
Charles Leclerc a szombati sprinthez hasonlóan vasárnap is az élről várhatta a piros lámpák kialvását, igaz, ezúttal Max Verstappen rugaszkodhatott el mellőle, míg Sergio Pérez Carlos Sainz Jr.-rel osztozott a második soron. A Ferrari és a versenyzői sem nyertek még Bakiban, nem úgy, mint a Red Bull, amely három győzelmet számlált a megmérettetés előtt, az 51 körös verseny legnagyobb kérdése így az volt, sorozatban a hetedik azeri futamon is új győztest avatunk-e, vagy a „vörös bikák” pilótái közül valamelyik először dupláz a helyszínen.
| ÁPRILIS 28., PÉNTEK | |||||
| 1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:42.315 | |||||
| Időmérő: 1. Leclerc 1:40.203 | |||||
| ÁPRILIS 29., SZOMBAT | |||||
| Sprintidőmérő: 1. Leclerc 1:41.697 | |||||
| Sprint: 1. Pérez, 2. Leclerc, 3. Verstappen | |||||
| ÁPRILIS 30., VASÁRNAP | |||||
| A verseny: 1. Pérez, 2. Verstappen, 3. Leclerc | |||||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
| Május 7., 21.30 | Miami Nagydíj, Miami | ||||
| Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | ||||
| Május 28., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | ||||
Az már szombaton biztossá vált, hogy Esteban Ocon a sprint után a versenyen is a bokszutcából kénytelen indulni, miután az Alpine megsértette a parc fermé-szabályokat. A fanciához a verseny előtt hasonló okból kifolyólag csatlakozott Nico Hülkenberg is. A kettős, valamint az utolsó helyről induló Nyck De Vries a kemény gumikon kezdett, míg a mezőny többi része a közepes mellet döntött.
Leclerc jól rugaszkodott el, és sikerült is megtartania a vezetést a két Red Bull előtt, majd Sainz és Lewis Hamilton érkezett az első ötösben, vagyis a mezőny elejében nem történt pozíciócsere. A Ferrari ugyanakkor hiába jött el jól a startnál, a sprinthez hasonlóan ezúttal sem tudott elnyúlni a „vörös bikák” előtt: Verstappen a harmadik, míg Pérez a hatodik körben előzte meg a monacói pilótát, aki ezt követően némileg le is szakadt az első kettősről.
A mezőnyből többen a vártnál előbb álltak ki kereket cserélni, köztük volt az élen álló Verstappen, illetve az ötödikként haladó Hamilton is, akik sokat vesztettek Nyck de Vries hibája miatt. Az AlphaTauri hollandja a 16-os kanyarban falazott, amit követően először sárga zászlós, majd biztonsági autós szakasz lépett érvénybe, ami azok kezére játszott, akik addig a pontig még nem álltak ki.
A mezőny ki is használta a rövidebb kerékcsere lehetőségét, és a biztonsági autó mögött már Pérez, Leclerc, Verstappen, Sainz és Alonso sorrendben érkezett az első ötös, míg Hamilton egészen a 10. helyig szorult vissza. Pérez jól kapta el az újraindítást, és megtartotta az első helyet, mögé azonban néhány kanyarral később már a csapattárs sorolt be, miután megelőzte Leclerc-t.
A holland mellett a mezőny első feléből Alonso és Hamilton tudott előrelépni az újraindítás után, a spanyol a honfitársát, Sainzot előzte meg a negyedik helyért, míg a brit egészen a hatodik pozícióig zárkózott vissza, miután többek között a márkatársát és a megingó Strollt is maga mögé utasította.
Bár Verstappen lemaradása hosszú körökön keresztül egy másodperc körül mozgott nem tudott DRS-távolságon belülre kerülni, majd némileg le is szakadt, és a 30. körben már több mint 2 szekundum volt a lemaradása a vezető Pérez mögött. Noha a mexikóinak volt egy megingása 34. körben, amikor eltalálta a falat a 15-ös kanyarban, ezt követően megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét, és rövidesen újabb egy másodperccel növelte az előnyét az élen.
Verstappen a folytatásban sem tudott nagyon közeledni a márkatárshoz, így Pérez magabiztos győzelmet aratott, és az első duplázóvá vált Azerbajdzsánban. A pályafutása hatodik sikerét elérő mexikói 6 pontra csökkentette a lemaradását az egyéni összetettben a második helyen befutó Verstappen mögött. A dobogó alsó fokára Leclerc állhatott fel, míg az első ötös sorát Alonso és Sainz tette teljessé.
A Ferrari spanyolját a verseny utolsó szakaszában végig üldöző Hamilton hatodikként szelte át a célvonalat, mögötte Stroll, a verseny leggyorsabb körét futó Russell, Lando Norris, valamint Cunoda Juki jött be a pontszerző helyekre.
Folytatás jövő hétvégén a Miami Nagydíjjal.
| 1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 51 | ||
| 2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 51 | 1:32'44.573 mp h. | 2.137 |
| 3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 51 | 1:33'03.653 | 21.217 |
| 4. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 51 | 1:33'04.460 | 22.024 |
| 5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 51 | 1:33'27.927 | 45.491 |
| 6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 51 | 1:33'28.581 | 46.145 |
| 7. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 51 | 1:33'34.053 | 51.617 |
| 8. | George Russell | brit | Mercedes | 51 | 1:33'56.676 | 1'14.240 |
| 9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 51 | 1:34'02.812 | 1'20.376 |
| 10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 51 | 1:34'06.298 | 1'23.862 |
| 11. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 51 | 1:34'08.937 | 1'26.501 |
| 12. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 51 | 1:34'11.059 | 1'28.623 |
| 13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 51 | 1:34'12.165 | 1'29.729 |
| 14. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 51 | 1:34'13.768 | 1'31.332 |
| 15. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 51 | 1:34'20.230 | 1'37.794 |
| 16. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 51 | 1:34'23.379 | 1'40.943 |
| 17. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 50 | - | 1 kör |
| 18. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 50 | - | 1 kör |
| FELADTÁK | Megtett körök | Kiesés oka | ||||
| Csou Kuan-Jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 36 | feladta | ||
| Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | baleset | |||
| PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
| 1. | Max Verstappen | 2 | 4 | 4 | 1 | 93 |
| 2. | Sergio Pérez | 2 | 3 | 4 | 1 | 87 |
| 3. | Fernando Alonso | – | 3 | 4 | – | 59 |
| 4. | Lewis Hamilton | – | 1 | 4 | – | 47 |
| 5. | Carlos Sainz | – | – | 3 | – | 35 |
| 6. | Charles Leclerc | – | 1 | 2 | – | 28 |
| 7. | George Russell | – | – | 3 | 1 | 27 |
| 8. | Lance Stroll | – | – | 3 | – | 26 |
| 9. | Lando Norris | – | – | 2 | – | 13 |
| 10. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
| 11. | Oscar Piastri | – | – | 1 | – | 4 |
| 11. | Esteban Ocon | – | – | 1 | – | 4 |
| 11. | Valtteri Bottas | – | – | 1 | – | 4 |
| 14. | Pierre Gasly | – | – | 2 | – | 4 |
| 15. | Csou Kuan-jü | – | – | 1 | – | 2 |
| 16. | Cunoda Juki | – | – | 2 | – | 2 |
| 17. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
| 18. | Alexander Albon | – | – | 1 | – | 1 |
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | Red Bull-Honda | 180 pont |
| 2. | Aston Martin-Mercedes | 85 |
| 3. | Mercedes | 74 |
| 4. | Ferrari | 63 |
| 5. | McLaren-Mercedes | 17 |
| 6. | Alpine-Renault | 8 |
| 7. | Haas-Ferrari | 7 |
| 8. | Alfa Romeo-Ferrari | 6 |
| 9. | AlphaTauri-Honda | 2 |
| 10. | Williams-Mercedes | 1 |







