Enge átvette a vezetést

Vágólapra másolva!
2002.08.17. 20:41
Címkék
Baumgartner Zsolt (elöl) az ellenfelei hibáit kihasználva a nyolcadik helyen végzett a hazai Formula–3000-es viadalon
Baumgartner Zsolt (elöl) az ellenfelei hibáit kihasználva a nyolcadik helyen végzett a hazai Formula–3000-es viadalon
Baumgartner Zsolt (elöl) az ellenfelei hibáit kihasználva a nyolcadik helyen végzett a hazai Formula–3000-es viadalon
Baumgartner Zsolt (elöl) az ellenfelei hibáit kihasználva a nyolcadik helyen végzett a hazai Formula–3000-es viadalon
Baumgartner Zsolt (elöl) az ellenfelei hibáit kihasználva a nyolcadik helyen végzett a hazai Formula–3000-es viadalon
Baumgartner Zsolt (elöl) az ellenfelei hibáit kihasználva a nyolcadik helyen végzett a hazai Formula–3000-es viadalon
Véget ért a Formula–1-es időmérő edzés és a közönség nagy része a helyén maradt. "Végre!” – sóhajtott fel valaki. Végre rájöttek az emberek, hogy a Formula–3000-es versenyek legalább annyira izgalmasak – ha nem izgalmasabbak – mint a Formula–1-esek. Igaz, ezeknek a fiúknak a többségét még nem ismeri a világ, de néhány éven belül sokan közülük már a száguldó cirkusz tagjai lesznek.
Szóval a közönség maradt, a "háromezresek” jöttek – és igazán emlékezetessé tették a szombat délutánt. Volt itt látványos előzés, borzalmas borulás és lökdösődés – szóval minden, amitől egy autóverseny igazán érdekes tud lenni.
Az ausztrál Nguyen mindjárt az első kanyar előtt gondoskodott arról, hogy senki se unatkozzon: a rajt után nem sokkal megpördült, úgyhogy a társai nem győzték kerülgetni. Az élen állók megléptek: Enge, Toccacello, Pantano sorrendben száguldottak eszeveszetten. A második helyen álló olasz a harmadiktól a hatodik körig szorongatta az éllovas Engét, ám azután lemaradt, és inkább a "lassan járj, tovább érsz” taktikát választotta. Persze, annyira azért nem volt lassú, hogy a második helye veszélybe került volna, bár attól nem kellett tartania, hogy a mögötte jövő esetleg elkezd heveskedni és kilöki, hiszen a harmadik helyen csapattársa, Pantano közlekedett.
Ôk hárman teljesen nyugodtan köröztek, hátrébb azonban hatalmas pozícióharc alakult ki. Patrick Friesacher és Ricardo Sperafico kétszer előzte oda-vissza egymást két kanyaron belül, bizonyítván, hogy ha nagyon akar az ember, a Hungaroringen igenis lehet előzni. Az osztráknak azonban ezután sem lehetett egy nyugodt pillanata sem, mert közben Monteiro kezdte el támadni nagy lendülettel.

Formula–3000-es nemzetközi bajnokság 10. futam, Hungaroring

A végeredmény: 1. Enge (cseh, Arden) 59:24.642, 2. Toccacello (olasz, Coloni) 1.187 mp h., 3. Pantano (olasz, Coloni) 2.709 mp h., 4. Bourdais (francia, Super Nova) 3.105 mp h., 5. Wirdheim (svéd, Arden) 5.208 mp h., 6. Ri. Sperafico (brazil, Petrobras) 5.799 mp h., ...8. Baumgartner Zsolt (magyar, Nordic) 11.239 mp h., 9. Björk (svéd, Nordic) 11.907 mp h.
Az állás: 1. Enge 51 pont, 2. Bourdais 49, 3. Pantano 38, 4. Ro. Sperafico (brazil, Durango) 20, 5. Wirdheim, Haberfeld (brazil, Astromega) és Pizzonia (brazil, Petrobras) 18-18
Következik (augusztus 31.): Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
A két fiú addig kakaskodott egymással, amíg Monteiro hátulról nekicsattant Friesacher kocsijának és elveszítette az első terelőszárnyát. Ezt használta ki Baumgartner Zsolt, aki ügyesen kibújt a pórul járt portugál mellett, és máris a tizedik helyen autózott.
És ezzel még nem volt vége a látványos akcióknak. Az ötödik helyért folyó parázs csatának az lett a vége, hogy Pizzonia bebújt Haberfeld mellé, aki ezt nem vette észre, összeütköztek és Haberfeld hármat fordult oldalirányban és egy felet még hosszában is. Ráadásul az aszfalton "leparkoló” Pizzoniába még a mezőny hátsó részéből is belecsúsztak ketten, úgyhogy be kellett küldeni a pályára a safety cart. Mindez négy körrel a leintés előtt történt, úgyhogy mire letakarították a pályát, már csak egy kör volt hátra. Azalatt pedig már nem történtek csodák, mindenki tartotta a pozícióját a pontszerző helyeken.
"Reménykedtem benne, hogy a többiek forrófejűek lesznek és hibáznak az utolsó körben – vallotta be Baumgartner. – Nem így történt, mindenki inkább a józan eszére hallgatott. A nyolcadik hely nem rossz, de továbbra is a pontszerzés a célom, úgyhogy nem vagyok teljesen elégedett. Az mindenesetre nagyon jó, hogy végig tudtam menni, mert a tapasztalatok mindig jól jönnek. Az autó a verseny első felében nem volt túl jó, a másodikban azonban már gyorsabb volt, mint a többieké, csakhát akkor meg már Friesacher feltartott. A nehezén túl vagyok, a vasárnap délelőtti Formula–1-es Jordan-teszt inkább csak pszichésen lesz nehéz, de remélem, megállom a helyem.”
A cseh Enge egyébként a rajt-cél győzelmének köszönhetően átvette a vezetést az összetettben a szombaton negyedikként célba érő Bourdais-tól, és ezzel nagy lépést tett a bajnoki cím felé. Nem mintha a két pontnyi előny olyan sok lenne, de a hátralévő két pálya – Spa és Monza – nagyon fekszik a Formula–1-et is megjárt versenyzőnek.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik