F1: félrevezető lehet a Ferrari montreali előrelépése

ZSOLDOS BARNAZSOLDOS BARNA
Vágólapra másolva!
2023.06.21. 17:42
null
Charles Leclerc (elöl) és Carlos Sainz a Kanadai Nagydíjon (Fotó: AFP)
Elbaltázott időmérője után a Ferrari nagyon erős versenyt futott Kanadában, ami felcsillantja a reményt a maranellóiak előrelépését illetően, ugyanakkor nem kizárt, hogy egyszeri tündöklésről volt szó.

 

Charles Leclerc a tizedik helyről a negyedikre, Carlos Sainz pedig a tizenegyedikről az ötödikre jött fel a vasárnapi Kanadai Nagydíjon, amely láttán még a világverő Red Bullnál is elismerően csettintettek. A Ferrari futamait eddig rendre a pocsék gumikezelés tette tönkre, Montrealban viszont a pilóták egyetlen kerékcserével is végig kiváló tempót diktáltak, amire jelenleg két magyarázat lehet: vagy célt értek a beállításbeli kísérletezések, vagy pedig a különleges pályakialakítás játszott a csapat kezére.

Kanadában ugyanis nincsenek olyan lendületes, gyors kanyarok, mint amelyek Barcelonában ledarálták az abroncsokat az autón, így a lassú sikánok és visszafordítók akár félrevezető képet is kirajzolhattak a hétvégén. A csapat versenyzője, Sainz például már a leintés után elismerte, egyelőre nem ragadtatja el magát, mert számított rá, hogy Montrealban nem okoz majd neki akkora fejfájást a gumikezelés:

„Tudtam, hogy Kanada jobban fekszik majd nekünk, és ez már a pénteki edzésen is bebizonyosodott. Bizonyítottuk, hogy az olyan pályákon, amelyeken alacsony a gumikopás és kisebb tempójúak a kanyarok, erősebbek vagyunk. Most többet tudtunk mutatni a valós tempónkból. Majd meglátjuk, hogy a következő két helyszínen, Ausztriában és Silverstone-ban miként teljesítünk, ezek ugyanis gyorsabb pályák.”

Sainz őszintesége mindenképp becsülendő, hiszen Spielberg, de különösképp Silverstone valóban sokkal jobban igénybe veszi a gumikat, és ha ezen a két helyszínen újra küszködik majd a Ferrari, akkor a montreali előrelépés gyakorlatilag semmit sem ér. Persze aztán a lassú, kanyargós Hungaroringen még így is kijöhet a lépés a vörösöknek, ám egy teljes évadot nem lehet csupán az ilyen típusú pályákra alapozni. Tudja ezt Leclerc is, aki szintén reálisan fogalmazott a közeljövővel kapcsolatban:

„Óvatos lennék azzal, hogy kijelentsük, előreléptünk, mert Montrealban senkinek nem okozott különösebb problémát a gumikezelés. Most jónak éreztem az abroncsokat, de hangsúlyozom, ez nagyon egyedi pálya volt, szóval várjuk meg, hogyan teljesítünk Ausztriában – remélhetőleg ott beigazolódik, hogy tényleg fejlődtünk.”

A Ferrarit bátoríthatja, hogy legutóbb épp egy éve Spielbergben tudott futamot nyerni, ahol épp kiemelkedően hatékony gumikezelésével tudta legyőzni a Red Bullt. Persze azóta rengeteget változott az erősorrend, és a Milton Keynes-i csapat minden fronton ellenfele fölé kerekedett, mindenesetre, ha az olaszok csak feleannyit küszködnének az abroncsokkal, mint Barcelonában, az már igazolná, hogy jó úton járnak. A kérdés – mint a Mercedes és az Aston Martin esetében is – csak az, mire lehet ez elég hosszú távon az eddig százszázalékos Red Bull ellen.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik