Alonso: A Ferrari célja jelenleg maximum a dobogó lehet

Vágólapra másolva!
2013.03.19. 18:01
null
Alonso (jobbra) szerint a Ferrari célja maximum a dobogó lehet az évad elején (Fotó: Action Images)
Fernando Alonsóval, a Ferrari Formula–1-es pilótájával a Sky Sports készített interjút az Ausztrál Nagydíjon elért második helye után. A spanyol versenyző szerint az autó jelenlegi teljesítményét nézve hatalmas meglepetés lenne, ha a maranellói istálló futamot tudna nyerni az első pár hétvégén, így egyelőre csak a dobogós helyezések begyűjtése lehet a csapat célja.

„Ha őszinte akarok lenni, nagyon meglepődnék, ha nyerni tudnánk az első pár verseny valamelyikén. Természetesen nagyon örülnénk a győzelemnek, de ahhoz szélsőséges körülményekre lenne szükségünk, pont úgy mint tavaly Malajziában, egyébként jelenleg maximum a dobogó elérése lehet a célunk" – nyilatkozta a spanyol versenyző a Sky Sports riporterének.

SZÁRAZ LEHET A MALAJZIAI GP, A PIRELLI HÁROM BOXKIÁLLÁST VÁR

Bár még napok vannak hátra a Malajziai Nagydíjig, és az időjárás-előrejelzések nem feltétlenül megbízhatóak, érdemes vetni egy pillantást arra, mit jósolnak a sepangi hétvégére: a legfrissebb előrejelzések szerint száraz lesz a Malajziai GP.

Péntekre egyöntetűen száraz, napos időt jósolnak, szombaton az időmérőt megzavarhatja eső, de a vasárnapi verseny megint száraz lehet. A hőmérséklet 32 és 35 fok között alakul a napsütésben – egyelőre persze csak ez utóbbi adat vehető biztosra, mivel Malajziában, az Egyenlítő mentén bármikor eleredhet az eső.

„Voltak már Malajziában? Ott mindennap esik" – mondta Sebastian Vettel vasárnap az Ausztrál GP leintése után.

Ha valóban száraz lesz a verseny, fontos szerepet játszanak majd a gumik. A Pirelli a tavalyi idényhez hasonlóan ezúttal is a közepes és a kemény keveréket viszi el Sepangba, de óriási különbség a 2012-es szezon gumijaihoz képest, hogy az idei kemény (amelyet új, narancssárga betűkkel láttak el) lágyabb lesz a tavalyi közepesnél, a közepes pedig körülbelül a tavalyi lágynak felel meg.

„Az idei gumikat nagyobb tapadás és szándékosan előidézett gyorsabb kopás jellemzi, a sepangi pálya az egyik legkíméletlenebb az abroncsokkal. Három kerékcserére számítunk" – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója.

A Ferrari az év elején a 2012-es eredmények megismétlését tűzte ki minimálisan teljesítendő célnak. Mint ismert, Alonso az előző szezonban három győzelmet, és összesen tizenhárom dobogós helyet szerzett, ezzel második helyen végzett a pilóták pontversenyében, amit szerinte nem lesz egyszerű felülmúlni.

„Nehéz lesz, de meg kell ismételnünk a tavalyi eredményeinket, és minden versenyen a maximumot kell kihoznunk az autóból. Nem volt szerencsések sem Spában, sem Szuzukában, tanulnunk kell a hibáinkból, és fejlődnünk kell. Ha nem indulnánk minden versenyen a hatodik-nyolcadik helyről, vagy ha el tudnánk kerülni az első kanyarok ütközéseit, jobbak lehetnénk. Van miben fejlődnünk."

A harmincegy éves pilóta az interjúban elmondta, hogy az idény előtti célkitűzések ellenére továbbra is csak a vb-cím megszerzése lebeg a szeme előtt, különösen annak fényében, hogy utoljára hét éve, a 2006-os szezonban nyert vb-címet a Renault-val.

„Negyedik évemet kezdtem meg a Ferrarinál idén. Az előző három szezonból kettőben sikerült a bajnoki címért harcolnom az utolsó pillanatig, de mindkét alkalommal a második helyen végeztem, idén ezen változtatni akarok" – zárta az interjút Alonso.

A spanyol versenyzőnek legközelebb a hétvégi Malajziai Nagydíjon lesz lehetősége bizonyítani.

A Ferrari másik pilótája, Felipe Massa a negyedik helyen zárt az Ausztrál Nagydíjon, ugyanakkor úgy véli, korai még hosszú távú következtetéseket levonni a melbourne-i eseményekből, mert a Red Bull például egyáltalán nem azt nyújtotta, amit az elmúlt években meg lehetett szokni tőle.

„Fogalmam sincs róla, mi történt velük – reagált arra Massa, hova tűnhetett a Red Bull sebességdominanciája. – Ha visszatekintünk az elmúlt évre, emlékezhetünk, hogy hihetetlenek voltak az időmérőn, és ugyanez igaz a futamokra, még ha ott kevésbé is jellemezte őket ugyanez a fölény. Egy évvel korábban is igaz volt ez, így építették az autójukat. Ezzel szemben nekünk kétezer-hét óta egyszer sem volt gyors autónk az időmérőkön. A versenyeken mindig jobbak voltunk, mint az időmérőn. Hogy miért, azt lehetetlenség megmagyarázni.”

Massa nem tagadja, hogy meglepődött Kimi Räikkönen remeklésén és győzelmén, de egyébként is tapasztalt váratlan eseményeket az évadnyitón.

„Sok meglepetés ért a melbourne-i futamon. A mi autónkkal képtelenség lett volna kétkiállásos taktikát folytatni, míg Kimi képes volt erre, és ez fantasztikus munkát jelent. Nekünk még szükségünk van néhány futamra különböző pályákon, mert az autó másként reagál a különböző pályavezetésekre. A Lotus jó irányba halad a gumikkal, és ez nagy különbséget jelentett Ausztráliában” – magyarázta a 31 éves versenyző.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik