F1: két ezredmásodpercen múlt Bottas „élete rajtja”

A verseny során a jelenleg a SkySports F1-es videoelemzőjeként dolgozó korábbi Formula–1-es pilóta, Anthony Davidson kikockázta a finn startját, és megállapította, ugyanazon képkockán indul el a finn autója, amelyen a rajtot jelző öt piros lámpa is kialszik. Később aztán a felügyelők megállapították: két ezredmásodperccel a hibahatáron túl indult Bottas, ezért nem büntették.
| JÚLIUS 7., PÉNTEK | 
| 1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:05.975 | 
| 2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:05.483 | 
| JÚLIUS 8., SZOMBAT | 
| 3. szabadedzés: 1. Vettel 1:05.092 | 
| Pole: Bottas 1:04.251, 2. Vettel 1:04.293 | 
| JÚLIUS 9., VASÁRNAP | 
| Futam: 1. Bottas, 2. Vettel, 3. Ricciardo | 
| KÖVETKEZŐ FUTAMOK | 
| Július 16., 14.00: Brit Nagydíj | 
| Július 30., 14.00: Magyar Nagydíj | 
| Augusztus 27., 14.00: Belga Nagydíj | 
„Életem rajtja volt, ez nem is lehet kérdés, nagyon ott volt a szeren. Mondhatom, hogy lendületbe jöttem, miután az elmúlt három futamon sikerült dobogón végezni. Az idény felénél járunk még csak, de már most nagyon élvezem a küzdelmeket, és hiszem, hogy harcban állok a világbajnoki címért.”
„Pályafutásom második győzelme a mai, köszönöm szépen a csapatnak és a szurkolóknak a tamáogatást. Kicsit ugyan déja vu érzésem volt, mert Oroszországban mintha ugyanígy alakult volna a futam. A végére felhólyagosodott a bal hátsó gumim, és a lekörözöttek miatt Sebastian közel tudott kerülni, de sikerült behúzni a győzelmet” – mondta a dobogón Bottas.
A lekörözöttek némi problémát jelentettek Sebastian Vettelnek is, aki állítja, ha egy körrel tovább tart a verseny, akkor ő nyer.
„Kevesebb mint fél másodperc választott el a győzelemtől. A második etapom a szuperlágy gumikon nagyon jól sikerült, de a végén sajnos a lekörözések miatt vesztettem némi időt. Ha még egy kör van hátra, akkor a hármas kanyarban, az emelkedős féktávon szerintem megelőztem volna Valtterit” – vélekedett Vettel a pódiumon.
A harmadik helyen végző Daniel Ricciardo annak örült, hogy Lewis Hamilton támadását sikerült a végén visszavernie, így sorozatban ötödik alkalommal állhatott a dobogóra.
„Nagyon jó verseny volt, a kulcspillanatokban sikerült jól védekeznem, úgy az elején, mint a végén. Külön örülök, hogy tudtam tartani a végén a fékezési pontokat, és sikerült visszavernem Lewist az utolsó körökben. Tavaly nagyon irigyeltem Max Verstappent, hogy a csapatunk hazai közönsége előtt dobogóra állhatott, most viszont nekem jött ez össze, úgyhogy elégedett vagyok” – mondta Ricciardo, aki pályafutása során soha korábban nem állt még öt alkalommal egymás után a dobogóra.
| 1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:21:48.527 | 
| 2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 0.658 mp h. | 
| 3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 6.012 mp h. | 
| 4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 7.430 mp h. | 
| 5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 20.370 mp h. | 
| 6. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:06.281 p h. | 
| 7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. | 
| 8. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1 kör h. | 
| 9. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1 kör h. | 
| 10. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | 
| 11. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1 kör h. | 
| 12. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1 kör h. | 
| 13. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. | 
| 14. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. | 
| 15. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 2 kör h. | 
| 16. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 3 kör h. | 
| FELADTÁK | megtett körök | |||
| Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 44 | |
| Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 29 | |
| Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1 | |
| Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 0 | 
| GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
| 1. | Sebastian Vettel | 3 | 7 | 9 | 171 | 
| 2. | Lewis Hamilton | 3 | 5 | 9 | 151 | 
| 3. | Valtteri Bottas | 2 | 6 | 8 | 136 | 
| 4. | Daniel Ricciardo | 1 | 5 | 7 | 107 | 
| 5. | Kimi Räikkönen | – | 2 | 7 | 83 | 
| 6. | Sergio Pérez | – | – | 7 | 50 | 
| 7. | Max Verstappen | – | 1 | 4 | 45 | 
| 8. | Esteban Ocon | – | – | 8 | 39 | 
| 9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 6 | 29 | 
| 10. | Felipe Massa | – | – | 5 | 22 | 
| 11. | Lance Stroll | – | 1 | 3 | 18 | 
| 12. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 18 | 
| 13. | Romain Grosjean | – | – | 5 | 18 | 
| 14. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | 11 | 
| 15. | Pascal Wehrlein | – | – | 2 | 5 | 
| 16. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 4 | 
| 17. | Fernando Alonso | – | – | 1 | 2 | 
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | Mercedes | 287 | 
| 2. | Ferrari | 254 | 
| 3. | Red Bull-TAG Heuer | 152 | 
| 4. | Force India-Mercedes | 89 | 
| 5. | Williams-Mercedes | 40 | 
| 6. | Toro Rosso-Renault | 33 | 
| 7. | Haas-Ferrari | 29 | 
| 8. | Renault | 18 | 
| 9. | Sauber-Ferrari | 5 | 
| 10. | McLaren-Honda | 2 | 








