
Charles Leclerc elsőségével zárult a miami nyitány, a vb-éllovas monacói mögött azonban meglepetésre nem a csapattárs, vagy valamelyik Red Bull-pilóta, hanem George Russell érkezett a több fejlesztéssel is felszerelt Mercedesszel, a második edzés legnagyobb kérdése így az volt, az „ezüstnyilak” továbbra is tudják-e tartani a lépést a két élcsapattal, vagy jobban kinyílik az olló.
| MÁJUS 6., PÉNTEK | ||||
| 1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:31.098 | ||||
| 2. szabadedzés: 1. Russell 1:29.938 | ||||
| MÁJUS 7., SZOMBAT | ||||
| 3. szabadedzés: 19.00–20.00 | ||||
| Időmérő 22.00–23.00 | ||||
| MÁJUS 8., VASÁRNAP | ||||
| A verseny (57 kör, 308.326 km) rajtja: 21.30 | ||||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
| Május 22., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
| Május 29., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
| Június 12. 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Míg a mezőny nagy része szinte azonnal megkezdte a munkát a némileg lehűlő pályán, a Red Bull és az Alfa Romeo garázsában nagy volt a sürgés-forgás. A „vörös bikáknál” elővigyázatosságból váltót cseréltek Max Verstappen falsúrolása után, míg az svájci-olasz istállónál Valtteri Bottas összetört autóját igyekeztek rendbe hozni, ez azonban nem sikerült, így a finn a bokszfalról volt kénytelen követni az eseményeket.
Noha az első próbálkozásokat követően Carlos Sainz Jr. állt a lista élén, a spanyol nem örülhetett sokáig, még csak alig negyed óra telt el a gyakorlásból, amikor a 15-ös kanyarnál hibázott, és Ferrariját a fal állította meg – az eset okán piros zászló is lendült.
Ekkor Sergio Pérez állt a második helyen, míg az első ötös sorát Charles Leclerc, Pirerre Gasly és Csou Kuan-jü egészítette ki.
A gyakorlás félidőben folytatódhatott, és ezúttal már Verstappen is el tudta hagyni a garázst. A holland ugyanakkor túl sokáig nem körözhetett, először a kormányzásra panaszkodott, majd miután a csapat visszarendelte a garázsba, a lassan guruló Red Bull jobb hátsó féke lángra kapott, ami a címvédő edzésének a végét jelentette.
Az első lágy körös próbálkozások után aztán Russell 1:29.938-cal állt az élre, előnye 106 ezred volt a második Leclerc előtt, majd Sergio Pérez, Hamilton és Alonso érkezett, az első ötöst kevesebb mint öt tized választott el egymástól.
Bő tíz perccel a vége előtt aztán újabb piros zászlós szakasz következett, miután Nicholas Latifi volt kénytelen leparkolni a Williamst a pálya szélén.
Az utolsó percekben már nem igazán változott a sorrend: Russell maradt az élen, őt Leclerc, Pérez, Hamilton és Alonso követte az első ötösben.
Folytatás szombaton 19 órakor a harmadik szabadedzéssel.
| 1. | George Russell | brit | Mercedes | 1:29.938 | átlag: 216.629 km/ó | 18 kör |
| 2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:30.044 | 0.106 mp h. | 21 |
| 3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:30.150 | 0.212 | 19 |
| 4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:30.179 | 0.241 | 18 |
| 5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:30.372 | 0.434 | 20 |
| 6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:30.535 | 0.597 | 20 |
| 7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:30.547 | 0.609 | 20 |
| 8. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.860 | 0.922 | 24 |
| 9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:30.861 | 0.923 | 20 |
| 10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:30.921 | 0.983 | 19 |
| 11. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:30.964 | 1.026 | 9 |
| 12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:31.208 | 1.270 | 23 |
| 13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:31.260 | 1.322 | 23 |
| 14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:31.393 | 1.455 | 23 |
| 15. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:31.587 | 1.649 | 21 |
| 16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:31.631 | 1.693 | 23 |
| 17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:31.710 | 1.772 | 21 |
| 18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:32.913 | 2.975 | 14 |
| 19. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | - | 1 |







