ZSOLDOS BARNA 2017.10.18 09:19 Frissítve: 2017.10.18 09:49

F1: Kubica a Hungaroringen tesztelt a Williamsszel

A korábbi sajtóértesüléseknek megfelelően Robert Kubica kedden valóban a Hungaroringen tesztelt egy 2014-es Williams volánja mögött, ami újabb bizonyítéka annak, hogy a csapatok maximálisan megbíznak a mogyoródi létesítményben.

Robert Kubica ismét a Hungaroringen bizonyíthatta, hogy elég gyors a visszatéréshez (Fotó: Dömötör Csaba)

Itt egy csapat lengyel szurkoló, ott egy komplett lengyel tévéstáb – még jó, hogy a Williams elvileg titkos teszt keretében adott lehetőséget Robert Kubicának a Hungaroringen…

De hát a Formula–1 világa már csak olyan, hogy az igazán nagy sztorikat képtelenség titokban tartani, olyannyira, hogy a lengyel sztár zárt kapus tesztjéről már hetekkel ezelőtt olvasni lehetett a brit sajtóban.

Bár sokan kételkedtek a történet valóságában, aki kedden kiment a mogyoródi pályára – némi leleményességgel és egy kis pipiskedéssel –, a saját szemével győződhetett meg róla, hogy Kubica valóban nálunk köröz a 2014-es Williamsszel, és apait-anyait belead, hogy meggyőzze a csapatot, a majd' hét évvel ezelőtti borzasztó ralibalesete ellenére még mindig képes a legmagasabb szinten versenyezni. Az egyszeres futamgyőztes közvetlenül a Magyar Nagydíj után sikeres tesztet bonyolított le a Hungaroringen a Renault színeiben, és jelzésértékű, hogy most a Williams is a mogyoródi pályát találta a legalkalmasabbnak ahhoz, hogy végső döntést hozzon a lengyelről.

MÁR 2018-RA FÓKUSZÁLNAK
A Williamsnél nemcsak a pilótaválasztást, hanem a fejlesztéseket illetően is 2018 áll a célkeresztben, miután az aktuális szezon – néhány fellángolást leszámítva – csalódást keltően alakult. A csapat nagy reményekkel vágott neki az idénynek, azonban messze elmaradt a várakozástól, és még a konstruktőri ötödik helye is veszélyben forog. A Williamshez idén csatlakozó technikai vezető, Paddy Lowe elárulta, egy ideje már át is helyezték a hangsúlyt a jövő évi fejlesztésekre: „Nagyjából egy hónapja már csak olyan újításokat teszünk az autóba, amelyeket 2018-ban is bevetnénk. Van még néhány idei fejlesztés a tarsolyunkban, de semmi eget rengető.”
A csapat versenyzője, Felipe Massa szerint a Williamsnek az idényközi fejlesztések terén kellene javulnia, mert a jó idénykezdetek után általában megtorpannak: „Az első közös évünk 2014-ben jó volt, utána viszont mindig ugyanaz történt – nem javultunk annyit, amennyit szerettünk volna. Tavaly és tavalyelőtt egyszerűen nem értettük, mi történik az autónkkal, és nem is tudtuk fejleszteni, idén szintén. Teleraktuk a kocsit újdonságokkal, amelyek egyszerűen nem működnek. E téren kell javulnunk.”

„Nagy büszkeség, hogy a nyári kollektív teszt után most is ránk esett a csapat választása – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring elnök-vezérigazgatója. – A Hungaroring kihasználtsága Európában az egyik legjobb, a pálya értékesítése folyamatos, így a következő évre is szinte teljesen be vagyunk táblázva. A mi szempontunkból szinte mindegy, hogy egy német Porsche-klub vagy egy Formula–1-es csapat szeretné-e kibérelni a pályát, a metódus ugyanaz – természetesen más feltételekkel.”

Ezek közé tartozott kedden például a nyilvánosság, így a média teljes kizárása, Kubica múlt heti silverstone-i tesztjére ugyanis sikerült beszöknie néhány szurkolónak, akik aztán a telefonjukkal rögzített videofelvételeket azonnal meg is osztották az interneten. Mivel a Williams szeretné nyugodtan kiértékelni a versenyző teljesítményét, anélkül, hogy „valóságshow” kerekedjen pilótaválasztásából, a Hungaroring irányítóit a legszigorúbb biztonsági ellenőrzés bevezetésére kérték, vagyis a lengyel tévések és szurkolók is egész nap a kapukon kívül várták a fejleményeket. „Tudjuk, mit kér a csapat, és azt meg is kapja tőlünk – mondta Gyulay. – Teljesen lezárják a közvetlen környezetüket, még én is csak külön engedéllyel tudtam bejutni a főépületbe. De érthető, hogy nem szeretnék, ha bárki megközelítené őket, ez ugyanis éles helyzet, tulajdonképpen szétlövés két versenyző között.”

Gyulay arra utalt, hogy szerdán már Paul di Resta veszi át a volánt Kubicától, ám tekintve a skót versenyző szerény F1-es eredményeit és minimális marketingértékét, az ő szereplése inkább csak iránymutatásnak felel meg. Mivel a hétvégén Austinban versenyző Lance Stroll, Felipe Massa duót nem akarták egyik pályáról a másikra rángatni, Di Resta bevetése tűnik a legjobb ötletnek, akit Kubicának illene messze túlszárnyalnia, ha valóban versenyképes teljesítményt akar nyújtani a 2018-as mezőnyben.

Titkos tesztnek indult, de az F1 világában ma már semmit sem lehet titokban tartani (Fotó: Dömötör Csaba)

A Williams hivatalosan aligha kommentálja majd a pályán zajló eseményeket, hiszen ez elvileg egy „titkos” teszt, versenyzőválasztásából viszont egyértelműen kiderülnek majd a fejlemények. Az mindenesetre büszkeséggel töltheti el a Hungaroringet, hogy Lance Stroll tavalyi privát tesztje után ismét a mogyoródi pályára esett a patinás csapat választása a sorsdöntő eseménnyel kapcsolatban, és Gyulay Zsolt is örül a bizalomnak: „A Williams már korábban megkeresett minket, hogy szeretne ezeken a napokon tesztelni, mi pedig gondoskodtunk a megfelelő körülményekről. Már annak is nagyon örültünk, hogy a csapatok a Hungaroringet választották a nyári, kollektív teszt helyszínéül, amikor bizonyítottuk, hogy ilyen helyzetben is helyt tudunk állni. Sportszakmai és biztonsági téren is jól vizsgáztunk, és folyamatosan azon dolgozunk, hogy a meglévő bizalom megmaradjon.”

2021.07.18 15:33:47

F1 H. L.

A címvédő még az első körben ütközött össze Verstappennel, amit követően a versenyt piros zászlóval is megszakították Silverstone-ban.

2021.07.17 14:36:18

F1 B. Ö. B.

Hamiltonnak a gyengébb rajtja miatt le kellett mondani a pole pozícióról Silverstone-ban.

2021.07.17 11:37:12

F1 B. Ö. B.

Hamilton a nyolcadik, Bottas a kilencedik pozícióban zárta a sprintkvalifikáció előtti tréninget.

2021.07.16 16:57:20

F1 H. L.

A címvédő 75 ezreddel előzte meg Verstappent, míg a harmadik Bottas lett Silverstone-ban.

2021.07.16 14:49:36

F1 H. L.

A holland előnye 779 ezred volt a McLaren, míg 780 ezred a Mercedes britje előtt.