
Problémákba ütközött Max Verstappen a szombati időmérőn, így csak a tizedik pozícióból rajtolhatott vasárnap, ám így is sikerült győzelmet aratnia, amivel 80 pontra növelte előnyét a világbajnoki összetett élén. Pedig mint utólag elárulta, náluk is felmerült a kemény abroncsok használatának lehetősége.

F1, Magyar Nagydíj, a pilóták parádéja (Fotó: Földi Imre)
„Azt terveztük, hogy a kemény gumikon kezdjük meg a futamot, de amikor a rajtrácsra mentem, a lágy gumikon is szenvedtem a tapadáshiánnyal, szóval azt mondtam, hogy biztosan nem rajtolok a keményeken – vallotta be, majd kitért a kissé meglepő diadalára. – Szerintem senki sem számított erre, de megbeszéltük a verseny előtt, hogy nyugodtak maradunk. Úgy gondolom, hogy ez sikerült. Jól reagáltunk a történésekre, de a futam egy kicsit hektikus volt. Az elején kimaradtam a bajból, később pedig sikerült néhányszor előznöm, ráadásul jókor álltam ki kerékcserére, és a jó keverékre esett a választásunk. Láttam, hogy Charles szenved a kemény gumikon, és ekkor jött el az én pillanatom. Megtámadtam, és sikerült elmennem mellette, de aztán megforogtam, elveszítettem a pozíciót, ami persze nem jött jól.”
Le Castellet után a Hungaroringen is mindkét Mercedes-pilóta ott volt a dobogón. Lewis Hamilton szerint emiatt a fejlődés megkérdőjelezhetetlen, bár a második és a harmadik pozíciónál akár több is összejöhetett volna számukra.
| JÚLIUS 29., PÉNTEK | |||||
| 1. szabadedzés: 1.Sainz 1:18.750 | |||||
| 2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:18.445 | |||||
| JÚLIUS 30., SZOMBAT | |||||
| 3. szabadedzés: 1. Latifi 1:41.480 | |||||
| Időmérő: 1. Russell 1:17.377 | |||||
| JÚLIUS 31, VASÁRNAP | |||||
| A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Russell | |||||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
| Augusztus 28., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
| Szeptember 4., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
| Szeptember 11., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | ||||
„Úgy gondolom, ezen a hétvégén a győzelemre is volt esélyünk – vélekedik a hétszeres világbajnok. – George-é volt a pole, és ha kicsit jobban összedolgoztunk volna, az egész első sor miénk lehetett volna, aztán a futamon egyikünk segíthette volna a másikat. Nagyszerű, hogy ilyen tempót tudtunk átvinni a szezon második felére, hiszen mostantól csatázhatunk az előttünk lévőkkel. Most először tudtunk valódi csatába bonyolódni a Ferrarival. Ha viszont megnézzük Max versenyét, a tizedik helyről rajtolt, megforgott, és így is nyert. Ez sokat elárul az autójáról.”
Nem sikerült győzelemre váltania pályafutása első pole pozícióját George Russellnek, aki viszont így is dobogóra állhatott a Magyar Nagydíj végén. Akárcsak többeknek, a Mercedes versenyzőjének is meggyűlt a baja az abroncsokkal és a változékony körülményekkel.
„Minden a lehető legjobban csináltunk, de így sem sikerült harcba szállnunk a győzelemért – mondta Russell. – Folyamatosan nehéz dolgunk volt, hiszen érkezett némi eső. Mivel a lágy gumikon voltam, örültem, elhúztam Carlostól, majd elállt az eső. Jól sikerült az első etapom, de túl korán cseréltünk kereket ahhoz, hogy Max és a ferrarisok ne kerüljenek elém. Max túl gyors volt ma, és megnehezítette a dolgunkat a közepes gumis utolsó etapon. Szenvedtem a végén, ráadásul amikor a mérnököm azt mondta, hogy még huszonöt kör van hátra, sejtettem, hogy necces lesz. Lewis jó munkát végzett, és jobb volt a tempója a verseny végén.”
Egy újabb rossz döntés egy újabb lehetséges futamgyőzelembe került Charles Leclerc számára. A Ferrari-versenyző dolgát igencsak megnehezítettek a kemény gumikon, ráadásul az, hogy nem először fordult elő ilyen baki, megint csak frusztrálttá teszi Leclerc-t.
„Egyértelművé tettem, hogy a lehető legtovább szeretném használni a közepes gumikat, mégis elég korán kihívtak, hogy feltegyék a keményeket – árulta el a monacói. – Rá kell jönnünk, hogy ez miért történt. Egy ilyen verseny mindig frusztráló. Valami mindig történik velünk, legyen szó megbízhatóságról, hibákról vagy bármi másról. Egyszerűen jobban kell összehoznunk a hétvégéket. Az elkövetkezendő napokat megpróbáljuk arra használni, hogy kipihenjük magunkat, viszont ki is kell elemeznünk, hogyan lehetnénk jobbak, hiszen ez rendkívül fontos.”
| 1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | |
| 2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 7.834 mp h. |
| 3. | George Russell | brit | Mercedes | 12.337 mp h. |
| 4. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 14.579 mp h. |
| 5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 15.688 mp h. |
| 6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 16.047 mp h. |
| 7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.300 p h. |
| 8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. |
| 9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
| 10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
| 11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
| 12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
| 13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
| 14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
| 15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
| 16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
| 17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
| 18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
| 19. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 2 kör h. |
| 20. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 5 kör h. |
| PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
| 1. | Max Verstappen | 8 | 10 | 11 | 3 | 258 |
| 2. | Charles Leclerc | 3 | 5 | 10 | 3 | 178 |
| 3. | Sergio Pérez | 1 | 6 | 11 | 2 | 173 |
| 4. | George Russell | – | 5 | 12 | – | 158 |
| 5. | Carlos Sainz | 1 | 6 | 11 | 2 | 156 |
| 6. | Lewis Hamilton | – | 6 | 12 | 2 | 146 |
| 7. | Lando Norris | – | 1 | 10 | 1 | 76 |
| 8. | Esteban Ocon | – | – | 10 | – | 58 |
| 9. | Valtteri Bottas | – | – | 7 | – | 46 |
| 10. | Fernando Alonso | – | – | 9 | – | 41 |
| 11. | Kevin Magnussen | – | – | 5 | – | 22 |
| 12. | Daniel Ricciardo | – | – | 5 | – | 19 |
| 13. | Pierre Gasly | – | – | 3 | – | 16 |
| 14. | Sebastian Vettel | – | – | 5 | – | 16 |
| 15. | Mick Schumacher | – | – | 2 | – | 12 |
| 16. | Cunoda Juki | – | – | 3 | – | 11 |
| 17. | Csou Kuan-jü | – | – | 2 | – | 5 |
| 18. | Lance Stroll | – | – | 4 | – | 4 |
| 19. | Alexander Albon | – | – | 2 | – | 3 |
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | Red Bull-Honda | 431 |
| 2. | Ferrari | 334 |
| 3. | Mercedes | 304 |
| 4. | Alpine-Renault | 99 |
| 5. | McLaren-Mercedes | 95 |
| 6. | Alfa Romeo-Ferrari | 51 |
| 7. | Haas-Ferrari | 34 |
| 8. | AlphaTauri-Honda | 27 |
| 9. | Aston Martin-Mercedes | 20 |
| 10. | Williams-Mercedes | 3 |







