B. Ö. B. 2021.12.03 22:08 Frissítve: 2021.12.03 23:05

F1: a Red Bullnál nagyobb hátrányra számítottak a Mercedesszel szemben

Nem volt pénteken gyorsabb versenyző Lewis Hamiltonnál Szaúd-Arábiában. A Formula–1 történelmének legújabb helyszíne ráadásul különösen elnyerte a versenyzők tetszését, ráadásul mint azt Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta: a vártnál szorosabb az erősorrend az élmezőnyben. Max Verstappen egyelőre visszafogottabban nyilatkozott, míg az autóját a második szabadedzésen összetörő Charles Leclerc bocsánatot kért a Ferraritól a hibájáért.

Christian Horner (balra) szerint nem sok választja el a Red Bullt a Mercedestől (Fotó: AFP)

 

Mindkét szabadedzés Lewis Hamilton elsőégével ért véget Szaúd-Arábiában pénteken. A Mercedes versenyzője a többiekhez hasonlóan nagyon elégedett a pályával, ám egy dolog kissé aggasztja.

„Hihetetlenül gyors a pálya, és a tapadás is nagyon jó, szóval amint ritmusba kerülünk, nagyszerű érzés itt vezetni – árulta el a hétszeres világbajnok. – A forgalom jelentette probléma azonban sokkal rosszabb, mint más helyszíneken, és mivel a sebességet tekintve közelebb vagyunk egymáshoz, veszélyesebb a helyzet. Kipróbáltunk néhány különböző beállítást, és egy körön nem vagyunk gyorsabbak a többieknél, de a hosszú etapos tempónk nem tűnt rossznak. Ettől függetlenül nem tudhatunk, mi vár ránk holnap.”

Max Verstappen próbálta tartani a lépést a Mercedesszel pénteken, de a második szabadedzésén egy kisebb technikai probléma is hátráltatta a Red Bull versenyzőjét. Bár ha a kezére játszanak a tényezők vasárnap, akár már bebiztosíthatja az első világbajnoki címét, a Verstappen egyelőre nem tudja megtippelni, mi várhat rá a hétvége folytatásában.

1. SZAÚDI NAGYDÍJ
DECEMBER 3., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:29.786
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:29.018
DECEMBER 4., SZOMBAT
3. szabadedzés: 15.00–16.00
Időmérő: 18.00–19.00
DECEMBER 5., VASÁRNAP
A verseny (50 kör, 308.45 km) rajtja: 18.30
A KÖVETKEZŐ FUTAM
December 12, 14.00 Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi

„Jól kezdtük a hétvégét, de még sok mindent kell megfejtenünk – szögezte le a holland pilóta. – Küzdöttünk azzal, hogy a megfelelő hőmérsékletre hozzuk az abroncsokat a második edzésen, de ennek az okának persze majd utánajárunk. Aztán változtattunk néhány dolgon a két edzés között, viszont ezek nem igazán váltak be. Összességében ez egy elég jó pálya, sok rajta a gyors kanyar és élvezetes a vezetés. Ami az időmérőt illeti, nehéz dolgunk lehet a nagy forgalom miatt, és egyáltalán nem könnyű megmondani, hogyan alakul majd a szombati nap.”

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint egyébként igen szoros csata várható Szaúd-Arábiában, ugyanis jóval közelebb vannak a Mercedeshez, mint azt várták. Horner arra is kitért, hogy min múlhat az, ki örülhet a dzsiddai versenyhétvége végén.

„A pálya és különösen a kanyarokat illetően közelebb vagyunk egymáshoz, mint azt az adataink mutatták – árulta el a brit szakember. – Így nincs olyan nagy hangsúly a motorerőn, mint azt korábban gondoltuk. Ez biztató, és láthattuk, hogy csupán egy-két tizedmásodperc volt a különbség az élen lévő autók között. Egy ilyen típusú pályán ez a lemaradás könnyen ledolgozható. Most már minden azon múlik, hogy ki hozza ki a legtöbbet a gumikból és az autójából, kinek lesz egy tiszta köre, és ki tud annyira közel kerülni a falakhoz, amennyire csak mer. Az időmérő meghatározó lesz, ahogyan az utcai pályákon lenni szokott, magán a versenyen pedig bármi megtörténhet.”

A csapattársához hasonlóan Valtteri Bottasnak is tetszik az új F1-es versenypálya, ráadásul az különösen jó, hogy ezen a helyszínen nem nehezítik olyan tényezők a mezőny dolgát, amelyek gyakoriak más, újonnan épített pályán.

„Ahogyan azt a rádión is elmondtam, nagyon király a pálya – mondta a finn. – Kicsit viszont durva, hiszen sokat kell tövig nyomni a gázpedált, közel vannak a falak, és nagy sebességgel megyünk, de végül is erre vágyunk. Ezt élvezzük igazán, és ez adja meg számunkra az adrenalinlöketet. Az első edzésen jobbak voltak a körülmények, mint arra számítottunk. Bár kissé poros volt a pálya, egyáltalán nem voltak extrém a helyzet. Annak ellenére is jó a tapadás, hogy még új a pálya, ráadásul nem túl huplis a felülete, ez alól talán a huszonkettes és a huszonhetes kanyar jelent kivételt, de összességében elég jó a helyzet.”

Charles Leclerc hatalmas balesetével ért véget a második szabadedzés Dzsiddában. A Ferrari versenyzője a 22-es kanyarban veszítette el az uralmat az autója felett, amit a fal állított meg, s igen csúnyán összetört. Leclerc a baleset után bocsánatot kért a csapatától, és azon van, hogy szombaton kiengesztelje a kollégáit.


„Ez a nap sajnos nem úgy végződött, ahogyan szerettük volna, viszont legalább sikerült mindent kipróbálnunk, amit szerettünk volna – mondta a monacói. – Úgy érzem, hogy van némi esélyünk, és ha sikerül mindent összehozni holnap, jó napunk lehet. Nyilván sajnálom a csapatot, hiszen nagy munka vár ránk, hogy rendbe hozzuk az autót, de holnap remélhetőleg egy jó eredménnyel tudok nekik köszönetet mondani.”

Ahogyan ilyenkor egyébként kötelező, Leclerc-t a balesetet követően megvizsgálták az orvosi központban, ám nem mutatott semmi olyan tünetet, ami miatt a monacói versenyző nem vehetne részt a hétvége folytatásában. A Ferrarinál azóta megerősítették, hogy Leclerc így ott lehet a szombati időmérőn is. Sőt, külön jó hír, hogy a kasztnit és az energiaforrást sem kell kicserélni a 16-os számú autóban.

SZAÚDI NAGYDÍJ, AZ 1. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE 
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:29.786 átlag: 247.548 km/ó 21 kör
2. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:29.842 0.056 mp h. 23
3. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:30.009 0.223 24
4. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:30.263 0.477 28
5. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:30.318 0.532 27
6. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:30.564 0.778 26
7. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:30.600 0.814 26
8. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:30.608 0.822 25
9. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:30.842 1.056 27
10. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:30.886 1.100 25
11. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:30.960 1.174 27
12. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:31.023 1.237 29
13. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:31.029 1.243 23
14. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:31.044 1.258 25
15. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:31.099 1.313 26
16. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:31.296 1.510 26
17. George Russell brit Williams-Mercedes 1:31.343 1.557 28
18. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:31.525 1.739 24
19. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:31.821 2.035 27
20. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:33.464 3.678 23
SZAÚDI NAGYDÍJ, A 2. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:29.018 átlag: 249.684 km/ó 22 kör
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:29.079 0.061 mp h.  23
3. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:29.099 0.081 22
4. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:29.213 0.195 20
5. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:29.441 0.423 21
6. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:29.555 0.537 22
7. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:29.589 0.571 24
8. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:29.597 0.579 20
9. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:29.768 0.750 22
10. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:29.772 0.754 23
11. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:29.968 0.950 22
12. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:30.004 0.986 19
13. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:30.110 1.092 23
14. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:30.276 1.258 24
15. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:30.442 1.424 22
16. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:30.502 1.484 22
17. George Russell brit Williams-Mercedes 1:30.506 1.488 24
18. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:30.652 1.634 20
19. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:31.039 2.021 23
20. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:31.629 2.611 20

 

2022.01.10 12:23:51

F1 ZSOLDOS BARNA, DANCSÁK ANDRÁS (INFOGRAFIKA)

Húsz év, kilenc hónap és nyolc nap sikerei számokban, avagy ez volt a Jégember F1-es karrierje.

2021.12.20 12:22:58

F1 ZSOLDOS BARNA

Minden idők legfiatalabbjaként mutatkozott be az F1-ben, majd hat évvel később felért a csúcsra.

2021.12.12 23:24:56

F1 ZSOLDOS BARNA

NS-VÉLEMÉNY. Ennél ellentmondásosabban aligha lehetett volna levezényelni az utolsó köröket.

2021.12.12 10:12:09

F1 B. Ö. B.

Egy késői biztonsági autós fázis után egy köre maradt Verstappennek, de élt a lehetőséggel.