F1: rég bízhatott ennyire a McLaren – de mi is volt Alonsóval?

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.04.01. 21:02
null
Jenson Button pénteki köre után felcsillant a reménysugár a McLarennél (Fotók: AFP)
A Bahreini Nagydíj két szabadedzését uraló Mercedesek mögött Jenson Button lett a harmadik pénteken a McLaren-Hondával Bahreinben. A legendás istálló a Hondával újrakötött házassága során először mutatta jelét annak, hogy versenyre kelhet a legjobbakkal. A McLaren, amely Fernando Alonso sérüléseit megpróbálta elsunnyogni, Stoffel Vandoorne-ban is bízhat. A Ferrarinak nem volt jó napja, Sebastian Vettel extrém esetben büntetést is kaphat, de Kimi Räikkönen szerint nincs ok a pánikra a Scuderiánál.

A pénteki edzésnap hőse Jenson Button és a McLaren-istálló volt. A 2009-es világbajnok tavaly rengeteget szenvedett Szahírban, többször leállt az autója a hétvége folyamán, s az angol rajthoz sem tudott állni. Ehhez képest az idei első edzésnapon csak a két Mercedes volt gyorsabb Buttonnál.

„Jenson sebessége meglepett. Pontosabban a McLarené, Jensonról mindannyian tudjuk, hogy egy gyors öreg ember – mondta Daniel Ricciardo. – Ha csak öt kiló üzemanyag is volt a McLaren-Hondában, ez a köridő beszédes."

A riválisaitól motorerőben is elmaradó Honda ráadásul olyan pályán villant meg, amelyen nagy szerepük van a lóerőknek. Ha az időmérőn vissza is esik az angol, ez az eredmény mindenképpen biztató a jövőre nézve, és azt mutatja, van remény a McLaren felzárkózására.

Viszont nem mehetünk el a Fernando Alonso tavalyi tesztbalesete után is titkolózó, egymásnak ellentmondó információkat közlő McLaren újabb kommunikációs „melléfogása" mellett. Érdekes kérdések vetődnek fel Alonso sérülései kapcsán. A spanyol pilóta csütörtökön elmondta, már a múlt hét közepén Spanyolországban kiderült, hogy légmellet kapott, amely ugyan erre a hétfőre elmúlt, de ekkorra az is bebizonyosodott, hogy többszöri bordatörést is szenvedett.

Ez nyilván olyan sérülés, amely veszélybe sodorja a versenyző indulását a versenyen. A McLaren mégsem kommunikálta a sérüléseket, Alonso csak az FIA vizsgálata után állt elő vele. Mit gondoltak a wokingiak? Az FIA előtt akarták eltitkolni a sérülést? Vagy az F1 főorvosának engedékenysége esetén szóba sem került volna a bordatörés – hogy majd egyszer a pilóta életrajzi könyvéből derüljön ki? Vagy Alonso nem szólt a csapatnak, amely a nyilvánvaló kockázat ellenére elengedte Japánba tartalék pilótáját, s csak a hivatalos a FIA-döntés után riadóztatták?

A GP2-es bajnok Stoffel Vandoorne-nak eleve nehéz először beülnie az autóba, amelyet az idei rádiós szigorítások előtt sem egyszerű vezetni, hát még így!

Ezek után a belga újonc 11. helyezése is pompás eredménynek számít.

„Csütörtökön szóltak, hogy jönnöm kell. Japánban voltam, folyamatosan hívtak a mérnökök és rengeteg dokumentumot küldtek át nekem. Nem volt haszontalan a repülőn töltött időm, még aludni is tudtam – mondta Vandoorne, akinek talán még Kínában is helyettesítenie kell Alonsót. – Nagy lehetőséghez jutottam. Nem ideális, hogy tesztelés nélkül kellett beugranom, de eddig minden oké. Fernando rengeteget segít, ismeri az autót, tanácsokat ad a beállításoknál, nagyon jó, hogy itt van. Sokat köröztem, sok rajtgyakorlatom volt. Igyekszem élvezni a lehetőséget."

Az, hogy milyen eredményt ér el Vandoorne, ezek után részletkérdés.

ROSSZ NAPJA VOLT A FERRARINAK, DE VAN MÉG TARTALÉK

Tavaly ahhoz szoktunk, hogy a Ferrari volt a legközelebb a Mercedesekhez. A Scuderia azonban ezen a pénteken gyengélkedett, mármint magához képest. Kimi Räikkönen az ötödik, Sebastian Vettel a hatodik helyen zárta a napot, a németnek ráadásul leállt az autója.

„Nincs hajtás" – szólt a rádión Vettel, azaz ara utalt, hogy hiába nyomja a gázt, a motor nem úgy hajtja a kerekeket, ahogy normális esetben. Ilyenkor motorhibára gyanakszik az ember, de öröm az ürömben, hogy nem erről volt szó.

„A négyes kanyarból kijövet hiába nyomtam a gázt, nem gyorsult az autó. Gyorsan leálltam, nem tudtam, mi lehet, nem akartam tönkretenni az autót" – mondta Vettel, aki a rádión arra gyanakodott, hogy a bal hátsó kerekének rögzítése volt helytelen. Ám ha ez bebizonyosodik, az FIA eljárást indíthat a csapat ellen, hiszen a rosszul rögzített kerék a versenyző és mások veszélyeztetésének számít, és láttunk már érte büntetést.

Sebastian Vettel elővigyázatosságból állt meg, de ha a kerékcsavar lazult meg, bajba is kerülhet a Ferrari
Sebastian Vettel elővigyázatosságból állt meg, de ha a kerékcsavar lazult meg, bajba is kerülhet a Ferrari

A szuperlágy gumis gyors körét elrontó Vettel szerint tény, hogy a Mercedes a legjobb, de csapattársa, Kimi Räikkönen amondó, a távolság közel sem olyan nagy, mint ami az időeredményekből látszik.

„A szuperlágy gumikon nagyon rendben volt az autó, de a gyors körömben forgalomba kerültem, kétszer is utolértem ugyanazt a Williamset. Önök mindig az időeredményeket nézik, és olyan következtetéseket vonnak le, amilyeneket akarnak. A köridő egy dolog, majd szombaton meglátjuk, mi lesz" – mondta Räikkönen.

A finn biztos benne, s mi is hihetünk neki, a McLaren egyelőre csak egy napra vette át a Ferrari szerepét.

BAHREINI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:31.001 átlag: 214.098 km/ó 38 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:31.242 0.241 mp h. 32
3. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:32.281 1.280 32
4. Max Verstappen holland Toro Rosso-Ferrari 1:32.406 1.405 31
5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:32.452 1.451 38
6. Sebastian Vettel német Ferrari 1:32.650 1.649 26
7. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-TAG Heuer 1:32.703 1.702 34
8. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:32.792 1.791 39
9. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:32.870 1.869 23
10. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:32.873 1.872 36
11. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Honda 1:32.999 1.998 30
12. Esteban Gutiérrez mexikói Haas-Ferrari 1:33.129 2.128 31
13. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:33.177 2.176 36
14. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:33.384 2.383 23
15. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:33.406 2.405 35
16. Kevin Magnussen dán Renault 1:33.447 2.446 34
17. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:33.570 2.569 37
18. Jolyon Palmer brit Renault 1:33.640 2.639 35
19. Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes 1:33.953 2.952 21
20. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:34.224 3.223 31
21. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:34.477 3.476 34
22. Rio Haryanto indonéziai Manor-Mercedes 1:34.562 3.561 33
1. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:32.294 átlag: 211.099 km/ó 24 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:32.799 0.505 mp h. 24
3. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:34.128 1.834 16
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:34.461 2.167 27
5. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-TAG Heuer 1:34.541 2.247 30
6. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:34.601 2.307 28
7. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:34.793 2.499 21
8. Max Verstappen holland Toro Rosso-Ferrari 1:34.860 2.566 19
9. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:35.000 2.706 18
10. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:35.006 2.712 19
11. Sebastian Vettel német Ferrari 1:35.073 2.779 14
12. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:35.174 2.880 21
13. Esteban Gutiérrez mexikói Haas-Ferrari 1:35.309 3.015 19
14. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:35.440 3.146 28
15. Kevin Magnussen dán Renault 1:35.490 3.196 27
16. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:35.728 3.434 30
17. Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes 1:36.371 4.077 26
18. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Honda 1:36.392 4.098 25
19. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:36.719 4.425 24
20. Jolyon Palmer brit Renault 1:36.939 4.645 28
21. Alfonso Celis mexikói Force India-Mercedes 1:37.287 4.993 23
22. Rio Haryanto indonéziai Manor-Mercedes 1:37.714 5.420 27

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik