F1: Hamilton szerint győzhettek volna; nem hallgatott Leclerc-re a Ferrari

Vágólapra másolva!
2022.07.31. 21:41
null
Lewis Hamilton szerint kicsivel jobb tervezéssel akár megnyerhették volna a Magyar Nagydíjat (Fotó: Meder István)
Max Verstappen aratott győzelmet a Formula–1-es Magyar Nagydíjon. A rossz rajtpozíció ellenére a Red Bullnál remekül időzítettek a futamon, s a címvédőnek még egy megforgás is belefért. Lewis Hamilton szerint ez sokat elárul az idei Red Bullról, pedig a hétszeres világbajnok szerint a Mercedes is harcba szállhatott volna a győzelemért. A pole pozícióból rajtoló George Russell is egyetért abban, hogy ezzel a munkával a dupla dobogós helyezésnél is többre lehettek volna képesek, míg Charles Leclerc kemény szavakkal illette csapatát.

 

Problémákba ütközött Max Verstappen a szombati időmérőn, így csak a tizedik pozícióból rajtolhatott vasárnap, ám így is sikerült győzelmet aratnia, amivel 80 pontra növelte előnyét a világbajnoki összetett élén. Pedig mint utólag elárulta, náluk is felmerült a kemény abroncsok használatának lehetősége.

„Azt terveztük, hogy a kemény gumikon kezdjük meg a futamot, de amikor a rajtrácsra mentem, a lágy gumikon is szenvedtem a tapadáshiánnyal, szóval azt mondtam, hogy biztosan nem rajtolok a keményeken – vallotta be, majd kitért a kissé meglepő diadalára. – Szerintem senki sem számított erre, de megbeszéltük a verseny előtt, hogy nyugodtak maradunk. Úgy gondolom, hogy ez sikerült. Jól reagáltunk a történésekre, de a futam egy kicsit hektikus volt. Az elején kimaradtam a bajból, később pedig sikerült néhányszor előznöm, ráadásul jókor álltam ki kerékcserére, és a jó keverékre esett a választásunk. Láttam, hogy Charles szenved a kemény gumikon, és ekkor jött el az én pillanatom. Megtámadtam, és sikerült elmennem mellette, de aztán megforogtam, elveszítettem a pozíciót, ami persze nem jött jól.”

Le Castellet után a Hungaroringen is mindkét Mercedes-pilóta ott volt a dobogón. Lewis Hamilton szerint emiatt a fejlődés megkérdőjelezhetetlen, bár a második és a harmadik pozíciónál akár több is összejöhetett volna számukra.

37. MAGYAR NAGYDÍJ
JÚLIUS 29., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1.Sainz 1:18.750
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:18.445
JÚLIUS 30., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Latifi 1:41.480
Időmérő: 1. Russell 1:17.377
JÚLIUS 31, VASÁRNAP
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Russell
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Augusztus 28., 15.00Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 4., 15.00Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 11., 15.00Olasz Nagydíj, Monza

„Úgy gondolom, ezen a hétvégén a győzelemre is volt esélyünk – vélekedik a hétszeres világbajnok. – George-é volt a pole, és ha kicsit jobban összedolgoztunk volna, az egész első sor miénk lehetett volna, aztán a futamon egyikünk segíthette volna a másikat. Nagyszerű, hogy ilyen tempót tudtunk átvinni a szezon második felére, hiszen mostantól csatázhatunk az előttünk lévőkkel. Most először tudtunk valódi csatába bonyolódni a Ferrarival. Ha viszont megnézzük Max versenyét, a tizedik helyről rajtolt, megforgott, és így is nyert. Ez sokat elárul az autójáról.”

Nem sikerült győzelemre váltania pályafutása első pole pozícióját George Russellnek, aki viszont így is dobogóra állhatott a Magyar Nagydíj végén. Akárcsak többeknek, a Mercedes versenyzőjének is meggyűlt a baja az abroncsokkal és a változékony körülményekkel.

„Minden a lehető legjobban csináltunk, de így sem sikerült harcba szállnunk a győzelemért – mondta Russell. – Folyamatosan nehéz dolgunk volt, hiszen érkezett némi eső. Mivel a lágy gumikon voltam, örültem, elhúztam Carlostól, majd elállt az eső. Jól sikerült az első etapom, de túl korán cseréltünk kereket ahhoz, hogy Max és a ferrarisok ne kerüljenek elém. Max túl gyors volt ma, és megnehezítette a dolgunkat a közepes gumis utolsó etapon. Szenvedtem a végén, ráadásul amikor a mérnököm azt mondta, hogy még huszonöt kör van hátra, sejtettem, hogy necces lesz. Lewis jó munkát végzett, és jobb volt a tempója a verseny végén.”

Egy újabb rossz döntés egy újabb lehetséges futamgyőzelembe került Charles Leclerc számára. A Ferrari-versenyző dolgát igencsak megnehezítettek a kemény gumikon, ráadásul az, hogy nem először fordult elő ilyen baki, megint csak frusztrálttá teszi Leclerc-t.

„Egyértelművé tettem, hogy a lehető legtovább szeretném használni a közepes gumikat, mégis elég korán kihívtak, hogy feltegyék a keményeket – árulta el a monacói. – Rá kell jönnünk, hogy ez miért történt. Egy ilyen verseny mindig frusztráló. Valami mindig történik velünk, legyen szó megbízhatóságról, hibákról vagy bármi másról. Egyszerűen jobban kell összehoznunk a hétvégéket. Az elkövetkezendő napokat megpróbáljuk arra használni, hogy kipihenjük magunkat, viszont ki is kell elemeznünk, hogyan lehetnénk jobbak, hiszen ez rendkívül fontos.”

MAGYAR NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1.Max Verstappen
hollandRed Bull-Honda
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 7.834 mp h.
3. George Russell brit Mercedes 12.337 mp h.
4. Carlos Sainz spanyol Ferrari 14.579 mp h.
5. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 15.688 mp h.
6. Charles Leclerc monacói Ferrari 16.047 mp h.
7. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:18.300 p h.
8. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1 kör h.
9. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1 kör h.
10. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1 kör h.
11. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1 kör h.
12. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1 kör h.
13. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
14. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1 kör h.
15. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1 kör h.
16. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1 kör h.
17. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1 kör h.
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1 kör h.
19. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 2 kör h.
20. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 5 kör h.
A VB ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LEGGYORSABB KÖRÖK PONT
1. Max Verstappen 8 10 11 3 258
2. Charles Leclerc 3 5 10 3 178
3. Sergio Pérez 1 6 11 2 173
4. George Russell 5 12 158
5. Carlos Sainz 1 6 11 2 156
6. Lewis Hamilton 6 12 2 146
7. Lando Norris 1 10 1 76
8. Esteban Ocon 10 58
9. Valtteri Bottas 7 46
10. Fernando Alonso 9 41
11. Kevin Magnussen 5 22
12. Daniel Ricciardo 5 19
13. Pierre Gasly 3 16
14. Sebastian Vettel 5 16
15. Mick Schumacher 2 12
16. Cunoda Juki 3 11
17. Csou Kuan-jü 2 5
18. Lance Stroll 4 4
19. Alexander Albon 2 3
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Honda 431
2. Ferrari 334
3. Mercedes 304
4. Alpine-Renault 99
5. McLaren-Mercedes 95
6. Alfa Romeo-Ferrari 51
7. Haas-Ferrari 34
8. AlphaTauri-Honda 27
9. Aston Martin-Mercedes 20
10. Williams-Mercedes 3

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik