Erősen kezdett a Red Bull, a Mercedes teljesítette a legkevesebb kört

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2021.03.12. 07:40
A Red Bull holland versenyzője, Max Verstappen zárt az élen az idény előtti teszt első napján. A legtöbb kört megtevő holland mögött Lando Norris (McLaren), illetve Esteban Ocon (Alpine) következett az első hármasban. A címvédő Mercedes nem kezdett jól: Lewis Hamilton és Valtteri Bottas együtt sem érte el az 50-es korhatárt, s több probléma is hátráltatta a munkájukat. A tesztnapon egyszer lengett a piros zászló, Charles Leclerc alatt még délelőtt állt le a Ferrari. Folytatás szombat reggel 8 órakor!
A Red Bull erősen kezdett Bahreinben (Fotó: Twitter/redbullracing)
A Red Bull erősen kezdett Bahreinben (Fotó: Twitter/redbullracing)
A Red Bull erősen kezdett Bahreinben (Fotó: Twitter/redbullracing)
A Red Bull erősen kezdett Bahreinben (Fotó: Twitter/redbullracing)
A Red Bull erősen kezdett Bahreinben (Fotó: Twitter/redbullracing)

 

A Haas közép-európai idő szerint reggel 7 óra 30 perckor még autóbemutatót tartott a paddockban, és hivatalosan is lerántotta a leplet a fehérbe, pirosba és kékbe öltöző 2021-es versenygépéről, a VF-21-esről, pontban 8 órakor már zöldre váltott a bokszutca végi lámpa Bahreinben, amellyel kezdetét vette a háromnapos kollektív teszt.

Elsőként a mezőny rangidős versenyzője, Kimi Räikkönen hajtott ki a pályára, majd nem sokkal később el is foglalta az első helyet az időlistán. A finn pilóta egy órán keresztül tartotta a pozícióját, ám ezt követően többször is változott az éllovas személye, s másfél óra után már Daniel Ricciardo vezetett 1:32.537-es körrel. Míg a viszonylag nagy szélben a csapatok többsége igyekezett gyűjteni a kilométereket, a címvédő Mercedes a garázsban vesztegelt.

Valtteri Bottas neve mellett sokáig mindössze egyetlen kör állt, miután gondok adódtak a sebességváltóval. A német gárda kénytelen volt kicserélni az elemet, amelyet közleménye szerint később komoly vizsgálat alá vet, hogy kiderüljön, pontosan mi okozhatta a problémát.

Nemcsak a Mercedes nézett szembe nehézségekkel: a Haasban egy hidraulikus meghibásodás okán ugyancsak cserélni kellett a sebességváltót, így Mick Schumacher is sok időt vesztett délelőtt, illetve a köreit a délelőtti etap első felében szorgosan gyűjtő Sebastian Vettel alatt is megadta magát az Aston Martin. A négyszeres világbajnok épp a pályára igyekezett, amikor a bokszutcában megállt alatta az AMR21-es.

A csapat visszatolta a garázsba a gépet, majd a levette a motorborítást, s nem is tért vissza az aszfaltcsíkra. Bottasnak azonban jutott még némi futásidő, hiszen bő fél órával a hivatalos ebédszünet kezdete előtt újra elhagyhatta a garázst, s teljesíthette az első mért köreit. Hozzá hasonlóan Schumacher is újra pályára tudott gurulni, a Formula–2 tavalyi bajnoka bő 20 percet körözhetett még a VF-21-essel.

Az élen Ricciardo zárta a délelőttöt, az ausztrál 1:32.203-as időt ért el a C2-es keveréken. Mögötte 28 ezredes hátránnyal Pierre Gasly következett az AlphaTaurival, míg a harmadik helyet Max Verstappen foglalta el 1:32.245-ös körrel, vagyis az első hármast mindössze 42 ezred választotta el egymástól.

A McLaren zárta az élen a délelőttöt (Fotó: Twitter/McLarenF1)
A McLaren zárta az élen a délelőttöt (Fotó: Twitter/McLarenF1)

 

A McLaren, AlphaTauri, Red Bull alkotta triót az Alpine, majd a problémákba ütköző Ferrari követte az első ötösben. Charles Leclerc alatt szűk tíz perccel a kockás zászló megjelenése előtt hibásodott meg az SF21-es, a monacói a 4-es kanyarnál félrehúzódott, s leállította az autót. Az eset miatt piros zászlóval meg kellett szakítani a tesztelést, amelyet a 2 perccel a kockás zászló megjelenése előtt indítottak újra, így már nem történt érdemi változás.

 

Ami a megtett köröket illeti, Gasly 74 körrel zárt az élen, mögötte Räikkönen (63) és Verstappen (60) következett. A legkevesebb kilométert eközben Bottas tette meg, a finn csupán hat kört tudott futni a W12-essel. Nem töltött el nála sokkal több időt a pályán Schumacher sem, a fiatal német 15 körig jutott a Haasszal.

Az ebédszünetben a terveknek megfelelően hét csapatnál volt pilótacsere, így a címvédő Lewis Hamilton, a Ferrarihoz szerződő Carlos Sainz Jr., illetve két újonc, Cunoda Juki és Nyikita Mazepin is megkezdhette a munkát.

A MERCEDES ELSŐ TESZTNAPJAI AZ ELMÚLT ÉVEKBEN
ÉvKörszám
2015.157
2016.
156
2017.
152
2018.83 (esett az eső délután)
2019.
150
2020.
173
2021.
49

Hiába váltott azonban 13 órakor újra zöldre a bokszutca végi lámpa, túl sok mozgás nem volt a pályán az első órában. A szél ugyanis felerősödött, s megérkezett egy kisebb homokvihar az Bahrein International Circuitre. Az Aston Martinnál ráadásul fellépett egy kisebb elektronikus probléma is, aminek következményeként az alakulat értékes időt vesztett, s Lance Stroll csak bő másfél órával később kezdhette meg a munkát.

A silverstone-i istálló mellett a Mercedes is sok időt töltött el a garázsában, hiszen Hamilton hiába hajtott pályára bő egy órát követően, pár kör megtétele után visszatért a garázsba, ahol újabb háromnegyed órát vesztegelt, így nem gyarapította túl nagy ütemben a köreinek számát.

Nem indult jól a Mercedes téli felkészülése (Fotó: Twitter/MercedesAMGF1)
Nem indult jól a Mercedes téli felkészülése (Fotó: Twitter/MercedesAMGF1)

A pálya állapota azonban szerencsére sokat javult, ahogyan haladt előre az idő, aminek eredményeként több versenyző is sokat tudott javítani, s jócskán átalakult a sorrend.

Verstappen bő két órával a tesztnap vége előtt vette át a vezetést 1:31.412-es körrel, miközben szorgossan gyűjtötte a kilométereket is. A holland mögé nem sokkal később a McLarennel délután tesztelő Lando Norris zárkózott fel, így egy ideig a wokingi csapat foglalta el a 2. és a 3. helyet, ám Antonio Giovinazzi és Ocon is sok időt talált a lágy gumikon, és megelőzte a délelőtti etap leggyorsabbját, Ricciardót.

Az Alpine francia pilótája aztán bő egy órával a tesztnap vége előtt még tovább faragott az idején, és 1:31.1446-nál állította meg a stoppert, de így sem tudott az élre állni, hiszen időközben Verstappen a mezőnyből elsőként bement 1:31 alá az RB16B-vel. A hollandot sokáig senki sem tudta megközelíteni, szűk fél órával a vége előtt azonban felkerültek a lágy abroncsok a McLarenre is, s Norris 215 ezredes hátránnyal előrelépett a második pozícióba.

A briten kívül az egészen addig utolsó helyen álló Stroll, illetve Sainz is sokat javított az utolsó percekben, előbbi a negyedik, utóbbi az ötödik pozícióba lépett előre.

Ami a megtett köröket illeti, a legszorgalmasabb is Verstappen volt, a hollandmajd' 140 kört tett meg a Red Bull volánja mögött. Rajta kívül egyedül az ugyancsak egész nap tesztelő Ocon tudta átlépni a 100-as határt, míg a tesztnapot a versenyzői között megsoztó csapatok közül a Ferrari, az AlphaTauri és az Alfa Romeo lépett be a 100-as klubba. A legkevesebb kört a sokat küszködő Mercedes tette meg.

Az idény előtti teszt szombaton 8 órakor folytatódik a második tesztnappal.

AZ ELSŐ TESZTNAP VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:30.674, 139 kör
2. Lando Norris (brit, McLaren) 1:30.889, 46 kör
3. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1.31.146, 129 kör
4. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 1:31.782, 46 kör
5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:31.919, 57 kör
6. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) 1:31.945, 68 kör
7. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren) 1:32.203, 45 kör*
8. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri) 1:32.231, 74 kör*
9. Cunoda Juki (japán, AlphaTauri)1:32.727, 37 kör
10. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:32.912, 42 kör
11. Charles Leclerc (monacói, Ferrari)1:33.242, 59 kör*
12. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 1:33.320, 63 kör*
13. Sebastian Vettel (német, Aston Martin) 1:33.742, 51 kör*
14. Roy Nissany (izraeli, Williams) 1:34.789, 83 kör
15. Nyikita Mazepin (orosz, Haas) 1:34.789, 42 kör
16. Mick Schumacher (német, Haas) 1:36.127, 15 kör*
17. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:36.850, 6 kör*
*: csak délelőtt tesztelt
A 2021-ES IDÉNY ELŐTTI TESZT BEOSZTÁSA
CSAPATPÉNTEK
SZOMBATVASÁRNAP
MERCEDESValtteri Bottas, Lewis Hamilton
Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Valtteri Bottas, Lewis Hamilton
RED BULL-HONDA
Max Verstappen
Sergio Pérez

Max Verstappen, Sergio Pérez

MCLAREN-MERCEDES

Daniel Ricciardo, Lando Norris

ASTON MARTIN-MERCEDES

Sebastian Vettel, Lance Stroll

Sebastian Vettel, Lance Stroll

Lance Stroll, Sebastian Vettel
ALPINE
Esteban Ocon
Fernando Alonso

Esteban Ocon, Fernando Alonso

FERRARI

Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr.

Carlos Sainz Jr., Charles Leclerc

Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr.

ALPHATAURI-HONDA

Pierre Gasly, Cunoda Juki

Cunoda Juki, Pierre Gasly

Pierre Gasly, Cunoda Juki

ALFA ROMEO-FERRARI

Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi

Antonio Giovinazzi
Kimi Räikkönen
HAAS-FERRARI

Mick Schumacher, Nyikita Mazepin

Nyikita Mazepin, Mick Schumacher

Mick Schumacher, Nyikita Mazepin

WILLIAMS-MERCEDESRoy Nissany
Nicholas Latifi
George Russell
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik