Red Bull: Nem segít a Renault, nincs fény az alagút végén

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.03.15. 11:59
null
Lewis Hamilton a verseny után a boxutca falának palánkjára felmászva köszöntötte szurkolóit (Fotók: Action Images, AFP)
A Mercedesnél elismerték, kár szerénykedni az Ausztrál Nagydíjon aratott kettős győzelem után. A pilóták mellett a csapat vezetői is más kategóriába sorolták a csapatot a riválisokhoz képest, sőt Nico Rosberg azt mondta, jó lenne a szurkolóknak, ha a Ferrari felzárkózna. Sebastian Vettelt viccesen meg is hívta Sepangba a csapat garázsába egy tanulmányi körútra. A Red Bullnál sokkal borúsabb a hangulat, Adrian Newey szerint a Renault nem is akar segíteni a csapatnak, így ezúttal „nincs fény az alagút végén.” A McLaren-Honda számára teszt volt a vasárnapi futam, méghozzá sikeres.

Lewis Hamilton győzelemmel kezdte a 2015-ös F1-es idényt, az Ausztrál Nagydíjon végig kordában tartotta őt üldöző csapattársát.

„Nico végig gyors volt, de tudtam, hogy egyetlen feladatom van, a két másodperces előnyömet kell megtartanom. Felesleges még jobban elhúzni, ekkora távolság is elég arra, hogy ha gyorsít, reagálni tudjak. Ez is történt, amikor támadott, reagáltam, végig biztonságban éreztem az előnyt – mondta a dobogón Arnold Schwarzeneggerrel beszélgető Hamilton, aki szerint nem lazíthat a Mercedes. – Csodás az autó, de látjuk, hogy a Ferrari mennyit fejlődött, nem dőlhetünk hátra. Talán jó csatákat is fogunk vívni az idén. Nem azért vagyok itt, hogy bármit megvédjek, győzni akarok az összes futamon!"

Egyelőre Nico Rosberg Hamilton egyetlen ellenfele, de vasárnap a csapattárs sem tudta megközelíteni a karrierje 34. diadalát és hatodik mesterhármasát (pole, győzelem és leggyorsabb kör) ünneplő világbajnoki címvédőt.

„Nem rossz a második hely, kiválóan indult a szezonunk, csodálatos autót kaptunk a csapattól. Lewisnak nem volt gyenge pontja, úgy vezetett, mint egy igazi bajnok. Minden körben mindent beleadtam, de nem találtam fogást rajta, utolérhetetlen volt – fogalmazott Rosberg. – Nem autókáztunk, igenis támadtam, de ha Lewis nem követ el hibát, képtelenség közelebb férkőzni hozzá. A verseny közepén volt egy fázis, amely során spórolnom kellett az üzemanyaggal, ám Lewis is ezt tette, ezért tudott reagálni, amikor gyorsítottam."

Toto Wolff csapatfőnök szerint a melbourne-i pálya sajátossága, hogy magas a fogyasztás, Rosberg ezért sem tudott mindent beleadva támadni, ezért volt szükség spórolós időszakokra.

„A legtöbb pályán nem lesz ilyen probléma, lehet spórolás nélkül támadni – szólt Wolff, aki nem ámította a több csapat szorosabb csatájáról álmodozókat. – Teljesítményben más kategóriát képviselünk, ezt kár lenne tagadni. A Ferrarit tartjuk a legveszélyesebb riválisnak, ott is minden adva van a jó szerepléshez."

Niki Lauda szerint a Mercedes kiváló autót épített, amellyel nemcsak megőrizte, növelte is előnyét a riválisokkal szemben. „Aldo Costa jobb autót épített, mint amit kértünk tőle – mosolygott a versenyzőként háromszoros világbajnok osztrák. – De mielőtt mindent elkiabálnánk, várjuk meg a Malajziai Nagydíjat!"

Sebastian Vettel természetesen örült a harmadik helyezésének, hiszen tudta, hogy ez a legtöbb, amit elérhet a két Mercedes mögött. A verseny utáni hivatalos sajtótájékoztatón még viccelődni is támadt kedve Rosberggel, aki azt mondta, a világbajnoki csatának és a szurkolóknak is jót tenne, ha a Ferrari felzárkózna a Mercedeshez.

„Légy őszinte! Tényleg azt szeretnéd, hogy felzárkózzunk? Komolyan? Most győztetek le fél perccel, és azt reméled, hogy utolérünk titeket? Azt várod, hogy lelassultok? Ezt akarod mondani? – kérdezte tőle Vettel. – Talán két hét múlva Malajziában bárkit beengedhetnétek a garázsba.”

Rosberg azonnal meghívta Vettelt, megígérte neki, hogy körbevezeti, mire a négyszeres bajnok: „Köszönöm a meghívót, pénteken Sepangban, a mérnöki szobában. Ott leszek a megbeszélésen!"

Vettel a versenyről elmondta, a rajtnál nem ért össze az autója Kimi Räikkönenével, aki így is kétszer koccant, és lemaradt. A finn előbb Carlos Sainz Jr. Toro Rossójával, majd Felipe Nasr Sauberjével ért össze.

„Kimi jobban rajtolt, mint én, de az első kanyar előtti fékezéskor visszajöttem rá, és megint mellette voltam. Nem volt ideális helyzet a kanyarban, de biztos vagyok benne, hogy nem értünk össze" – fűzte hozzá Vettel.

Sebastian Vettel elégedett a ferraris kezdésével, de szívesen benézne a Mercedes egyik mérnöki értekezletére
Sebastian Vettel elégedett a ferraris kezdésével, de szívesen benézne a Mercedes egyik mérnöki értekezletére

A finn nem hibáztatta csapattársát.

„A rajtnál meglöktek hátulról, a kocsi azonnal biztonsági üzemmódba kapcsolt, így nem tudtam kigyorsítani rendesen, és oldalról is nekem jöttek. Csodálkoztam, hogy egyben maradt az autó, de már nem volt tökéletes – mondta Räikkönen, aki a rajtnál az 5. helyről visszacsúszott a 8. pozícióba. – Utána néhány autót meg kellett előznöm, de módosítottunk a stratégiámon. A felzárkózásomat visszavetette két rosszul sikerült kerékcsere is, a második után meg is kellett állnom."

Bár Räikkönen rosszul rögzített kerékkel hagyta el a boxutcát, az FIA utólag sem büntette meg a Ferrarit, mert amikor elindult, a biztonsági követelményeknek megfelelt a Scuderia, és amint észrevették a bajt a csapatnál, szóltak a pilótának, hogy álljon meg.

A Williamsnél Felipe Massa jó rajtja után a kerékcseréjéig harmadik volt, de a boxból visszatérve Daniel Ricciardo Red Bullja mögött ragadt, és lemaradt Vetteltől. A másik autó el sem rajtolt, Valtteri Bottas háta ugyanis az időmérő óta fáj, és az FIA orvosaitól nem is kapott rajtengedélyt. A brit sajtó már szombaton is arra hegyezte ki a helyzetet, hogy Susie Wolff esetleg bemutatkozhat versenyen is, de a csapat azt mondta, a szabályok erre nem adnak lehetőséget, mert szombaton nem ült az autóban.

Pat Symonds technikai igazgató még a verseny után is a téli teszteken lehetőséget kapó hölgy lehetőségei ellen beszélt.

„Susie nem a tartalék pilótánk, tesztpilóta a csapatnál. Nincs tartalék pilótánk, még meg kell beszélnünk csapaton belül, hogy kire számíthatunk, ha esetleg Valtteri nem indulhat Malajziában. Ám az orvosaink nagyon jó szakemberek, remélhetőleg minden rendben lesz Valtterivel. Még nem láttam olyan csalódott pilótát, mint őt, amikor megtudta, hogy nem indulhat" – így Symonds.

A Red Bull az időmérő után a versenyen sem tudott beleszólni a Ferrari és a Williams csatájába, Daniel Ricciardo elmondta, unalmas viadala volt, sajnálja a melbourne-i közönséget, de az előtte autózó Felipe Nasr Sauberjét sem tudta támadni, mert a Red Bull motorja lüktetett, nem volt kiegyensúlyozott az erőleadása. Adrian Newey főtervező, aki az új motorok bevezetése óta nagyon megkeseredett, nem titkolta csalódottságát.

„Bosszantó, hogy ilyen helyzetbe kerültünk egy motor miatt, amely nagyon le van maradva a többi hajtóműtől. Mindenféle vezethetőségi és megbízhatósági gond van vele, még csak nem is pislákol a fény az alagút végén – mondta Newey. – Próbálunk segíteni a Renault-nak, de nem érzem az együttműködési hajlandóságot. Voltunk már nehéz helyzetben, de most nem is látjuk a kiutat, ezért ez teljesen más. Nem tudom, mi az oka a Renault passzivitásának."

Érdekes, hogy közben Helmut Marko, a Red Bull F1-es tanácsadója elismerte, a Renault és a Red Bull tárgyal a Toro Rosso eladásáról és a franciák gyári csapatává alakításáról…

Szárnyakat ad? Adrian Newey szerint a Red Bull nemigen fog kimászni a gödörből, amelybe belekerült
Szárnyakat ad? Adrian Newey szerint a Red Bull nemigen fog kimászni a gödörből, amelybe belekerült

Megjelent a Nemzeti Sport Magazin, fókuszban a 2015-ös idény!
Megjelent a Nemzeti Sport Magazin, fókuszban a 2015-ös idény!

Ricciardo hozzátette, sokkal jobb tele volt a csapatnak, mint egy éve, a lemaradása mégis egy másodpercről 2-2.5 másodpercre nőtt körönként.

A versenyen mindössze 11 autó ért célba, a versenytávot kétkörös hátránnyal teljesítő McLaren-Hondából kiszállva Jenson Button elégedetten is beszélt a futamáról.

„Félelmetes, hogy majdnem pontot szereztünk, de igazából most a pontok érdekelnek minket a legkevésbé – fogalmazott az angol. – Még mindig nagyon távol vagyunk attól, hogy elérjük a célunkat, de ez az ötvenhat kör nagy lépés a jó irányba. Rengeteget kellett figyelnem az üzemanyaggal való spórolásra, de a Pérezzel vívott csatát nagyon élveztem. Nem számítottam rá, hogy ilyen helyzetbe kerülök, óriási volt! Lépésről lépésre kell haladnunk, azt ne is tőlem kérdezzék, mikor jutunk el arra a pontra, amikor már nem kell lefojtott motorral versenyeznünk!"

Fernando Alonso a hétvége során először jelentkezett a Twitteren Ausztrál Nagydíj-ügyben, de a McLarenről nem ejtett szót.

„Gratulálok Carlos Sainznak a csodás ausztráliai hétvégéjéhez! És persze Hamiltonnak és a Mercedesnek a győzelemhez. Viszlát Malajziában” – írta a spanyol.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Felipe Massa (4.): – Sokat elértünk a kitűzött céljainkból, az egyetlen, ami bánt, hogy Vettel megelőzött az első kerékcsere után. A kivezető köröm során beszorultam Ricciardo mögé, amivel elbuktam két és fél másodpercet. Bízom a csapatban és az autóban, Malajziában erősebbek leszünk.
Felipe Nasr (5.): – Kemény futam volt, a rajt után az egyes kanyarban valaki nekiment a kerekemnek. Azt hittem, hogy megsérült a kocsi, de semmi baja nem lett, utána pedig minden a tervek szerint alakult. Nem tudom, miért tapadt rám ez a fizetős pilóta bélyeg. Nem mindegy, hogy a Red Bull fizeti a versenyzésemet, vagy más szponzor? Ma megmutattam, hogy megérdemlem az F1-es szereplést.
Daniel Ricciardo (6.): – Nem volt valami izgalmas verseny. A startot követően Nasr mögött tudtam maradni, de annyira közel nem voltam, hogy előzzek is. Végigmentünk, pontokat is szereztünk, ami jó jel, papíron talán ez a hatodik hely volt a legjobb számunkra. A legnagyobb gond az autó vezethetőségével és a motorral van.
Nico Hülkenberg (7.): – Nem hibáztam, az autónk megbízhatósága pedig segített abban, hogy előnyt kovácsoljunk a többiek problémáiból. Rendben volt a stratégiánk, és nyomás alatt is jól dolgoztunk. A teljesítményünk még nem éri el az elvárt szintet, de mindenki azon dolgozik, hogy még gyorsabb legyen a kocsi.
Marcus Ericsson (8.): – Megszereztem első pontjaimat az F1-ben, fontos cél valósult meg. A téli tesztek során már láttuk, hogy jól állunk, örülök az eredménynek, erre építkezhetünk a következőkben.
Carlos Sainz Jr. (9.): – Jó verseny volt, élveztem, az autómon keletkezett kisebb sérülés ellenére csatáztam a Red Bull-lal. A rosszul sikerült boxkiállás után az volt a célom, hogy végigmenjek, életem első versenyén a kilencedik hely csodás.
Sergio Pérez (10.): – Szokatlan verseny volt sok eseménnyel, örülök a pontszerzésnek. Nem ugyanazon a taktikán voltunk, mint Nico, a közepes keveréken rajtoltam, hogy a verseny végén kihasználhassam a lágy abroncsok előnyeit. Sajnos a biztonsági autós szakaszt követően vissza kellett engednem magam elé Ericssont, emiatt beszorultam Button mögé, és hiába voltam gyors, nehéz volt megelőznöm, emiatt sok időt veszítettem.

A 2. kanyarig tartott Maldonado első idei versenye
A 2. kanyarig tartott Maldonado első idei versenye

Romain Grosjean (feladta): – Az energiaátalakító rendszer leállt a felvezető körben, és nem tudtam újraindítani. Nem tudjuk, mi okozhatta a problémát, nagy kár érte, de ez még csak az első verseny volt.
Pastor Maldonado (feladta): – A rajt után három vagy négy helyet is javítottam, de azután nagy ütést éreztem hátulról a kettes kanyarban. Nem láttam, mi történt, nehéz megmondani, ki hibázott, ilyen az autóversenyzés. Csalódás ez, mert az autó sokkal gyorsabbnak tűnt, mint a kvalifikáción.
Max Verstappen (feladta): – A boxkiállásig minden rendben volt, de aztán füstöt éreztem, és amint szóltam a csapatnak rádión, nyilvánvalóvá vált, hogy vége a versenynek. Addig minden oké volt, úgy érzem, nem vallottam szégyent.
Kevin Magnussen (nem indult): – Bosszantó nap volt, versenyezni akartam. Jó volt itt lenni, élveztem a hétvégét. Jenson ötvenhat köre nagy segítség a csapatnak.
Valtteri Bottas (nem indult): – Sokat dolgoztam azért, hogy ma versenyezhessek, ezért bántott, hogy nem állhattam rajthoz, de tiszteletben tartom az orvosok döntését. Két hét van a következő futamig, Malajziában jobban leszek. Nagyon várom már, hogy vezethessem az autót, amely versenyképes, biztos vagyok benne, hogy a dobogóért harcolhatunk Sepangban.
Danyiil Kvjat (nem indult): – Meg kellett állnom, amikor gurultam ki a pályára, azt hiszem, a váltóval volt valami gond. Nem volt jó érzés végignézni a többieket a boxutcából.

31. AUSZTRÁL NAGYDÍJ (68 KÖR, 308.574 KM)
1.
Lewis Hamilton
brit
Mercedes
1:31:54.067
2. Nico Rosberg német Mercedes 7.640 mp h.
3. Sebastian Vettel német Ferrari 25.523 mp h.
4. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 29.196 mp h.
5. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:26.149 p h.
6. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1 kör h.
7. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1 kör h.
8. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1 kör h.
9. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1 kör h.
10. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1 kör h.
11. Jenson Button brit McLaren-Honda 2 kör h.
FELADTA
megtett körök
Kimi Räikkönen
finnFerrari
49
Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 32
Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1
Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes
0
NEM INDULT
Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault
Kevin Magnussen dán McLaren-Honda
Valtteri Bottas
finn
Williams-Mercedes
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 1 1 1 25
2. Nico Rosberg 1 1 18
3. Sebastian Vettel 1 1 15
4. Felipe Massa 1 12
5. Felipe Nasr 1 10
6. Daniel Ricciardo 1 8
7. Nico Hülkenberg 1 6
8. Marcus Ericsson 1 4
9. Carlos Sainz Jr. 1 2
10. Sergio Pérez 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 43
2. Ferrari 15
3. Sauber-Ferrari 14
4. Williams-Mercedes 12
5. Red Bull-Renault 8
6. Force India-Mercedes 7
7. Toro Rosso-Renault 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik