Miféle bojkott? Egy nap alatt rendeződött a helyzet

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.07.05. 18:06
null
A Formula–1-ben máris elmúlt minden gond, ismét aggodalom nélkül lehet nyüstölni a gumikat (Fotók: Reuters)
Kétszer kilencvenpercnyi szabadedzés elég volt a Nürburgringen ahhoz, hogy feledésbe merüljenek a Német Nagydíj bojkottjáról szóló fenyegetőzések, és ismét arról szóljanak a viták, hogy melyik csapatnak kedveznek a Pirelli gumijai, és melyiknek nem. A hűvös idő az első szabadedzésen a Mercedesnek kedvezett, de ahogy melegszik az aszfalt, úgy jön a képbe a Red Bull, a Lotus és a Ferrari is. Mivel szombaton és vasárnap nyárias időre számíthatunk, merész lenne előre elkönyvelni a Mercedes első sorát.

Sebastian Vettel zárta a legjobb köridővel a Német Nagydíj első edzésnapját. A Red Bull pilótája délelőtt még közel másfél másodpercet kapott a két Mercedestől, de délutánra eltűnt a hátránya, sőt a lágy gumikon gyorsabb volt Nico Rosbergéknél. Ennek ellenére óvatosan fogalmazott.

„A Mercedes az első edzésen elképesztően gyors volt, esélyünk sem volt arra, hogy tartsuk vele a lépést. Nem is voltam elégedett, ám a két tréning között módosítottunk a kocsin, és sokkal jobb lett. A hosszú menetünket nem tudtuk tökéletesen teljesíteni, mert mindig az utunkba került valaki, de elégedett vagyok" – mondta Vettel, aki elsőként méltatta a módosított Pirelli gumikat a Német Nagydíj első edzésnapja után. A háromszoros világbajnok szerint biztosan nem lesz bojkott a Nürburgringen.

„Nincs semmi gond velük, bojkottról szó sincs. A GPDA azt akarta közölni, hogy aggódunk, de bízunk a Pirelliben. Arra az esetre, ha mégis lett volna valami, szóba került a bojkott, azonban a gumik rendben vannak. Gyorsan kopnak a lágyak, de biztonságosak" – fogalmazott a német.

Mark Webber is a Mercedestől tart, az ausztrál szerint a rivális délután altatott, nem mutatta meg, mit tud.

„Nem reménykedhetünk sokban az időmérőn, egyértelműen látszik, hogy a Mercedesben benne van az első rajtsor kisajátítása. Az előző versenyeken is ezt láttuk, és bár Sebbel együtt versenyképesnek tűntünk, nem lennék meglepve, ha kiderülne, tettek egy kis üzemanyagot a Mercedesekbe – mondta Webber. – A versennyel ugyanez a helyzet, a Mercedes az elmúlt hetekben bizonyította, hogy a versenytempója is jó, leszünk néhányan, akik jó eséllyel pályázunk a futamgyőzelemre."

60. NÉMET NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: A Mercedes köszöni szépen az új abroncsokat
2. szabadedzés: Vettel a lágy gumikon átvette a hatalmat
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

IDŐJÁRÁS. Szombaton és vasárnap nyárias idő várható zavartalan napsütéssel, 25-28 fokos maximális hőmérséklettel.

GUMIK. A Pirelli a közepesen kemény és a lágy gumikat szállítja a Német Nagydíjra, de már nem a korábbi fajtából, hanem abból, amelyet a Kanadai Nagydíjon kipróbálhattak a csapatok. A kevláröv és a silverstone-inál kíméletesebb pálya miatt a defekt esélye minimális. A Pirelli a versenyre három boxkiállással számolt a hétvége előtt, de a pénteki edzések alapján két kiállással is könnyen megoldható.

ECCLESTONE ENGEDMÉNYE. A csőd szélén álló Nürburgring a német Bild szerint csak úgy tudja megrendezni a Német Nagydíjat, hogy nem kell kifizetnie a 14 millió eurós jogdíjat. A lap úgy tudja, Bernie Ecclestone a pálya helyzetére és a Német GP múltjára való tekintettel (no meg hogy a New Jersey-i futam után ne essen ki másik) oldotta fel a fizetési kényszert.

NÉMET PÁLYÁK. Ez lesz a 60. Formula–1-es Német Nagydíj. A Nürburgring 26. alkalommal ad otthont a németek versenyének (ötödször az átépített pályán), amelyet Hockenheimben (33-szor) és a berlini AVUS-pályán (egyszer) is megtartottak már korábban.

A Mercedesnél az első edzés után csendes bizakodás kezdődött, a Pirelli új abroncsai (amelyekből az olasz cég a törökországi gyárában 48 óra alatt 1000 darabot gyártott) ugyanis nagyon jól működtek az „ezüstnyilakon". A Mercedes fölénye azonban a délutáni tréningre, amelyen tíz fokkal melegebb lett az aszfalt, elfogyott. Ha valóban szerepet játszik a hőmérséklet, az aggasztó lehet a brackleyiek számára, hiszen szombaton és vasárnap már felhők sem fogják zavarni a napsütést, és még melegebb lesz az útfelület. Nico Rosberg szerint még bármi megtörténhet.

„Jó napunk volt, de a lágy gumik nagyon gyorsan elkopnak. Vasárnap kiderül, hogy előnyt jelent-e számunkra az új gumitípus – mondta Rosberg. – Még ismerkedünk a gumikkal, a beállításokkal másképpen kell variálni, mint korábban. Nagy lehetőséget kaptunk, hiszen ha hamarabb rájövünk, mi kell a gumiknak, előnybe kerülhetünk. Egy körön még mindig gyorsak vagyunk, és remélem, a versenyen is ez lesz a helyzet. Néhány tized sokat változtathat a sorrenden."

Lewis Hamilton a délelőtti remeklése után délután visszaesett, és a Rosberg, Webber duót megelőző elsősége mellett ugyanúgy nyolcadik lett, mint Vettel az első másfél órában.

„Jó edzés volt, semmi különös nem történt, de volt néhány módosításunk, ami nem jött be, és a sorrendben hátrébb kerültem – mondta Hamilton. – Ha visszacsináljuk ezeket, biztosan nem lesz gond az időmérőn és a versenyen. Az első edzés nagyon jó volt, minden gondunk orvosolható."

Amíg a Red Bullnál és a Mercedesnél Webber és Rosberg kiegyensúlyozott teljesítménye mellett Vettel és Hamilton ingadozott, a Lotusnál és a Ferrarinál délután minden szinte egyenlő volt. A Lotusnál Romain Grosjean öt ezreddel előzte meg Kimi Räikkönent, míg a Ferrarinál Fernando Alonso három ezreddel zárt Felipe Massa előtt. A Williamsnél még szorosabb volt a verseny, egy ezred döntött Valtteri Bottas javára Pastor Maldonadóval szemben.

Kimi Räikkönen a nap végén elmondta, biztosan nem lesz bojkott. Ő eleve nem lett volna benne, hiszen nem tagja a pilóták érdekvédelmi szervezetének, a GPDA-nak.

„Nem láttam a nyilatkozatot, de hallottam róla. Egyébként sem hiszem, hogy van még értelme róla beszélni – mondta a finn. – A 2005-ös indianapolisi futamon történt már hasonló, s hiába álltunk ki, ott is akadt, aki ment tovább. Ha ez megismétlődne, én biztosan azok közé tartoznék, akik folytatják, akármi is történik. Nem vagyok tagja a GPDA-nak, néha elmegyek az ülésre, de ha nem vagyok ott, akkor is hamar értesülök mindenről. A motorsport mindig veszélyes, nemcsak a Brit Nagydíjon volt az. Utóbb kiderült, néhány csapat hibásan használta a gumikat. Mi nem, ezért semmi gondunk nem volt az idén."

Fernando Alonso délelőttje kiesett, de a spanyol nem emiatt aggódik
Fernando Alonso délelőttje kiesett, de a spanyol nem emiatt aggódik

Fernando Alonso autója elektronikai hibája miatt a délelőtti edzést kihagyta, délután viszont hatodik lett. Nem teljesen elégedett, hiszen a Red Bull és a Mercedes még messze van.

„Apró lépést tettünk előre ahhoz képest, ahol Silverstone-ban voltunk – mondta a spanyol, aki Räikkönenhez hasonlóan örülne a melegebb szombatnak és vasárnapnak. – A Red Bull és a Mercedes azonban még mindig sokkal gyorsabb nálunk, és kicsivel a Lotus is megelőz minket. Éjszaka valamit találnunk kell, ami javít a helyzetünkön, mert így csak a negyedik legjobbak vagyunk, ami természetesen nem elég."

A Marussiánál azon izgulhatnak, hogy Jules Bianchi egyáltalán rajthoz állhat-e. Nap közben még azért korlátozták a munkáját, mert megfázással és gyomorfertőzéssel bajlódott, de az orvosi vizsgálatok kiderítették, fertőzésről nincs szó, csak gyomorrontásról, és valószínűleg szombatra jobban lesz.

NÉMET NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:30.416 átlag: 204.972 km/ó 39 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:30.651 0.235 mp h. 38
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:30.683 0.267 41
4. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:30.843 0.427 32
5. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:30.848 0.432 27
6. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:31.056 0.640 39
7. Felipe Massa brazil Ferrari 1:31.059 0.643 41
8. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:31.304 0.888 35
9. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:31.568 1.152 37
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:31.797 1.381 40
11. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:31.824 1.408 34
12. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:31.855 1.439 42
13. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:32.055 1.639 39
14. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:32.086 1.670 36
15. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:32.495 2.079 39
16. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:32.762 2.346 44
17. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:32.879 2.463 35
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:32.880 2.464 36
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:33.695 3.279 38
20. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:33.804 3.388 40
21. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:34.017 3.601 10
22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:34.667 4.251 39
1. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:31.754 átlag: 201.983 km/ó 25 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:31.973 0.219 mp h. 25
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:32.789 1.035 22
4. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:32.822 1.068 16
5. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:32.956 1.202 22
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:33.065 1.311 18
7. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:33.139 1.385 24
8. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:33.213 1.459 20
9. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:33.260 1.506 27
10. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:33.456 1.702 18
11. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:33.493 1.739 18
12. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:33.810 2.056 20
13. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:33.901 2.147 23
14. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:33.976 2.222 26
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:34.025 2.271 20
16. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:34.200 2.446 22
17. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:34.437 2.683 24
18. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:35.674 3.920 23
19. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:35.987 4.233 19
20. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:36.078 4.324 23
21. Rodolfo González venezuelai Marussia-Cosworth 1:37.459 5.705 21
22. Fernando Alonso spanyol Ferrari idő nélkül 2

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik