F1: Vettel hibája a Hamilton elleni harc végét jelentette – talán végleg

I. SZ.I. SZ.
Vágólapra másolva!
2020.04.10. 15:00
null
Vettel két évvel ezelőtt Hockenheimben az élről esett ki, azóta nincs esélye a vb-címre (Fotó: AFP)
A Nemzeti Sport Formula–1-es magazinjában sorrendbe állítottuk a sorozat első hetven évének 70 legjobb, legemlékezetesebb versenyét. A haláleseteket és súlyos sérüléseket kizártuk a kritériumok közül, inkább azokra összpontosítottunk, amelyek drámai fordulatait, előzéseit máig emlegetjük, illetve amelyek a világbajnoki csata szempontjából is kulcsfontosságúak voltak. Online sorozatunkban a húsz legjobbat vesszük sorra, a 18. helyen egy friss klasszikus áll, Sebastian Vettel két éve Hockenheimben vesztette el a fonalat a Lewis Hamilton elleni harcban.

A hibrid turbómotorok 2014-es bevezetése óta senkinek sem volt akkora esélye arra, hogy legyőzze a Mercedeseket, mint Sebastian Vettelnek 2017-ben és 2018-ban. A 2017-es idényben a Ferrari német pilótája még a 12. futam után is vezetett a vb-pontversenyben, de Lewis Hamiltonnak jött egy remek szériája, hat futamból ötöt megnyert, és miután a 17. versenyt követően 66 pontos előnyt szerzett (331–265), az utolsó három futamra semmi izgalom nem maradt.

Egy évvel később kísértetiesen hasonló volt a helyzet, az idény féltávjánál Vettel vezetett a pontversenyben. A Német Nagydíjra nyolcpontos előnnyel érkezett, és megszerezte az első rajtkockát, miközben Hamilton az időmérőn jelentkező műszaki problémája miatt a 14. rajtkockába szorult.

A teljes 70-es listát elolvashatja 
a Nemzeti Sport magazin F1-es számában
A teljes 70-es listát elolvashatja a Nemzeti Sport magazin F1-es számában

Száraz időben kezdődött a verseny, Vettel simán eljött a rajtnál, és magabiztosan vezetett Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen előtt, miközben Hamilton körről körre jött fel, és a 14. kör végén már az 5. helyen haladt. A kerékcseréket követően Räikkönen a korai kiállásának köszönhetően az élre került, Vettel előtt haladt, mígnem a 39. körben a német megelőzte a finnt, és visszaállt az első helyre.

Közben Hamilton, aki egészen addig nem cserélt kereket, Bottas előtt, a harmadik helyen haladt, majd miután a 42. körben végrehajtotta a bokszkiállását, eleredt az eső. Nehéz volt megítélni, mennyire lesz intenzív, volt, aki intermediate gumikra váltott, más a teljes esőgumit választotta, míg az élmezőny inkább kivárt, mert benne volt a pakliban, hogy rövidesen eláll az eső, ráadásul Hamilton a friss szuperlágy gumikon mindenkinél gyorsabb volt.

Vettel az élen haladva több apró hibát vétett, az 52. körben aztán kicsúszott, a falnak ment, és kiesett. Ekkor Hamilton a negyedik volt, azaz Vettel akár húsz pont fölé is növelhette volna az előnyét. Ehelyett – miközben az autója mentése miatt biztonsági időszakot rendeltek el – a pálya mellől láthatta, amint Bottas és Räikkönen a bokszba áll, Hamilton viszont a depó bejáratánál meggondolja magát, visszatér a pályára, és mindezt megússza büntetés nélkül.

Lewis Hamilton a 14. helyről rajtolva győzött, majd meg sem állt az ötödik világbajnoki címig (Fotó: AFP)
Lewis Hamilton a 14. helyről rajtolva győzött, majd meg sem állt az ötödik világbajnoki címig (Fotó: AFP)

Az újraindulás után Bottas még támadta Hamiltont, de a finnre rászóltak a bokszból, így az angol simán nyert, és átvette a vezetést a vb-pontversenyben.

ÖSSZEFOGLALÓ

A videó az elindítást követően a „Megtekintés a YouTube-on” szövegre kattintva érhető el.

Vettel hibájának is köszönhetően Hamilton Németországban a 2017-es idényt idéző sorozatba kezdett, hét versenyből hatot megnyert, a 17. futam után az egy évvel korábbihoz képest szinte pontszámra azonos különbséggel, 331–264-re vezetett Vettel ellen, és az utolsó versenyekre ezúttal sem maradt izgalom.

Vettel egymás után két idényben is elhihette, hogy van keresnivalója Hamilton és a Mercedes ellen – vagy Hamilton és a Mercedes hitette el ezt a Ferrarival, mielőtt igazán odatette magát. Mindenesetre Vettel teljesítménye 2018 végére és 2019-re látványosan visszaesett, míg Hamilton mindkétszer jelzésértékű sorozattal tudatosította, hogy ki az úr a Formula–1 mostani érájában.

63. NÉMET NAGYDÍJ
2018. július 22., Hockenheim
67 kör, a 21 futamos idény 11. versenye
1. rajtsor: Sebastian Vettel (Ferrari) és Valtteri Bottas (Mercedes)
A dobogósok: 1. Lewis Hamilton (Mercedes), 2. Valtteri Bottas, 3. Kimi Räikkönen (Ferrari)
A versenyben vezettek: Sebastian Vettel 38 kör (1–25., 39–51.), Lewis Hamilton 15 (53–67.), Kimi Räikkönen 10 (29–38.), Valtteri Bottas 4 (26–28., 52.)

A TELJES FUTAMOT IDE KATTINTVA NÉZHETI MEG.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik