az emberek szeretnek, és ami ennél is fontosabb, szeretnének magukénak érezni. Aki ezekkel a fogalmakkal, képekkel (van-e szívet melengetôbb kép a becsülettel küzdô, a pályán néha önmagukat is legyôzô, csillogó szemű, boldog gyereknél?) köti össze magát, aki azért tesz, hogy mindez megvalósuljon, az számíthat rá, hogy maga is találkozik az emberek szimpátiájával.
A recept egyszerűbb, mint ahogy talán a hamburger receptje sem túl bonyolult: a „titok” csak annyi, szívvel, jól kell csinálni.
A világcégnek fontos a fiatalok labdarúgása

A konferencián remek elôadást tartott Phil Reed, a McDonald’s Magyarország marketingigazgatója, amelyben bemutatta, milyen fontos az iskolai labdarúgást hazánkban már tíz éve támogató multinacionális cég számára, hogy segítheti a legkisebbek futballját.
Phil Reed elôször csak kérdezett, arra keresve a választ: vajon egy olyan világcégnek, egy olyan kialakult brandnek, mint a McDonald’s, miért van szüksége a jelenlétre, miért jó az, hogy az iskolai csapatok futballját segíti.
Az angol marketingigazgató bemutatta, hogy a világcég támogatja a nagy nemzetközi sporteseményeket, a labdarúgó világ- és Európa-bajnokságokat, valamint a téli és nyári olimpiai játékokat is. Bemutatta, hogy a McDonald’s milyen intenzív kampánnyal „készült” a nyári labdarúgó-világbajnokságra. De – mint mondta – mindez azért lehetett hiteles és ezzel összességében sikeres Magyarországon, mert aki a reklámokkal találkozott, az tudta: a McDonald’s hosszú idô óta támogatja a jövô magyar focistáit, a gyerekek labdarúgását is.
Phil Reed kitért arra is, miért sikeres, így miért fontos a sportolás támogatása, a sport megjelenítése a reklámokban. Bemutatta: a sporthoz, a sportoló, önmagát felülmúló emberhez, annak sikeréhez számos olyan fogalom kapcsolódik (kitartás, szorgalom, munka, dicsôség, hírnév, siker) amelyet az emberek szeretnek, és ami ennél is fontosabb, szeretnének magukénak érezni. Aki ezekkel a fogalmakkal, képekkel (van-e szívet melengetôbb kép a becsülettel küzdô, a pályán néha önmagukat is legyôzô, csillogó szemű, boldog gyereknél?) köti össze magát, aki azért tesz, hogy mindez megvalósuljon, az számíthat rá, hogy maga is találkozik az emberek szimpátiájával.
A recept egyszerűbb, mint ahogy talán a hamburger receptje sem túl bonyolult: a „titok” csak annyi, szívvel, jól kell csinálni.
A nemsokára első születésnapját ünneplő Nemzeti Labdarúgó Akadémia nemcsak azzal kíván új színfoltot hozni a magyar labdarúgás nem mindig csillogó palettájára, hogy egységes rendszerbe foglalja, és a közpénzek felhasználásaihoz illően ellenőrizhető és átlátható rendszerben finanszírozza a fiatalok labdarúgását, hanem az üzleti szféra bekapcsolásával a XXI. század sportja kihívásainak is igyekszik megfelelni.
Az NLA mindezt átgondoltan, tervszerűen teszi: mire csütörtökön megszervezhette Magyarország legnagyobb vállalatainak vezetői, illetve marketing-szakemberei részvételével az üzleti típusú támogatók a gyermeklabdarúgásban című konferenciát, már több, a részpiac legjobb szakemberei által elvégzett közgazdasági, valamint szociológiai kutatás segítette munkáját.
Ezek eredményeként is elmondható, hogy a kisgyermekekben, illetve a fiatalokban változatlanul jelentős az igény a futballra, és, ha a gyerekek valamit ekkora létszámmal, ennyire szeretnek, annak komoly üzenete van a célcsoportot figyelő, termékeiket, szolgáltatásaikat értékesíteni kívánó cégek felé.
A konferencia felett védnökséget vállaló, a megnyitó előadást tartó dr. Jánosi György gyermek-, ifjúsági és sportminiszter is azt emelte ki: az új sportkormányzat kiemelkedően fontosnak tartja a gyerekek, a diákok sportolását, és ehhez biztosítja is a programok folytatásához szükséges költségvetési forrásokat, vitathatatlanul szükséges az üzleti szféra részvétele a finanszírozásban. Amint azt a miniszter kiemelte: a cégek, vállalkozások által biztosított többletforrások ahhoz is nagyon fontosak, hogy a sportolásban valódi esélyegyenlőség teremtődjön, a sport (a felszerelések megvásárlása, a tagdíjak fizetése) ne legyen a tehetősebbek kiváltsága.
Kovács János, a Nemzeti Labdarúgó Akadémia ügyvezető igazgatója bemutatta a résztvevőknek a gyermeklabdarúgás, és ezen belül az iskolai futball hazai rendszerét, meggyőzve a cégek képviselőit, hogy a támogatások valóban átlátható, nyomon követhető rendszerhez érkeznek. Az NLA első embere az Akadémia által készített szociológiai kutatás eredményeire hivatkozva mondta el, hogy a fiúk ötven százaléka szeretne még többet focizni, mint amennyire most lehetősége van, és ugyanez az arány a lányoknál is eléri a húsz százalékot: ez 140 ezer kislányt jelentene!

Jánosi György (jobbra) Horváth Gáborral, az NLA felügyelôbizottsága elnökével (balra) és Kovács János ügyvezetô igazgatóval beszélget
Jánosi György (jobbra) Horváth Gáborral, az NLA felügyelôbizottsága elnökével (balra) és Kovács János ügyvezetô igazgatóval beszélget
Jánosi György (jobbra) Horváth Gáborral, az NLA felügyelôbizottsága elnökével (balra) és Kovács János ügyvezetô igazgatóval beszélget
Amikor a gyermeklabdarúgás fejlesztéséről, a sport nevelő, közösségformáló, szocializáló hatásairól beszélünk, fontos kiemelni, hogy a labdarúgás – már gyermekkorban is – mindkét nem sportága. Az elmúlt években Európában, illetve a kontinensen belül az Európai Unió országaiban számos olyan nagy fejlesztési program kezdődött meg, amelynek célja a nők valódi társadalmi egyenlőségének a megteremtése. Ezeknek a fejlesztési programoknak – elsősorban az olimpiai mozgalomban, a sportvezetőképzésben és a labdarúgásban – nagyon fontos területe a sport. A Nemzeti Labdarúgó Akadémia hasonló célból indított önálló részprogramot a leány labdarúgás fejlesztésére – felismerve azt a kölcsönhatást, amely szerint nem csak a lányoknak van szüksége a sportra.
A sportnak legalább akkora szüksége van – versenyzőként, edzőként, vezetőként, de akár szurkolóként, anyaként, vállalatvezetőként, vagy marketing-szakemberként – a nőkre.
Mindez mutatja azt is, hogy a rendszernek bőven vannak még tartalékai.
Kovács János szemléletes példával bizonyította be, hogy a részpiac iránt érdeklődő cégeknek mennyivel kedvezőbb (azaz költséghatékonyabb), ha a Nemzeti Labdarúgó Akadémia által működtetett versenyrendszerek többletfinanszírozásában vállalnak szerepet, annál, mintha saját partizánakcióba kezdenének.
Az NLA ügyvezető igazgatójának szavaira kitűnően rímelt Kassay Lili előadása: a közgazdász szakértő a hallgatóság, azaz a cégvezetők, marketingszakemberek "nyelvén” mondta el, hogy nem csak azoknak kínál lehetőséget a gyermekfutball támogatása, akik elkötelezett mecénásként biztosítanak többletforrásokat, hanem azoknak is, akik saját vállalkozásuk érdekében a hasznot keresik.
Kassay Lili prezentációjában felhívta a hallgatóság figyelmét arra, hogy a labdarúgásban – talán sokak viselkedésével ellentétesen – mennyire heterogén a célcsoport: itt az is megtalálhatja a számítását, aki a legkisebbek "kegyeit keresi”, az is, aki a nagyobb gyerekekre, vagy a majdnem felnőttekre kíván fókuszálni, de az is, aki a szülőkhöz, vagy a pedagógusokhoz szeretne eljutni. A közgazdász fontosnak tartja kiemelni, hogy a Nemzeti Labdarúgó Akadémia garanciákat is kínál azoknak, akik üzleti kapcsolatba lépnek vele. Ezek a garanciák elsősorban arra vonatkoznak, hogy a programok finanszírozása biztosított, szó sem lehet "bebolondításról”, vagy "ígéretléggömbökről”, tehát aki például egy brand építésére vállalkozik, nyugodtan választhatja eszközül a futballt. De hasonlóan fontos, hogy az iskolai gyermeklabdarúgás rendszerét a korrekt szerződések jellemzik: mindez elsősorban azért fontos, hogy aki pénzt ad, az annak útját követni tudja. A harmadik fontos garancia az értékarányosságot jelenti: ez is fontos ahhoz, hogy a cégek jó helyen tudják a pénzüket.
Kassay Lili előadásának egyik legizgalmasabb része az volt, amikor – összhangban a reklámtörvény meglehetősen szigorú, a gyermekekre, az oktatási intézményekre vonatkozó szabályozásával – arra mutatott be példákat, hogy a cégek, vállalkozások miként tudnak úgy megjelenni az iskolai futballban, hogy az ötletes, izgalmas, újszerű – ugyanakkor a jogszabályoknak is megfelelő, hatékony lehet. A falra festhető graffitiktől a megállótáblákig, a palánktól a pályafestésen át a molinókig roppant széles a paletta, és a legtöbb esetben nem is csak drágán legyártható, különleges kivitelű reklámtermékekről van szó.
Így végül az államot – vagy, ha úgy tetszik valamennyiőnket – képviselő Nemzeti Labdarúgó Akadémia, a mecénás, és az üzleti típusú támogató olyan együttműködést alakíthat ki, amelyben minden fél jól jár – de legjobban szemünk fénye, a gyerek.
És tényleg ez a legfontosabb.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik