H. L., B. Ö. B. 2022.03.11 07:49 Frissítve: 2022.03.11 18:19

A Haas kapott plusz egy órát a 2. tesztnapon, Magnussen pedig az élen zárt

Délelőtt Esteban Ocon volt a leggyorsabb a második téli kollektív teszt második napján Bahreinben, ám az Alpine versenyzője délután sok időt veszített technikai probléma miatt. A második négy órában Carlos Sainz Jr. volt a leggyorsabb a Ferrarival, ám a Haas a csütörtöki időveszteség miatt kapott egy plusz órányi gyakorlást, ezalatt pedig Kevin Magnussen megautózta a nap leggyorsabb körét. Mögötte Sainz, a harmadik helyen Max Verstappen (Red Bull) zárta a tesztnapot, amin igen sokszor előkerült a piros zászló.

A visszatérő Kevin Magnussen kihasználta a Haasnak ítélt plusz tesztidőt (Fotó: DPPI)

 

DÉLELŐTTI ÖSSZEFOGLALÓ

A csütörtökinél is nagyobb szélben folytatódott a tesztelés Bahreinben, ahol immár mind a tíz csapat körözhetett délelőtt, egyetlen hiányzó volt, Daniel Ricciardo, aki továbbra sem érezte jól magát, így újra Lando Norris kapott lehetőséget a McLarennél, amelynek nem kevés kiesett időt kellett volna visszahoznia pénteken.

A wokingiak napja azonban nem indult zökkenőmentesen, az alakulatot továbbra is fékhűtéssel kapcsolatos problémák hátráltatták, aminek következményeként a tízkörös határt sem sikerült elérnie az első két órában.

Rajtuk kívül a Haas számára is döcögősebben indult a nap, majd később a kipufogóval adódott probléma, ami korábban véget vetett a gyakorlásuknak, így Mick Schumacher mindössze 23 körig jutott.

Az amerikaiakat ugyanakkor némileg vigasztalhatja, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) döntése értelmében pótolhatja a csütörtök délelőtt kiesett négyórás etapot, méghozzá úgy, hogy az istálló ma további egy órával meghosszabbíthatja a gyakorlást, míg szombaton amellett, hogy hatvan perccel korábban kezdhet, a kockás zászló megjelenése után extra két órát kap adatok gyűjtésére.

A legrosszabbul azonban nem a McLaren vagy a Haas indított, hanem a Williams, amely nemcsak utolsóként iratkozott fel az időlistára, de elsőként is fejezte be a délelőtti programot.

Két órával a rajt után ugyanis először füstölni kezdtek Nicholas Latifi hátsó fékjei, majd lángra is kaptak. A pilóta megpróbált visszatérni az autóval, azonban megpördült, és időközben a tűz is továbbterjedt, majd az oltás közben a nagy hőtől felrobbant a jobb hátsó abroncs is – az eset miatt meglehetősen hosszú piros zászlós szakasz lépett érvénybe, nagyjából 35 percen át állt a teszt.

Noha eleinte úgy tűnt, a McLarennek jól jött a megszakítás, és sikerült megoldania a problémát, Norris mindössze néhány próbakör erejéig tért vissza a pályára, amit követően újra eltűnt a garázsban, és csak az utolsó órában tudta igazán megkezdeni a munkát. A brit pilóta 29 körig jutott.

A delfinezés eközben továbbra is problémát jelentett az istállók számára, amit másképpen igyekeztek orvosolni: a Ferrari a McLarenéhez hasonló padlólemezre váltott, míg az FIA az Auto Motor und Sport információi szerint engedélyezte a csapatok számára, hogy a váltóhoz rögzítsék a padlólemez széleit annak érdekében, hogy az autó hasa ne súrolja az aszfaltot nagy sebességnél.

Az Alfa Romeo és a Haas számára ez szinte teljesen megoldotta a problémát, és az AlphaTauri, a Ferrari, valamint a Mercedes is alkalmazta a módszert, azonban utóbbinál ez kevésbé minősült hatékonynak.

A rózsaszín Alpine volt a délelőtt leggyorsabbja (Fotó: AFP)

 

Ami a futásmennyiséget illeti, az „ezüstnyilak” voltak a legszorgalmasabbak, George Russell ráadásul  majdnem teljes versenyszimulációt is teljesített az ebédszünet előtt. Az 50 körös határt az Alpine és a Ferrari tudta átlépni, de közel került hozzá az AlphaTauri, a Red Bull és az Aston Martin is, méghozzá úgy, hogy Sebastian Vettel alatt az autó is leállt a pályán (egyes források szerint a csapat rosszul rögzíthette az egyik kereket), így némi időt vesztettek a silverstone-iak.

Noha a német még vissza tudott térni az ebédszünet előtt, nem körözhetett sokáig, hiszen negyedórával a vége előtt az FIA a piros zászlós szakaszt szimulálta, ami érdemben véget vetett a délelőtti gyakorlásnak, hiszen ezt követően az álló rajtot gyakorolták a mezőnnyel.

Legalábbis ez volt a terv, azonban először késett a rajtjelzés, aminek következményeként újabb felvezető körre küldték el a versenyzőket, majd Valtteri Bottas alatt adta meg magát az Alfa Romeo, ami újabb piros zászlót szakaszt váltott ki – ez már hivatalosan is a délelőtti etap végét jelentette.

A leggyorsabbnak eközben Esteban Ocon bizonyult, aki már az első órában az élre állt, s az 1:34.276-os körét már senki nem tudta megdönteni. A rózsaszínbe öltöző Alpine-t Charles Leclerc követte 9 százados hátránnyal, méghozzá úgy, hogy a Ferrarin eggyel keményebb keverék dolgozott. Harmadikként Verstappen érkezett, majd Vettel és Norris egészítette ki az első ötöst.

DÉLUTÁNI ÖSSZEFOGLALÓ

Délután a tízből öt csapat változtatott a pilótafelállásán. A Mercedesnél Lewis Hamilton, az Aston Martinnál Lance Stroll, a Ferrarinál Carlos Sainz Jr., az Alfa Romeónál Csou Kuan-jü érkezett, és a Haasnál is megkezdhette a felkészülést a frissen (újra) szerződtetett Kevin Magnussen. A többi csapatnál nem történt változás az ebédszünetben – Max Verstappent (Red Bull), Esteban Ocont (Alpine), Lando Norrist (McLaren) és Cunoda Jukit (AlphaTauri) délután is láthattuk a pályán.

A délelőtt Nicholas Latifi alatt megálló és kigyulladó Williamset azonban nem sikerült rendbehozni az ebédszünetben, ami után nem sokkal a patinás brit alakulatnál bejelentették, hogy nem tudnak részt venni a tesztnap hátralévő részében.

Amikor zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén a délutáni tesztelésre, csak lassacskán tértek vissza a versenyzők a pályára. Az első fél órában Cunoda töltötte a legtöbb időt a pályán, ám igencsak fenyegette a határokat – többek között vele is kibabrált a 10-es kanyar, ahol már sok versenyző hibázott korábban.

Az ebédszünetet követő első óra után kicsivel már mindenki járt a pályán, aki csak délután ült autóba. Utolsóként Magnussen állt munkába, míg a leggyorsabb Stroll volt a délután tesztelők közül – a kanadai versenyző az első óra végén feljött a harmadik helyre. Nem sokkal később Strollt szűk egy tizedmásodpercre megközelítve már Sainz is a negyedik leggyorsabb volt.

A Red Bullnál is sok újítást szerettek volna kipróbálni a második teszten, s Verstappent nem is láttuk a pályán az ebédszünet utáni másfél órában. Ezt követően azonban a címvédő is munkába állt az áramlásjelző festékkel alaposan bekent RB18-as volánja mögött. A Red Bull fiókcsapata ezzel szemben folyamatosan szorgosan rótta a köröket, s Cunoda elsőként lépte át a 100 körös határt pénteken. 

Másfél óra elteltével Sainz ugrott az élre, majd Stroll jött fel a második helyre. Az AlphaTauri után Ocon révén az Alpine is túljutott a 100 megtett körön, nem sokkal később azonban rosszabbra fordult a helyzet a francia csapatnál, ugyanis Oconnak félre kellett húzódnia a pályán a 12-es kanyarnál. Az autó megállt, az elszállításának az idejére félbeszakították a tesztelést.

Bár viszonylag hamar sikerült elvinni az útból az Alpine-t, alig tíz perccel az újraindítás után ismét lengett a piros zászló. Ezúttal Norris miatt, aki alatt a McLaren a bokszutcából kijövet állt meg. A pályabírók ráadásul percekig nem avatkoztak be, így Norris maga kezdte el visszatolni az autóját a bokszutcába.

A McLaren számára eddig nem megy zökkenőmentesen a bahreini teszt (Fotó: Twitter)

 

Nem sokkal később persze a pályabírók és a McLaren szerelői is segítettek neki, ráadásul Norris nem is veszített sok időt a leállással, hiszen alig néhány perccel az újraindítás után ő is kihajtott a pályára. Így tett Verstappen és Hamilton is, akik ráadásul sokat tudtak faragni az idejükből. Először a holland jött fel a harmadik pozícióba, de nem sokkal később Hamilton el is vette tőle ezt a helyet.

Az utolsó órában a Mercedes, az Aston Martin és a Ferrari is már több mint 100 megtett körnél járt. Az utóbbi csapat pilótája, Sainz ráadásul egy kis szórakoztató oda-vissza előzgetésbe is belement Verstappennel.

Negyedórával a tesztnap vége előtt ismét előkerült a piros zászló, ám ezúttal senki sem került bajba, a félbeszakítás utáni rajtprocedúrát gyakorolhatták volna a versenyzők, ahogyan azt délelőtt is tervezték. Akkor az Alfa Romeo meghibásodása miatt le kell fújni a próbát, de a délutáni gyakorlás sem ment zökkenőmentesen – ezúttal Stroll állt félre a bokszutca végén. Végül Sainz és Verstappen kiment még néhány körre az utolsó percekben, a többiek inkább befejezték a pénteki munkát.

Kivéve a Haast, hiszen Magnussen plusz egy óráig gyűjthette az adatokat. Ráadásul kihasználta az üres pálya adta előnyt, és megautózta a nap leggyorsabb körét. Az élen így Magnussen végzett Sainz és Verstappen előtt. A versenyzőket tekintve Cunoda volt a legszorgalmasabb, aki révén a csapatok közül is az AlphaTauri ért körbe a legtöbbször a bahreini pályán – egész pontosan 120-szor. Az olasz kiscsapat mögött az Aston Martin zárt ezen a téren a 116 megtett körével.

Folytatás szombaton 8 órakor a téli tesztelés utolsó napjával!

AZ IDÉNY ELŐTTI MÁSODIK TESZT, BAHREIN, A MÁSODIK NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari)* 1:33.207, C4, 60 kör
2. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:33.532, C4, 60 kör
3. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda) 1:34.011, C4, 86 kör
4. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin-Mercedes) 1:34.064, C4, 70 kör
5. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:34.141, C5, 47 kör
6. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:34.276, C4, 111 kör
7. Charles Leclerc (monacói, Ferrari)** 1:34.366, C3, 54 kör
8. Lando Norris (brit, McLaren-Mercedes) 1:34.609, C3, 60 kör
9. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes)** 1:36.020, C3, 46 kör
10. Cunoda Juki (japán, AlphaTauri-Honda) 1:36.802, C3, 120 kör
11. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo-Ferrari)** 1:36.987, C2, 25 kör
12. Mick Schumacher (német, Haas-Ferrari)** 1:37.846, C2, 23 kör
13. George Russell (brit, Mercedes)** 1:38.585, C2 prototípus, 67 kör
14. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes)** 1:39.845, C2 prototípus, 12 kör
15. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo-Ferrari) 1:41.805, C2, 48 kör

* a Haas egy órával többet tesztelhetett
** csak délelőtt tesztelt

A 2022-ES IDÉNY ELŐTTI MÁSODIK TESZT, BAHREIN
CSAPAT
MÁRCIUS 10.MÁRCIUS 11.MÁRCIUS 12.
MERCEDES Lewis Hamilton, George RussellGeorge Russell, Lewis Hamilton
??
RED BULL-HONDA
Sergio Pérez
Max Verstappen
Sergio Pérez, Max Verstappen
MCLAREN-MERCEDES Lando NorrisLando Norris
??
ASTON MARTIN-MERCEDES
Sebastian Vettel, Lance Stroll
Sebastian Vettel, Lance StrollLance Stroll, Sebastian Vettel
ALPINEEsteban Ocon, Fernando Alonso
Esteban Ocon
??
FERRARICharles Leclerc, Carlos Sainz Jr.Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr. ??
ALPHATAURI-HONDA
Pierre Gasly Cunoda JukiPierre Gasly, Cunoda Juki
ALFA ROMEO-FERRARI Csou Kuan-Jü, Valtteri BottasValtteri Bottas, Csou Kuan-jü??
HAAS-FERRARIPietro Fittipaldi
Mick Schumacher, Kevin Magnussen
??
WILLIAMS-MERCEDES
Alexander Albon
Nicholas Latifi
Nicholas Latifi, Alexander Albon
Még több
2023.01.09 14:52:32

F1 nemzetisport.hu

Pályafutása során 10 egyéni és ugyanennyi konstruktőri vb-címben játszott központi szerepet.

2022.11.20 11:59:53

F1 nemzetisport.hu

A monacóinak remek futama volt Abu-Dzabiban, és sikerült megszereznie az egyéni második helyet.

2022.11.19 13:00:10

F1 nemzetisport.hu

A holland 228 ezreddel előzte meg Pérezt; míg a Mercedes az ötödik és a hatodik helyet foglalta el.

2022.11.19 11:00:11

F1 nemzetisport.hu

A mexikóit a csapattárs és a két Mercedes követte, míg a Ferrari top 5-ön kívül a harmadik edzésen.

2022.11.18 13:29:06

F1 nemzetisport.hu

A holland 341 ezreddel előzte meg Russellt, míg a harmadik helyen Leclerc zárt.