A mezőny pénteken az időmérő után tért nyugovóra, és szombaton gyakorlás nélkül újra egy körön mérte össze a tudását a debütáló sprintidőmérőn. A hagyományoshoz képest rövidebb kvalifikáción amellett, hogy a versenyzők a szabályok értelmében az első két szakaszban legfeljebb egy szett új közepes, míg az utolsóban egy szett új lágy keveréket használhattak fel, közel 10 Celsius-fokkal volt melegebb az aszfaltcsík hőmérséklete, aminek következményeként sokat lassult a pálya.
ÁPRILIS 28., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:42.315 | |||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:40.203 | |||||
ÁPRILIS 29., SZOMBAT | |||||
Sprintidőmérő: 1. Leclerc 1:41.697 | |||||
Sprint: 15.30–16.00 | |||||
ÁPRILIS 30., VASÁRNAP | |||||
A verseny (51 kör, 306.049 km) rajtja: 13.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Május 7., 21.30 | Miami Nagydíj, Miami | ||||
Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | ||||
Május 28., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
Az időmérő után a szétlövésen is leggyorsabbnak számító Charles Leclerc 1:41.697-es köre közel másfél másodperccel volt lassabb annál, mint amivel kisajátította az első rajtkockát a vasárnapi versenyre, s előnye is csökkent némileg a második helyezetthez képest, hiszen míg pénteken 188 ezreddel előzte meg a jobbik Red Bullt, szombaton már csak 147 ezred volt az előnye.
Az utolsó SQ3-as próbálkozásán hibázó, és a Ferrari elejével a falat is eltaláló monacói már az időmérő után is elismerte, arra készül, hogy a „vörös bikák" gyorsabbak lesznek nála versenytávon, így a 17 körös miniversenyen is úgy számol, komoly nyomást fog rá gyakorolni Sergio Pérez és Max Verstappen.
„Eléggé trükkös volt a végén a lágyakon, hiszen tegnap óta nem használtuk. Teljesen mások voltak a körülmények is, így másként is viselkedett a gumi. A hátsók túl is melegedtek a második körömön, egy kicsit keményebben nyomtam, és elvesztettem a kontrollt. Sajnálom, ha Carlos (Sainz Jr.) épp jobban állt akkor" – kezdte az értékelést Leclerc, majd részletesebben is beszámolt a balesetéről.
„Próbáltam egy kicsit jobban kihasználni a pályát az 5-ös kanyarban, de valamiért ma nem volt olyan tiszta, mint pénteken. Elég koszos volt, elvesztettem az irányítást, és a versenyíven túl már nem tudtam menteni a helyzetet, szóval igyekeztem a lehető legegyenesebb szögben eltalálni a falat, hogy ne sérüljön az autó hátulja. Nem hiszem, hogy túl nagy lenne a kár, talán csak az első szárny sérült, de tüzetesen átvizsgáljuk a kocsit, hogy megbizonyosodjunk róla, nincs semmi gond" – tette hozzá, majd kitért az esélyekre is.
„Szeretem az utcai pályákat, szeretek a falak között vezetni, és nagyon jó, hogy ilyen gyors tudok lenni egy körön, de még sosem nyertem Azerbajdzsánban, szóval most ez a cél. Sokat kell még dolgoznunk a versenytempónkon. Úgy hiszem, Ausztráliában sikerült előrelépnünk ezen a területen, de erről még bizonyosságot kell nyernünk. Láthattuk, hogy mennyivel hatékonyabb a Red Bull hátsó szárnya, szóval nagy nyomás lesz rajtam, amikor a start után egy kör elteltével már lehet aktiválni a DRS-t. Pontosan ezért mindent meg fogok tenni azért, hogy kiautózzam a különbséget a második szektorban."
„Minden arról szól, hol és mennyi kockázatot vállalsz, és én a lehető legjobb munkát szeretném végezni. Tudom, hol vannak a határok, és remélhetőleg a lehető legközelebb tudok kerülni hozzájuk anélkül, hogy átlépném őket. A következő versenyeken több fejlesztésünk is érkezik. Türelmesnek kell lennünk, ha ezen a hétvégén még nem vagyunk elég gyorsak a győzelemhez, fontos, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzük meg."
„Nyerni szeretnék, de közben realistának kell lennünk. Eddig lépéshátrányban voltunk a futamon a Red Bull-lal szemben, de bízom benne, hogy kellemes meglepetésben lesz részünk. Szerintem javultunk, és ma választ fogunk kapni arról, pontosan hol állunk hozzájuk képest. Mindent bele fogok adni. A Ferrarinak az élen kell lennie, és én mindent meg fogok tenni a győzelemért."
A ferraris mögött ezúttal is a két Red Bull végzett, igaz, szombaton nem Verstappen, hanem Pérez fog elrugaszkodni mellőle. A mexikói úgy érzi, akár az elsőséget is megszerezhette volna, ha tisztább kört fut, de nem túlzottan csalódott, hisze és bízik a jó versenytempójukban, és az a célja, hogy legyőzze Leclerc-t.
Az F1 vezetősége hivatalosan is megerősítette, hogy hároméves szerződést írt alá Azerbajdzsánnal, aminek értelmében 2026 végéig biztosan a versenynaptár része lesz. Baki 2016-ben fogadta először vendégül a mezőnyt, igaz, akkor még az Európai Nagydíj keretein belül, míg 2017 óta Azeri Grand Prix néven szerepel a versenynaptárban. |
„Ha kicsit tisztább köröm lett volna a köröm, akkor talán a pole-t is megszereztem volna, hiszen Charles falba csúszott. Kicsit gyorsabbak nálunk egy körön, de remélhetőleg délután csökkentjük a hátrányunkat, és megverjük őket versenytávon" – jelentette ki a mexikói, akihez hasonlóan a csapattárs, Verstappen sem aggódik a lemaradás láttán.
„Minden nagyon jól ment, és úgy hiszem, rendben volt a tempónk is, de az SQ3-as első körömön meginogtam az 5–6-os kanyarban. Emiatt túlmelegedtek a gumik, ami oda vezetett, hogy a 7-es kanyarban is hibáztam" – kezdte az értékelést a vb-éllovas. – Amikor a legnagyobb tapadásom volt, eléggé pocsék második szektort futottam, szóval nem igazán volt fantasztikus. Ezután tudtunk még egy kört futni, de nem tűnt úgy, hogy túl sokan tudnának javítani. Összességében jó volt a tempónk. Kár, hogy végül harmadik lettem, de a hőség és a gumik viselkedése miatt nem hiszem, hogy túl sima lesz a sprint. Még van miért küzdenünk, egyáltalán nem aggódóm, a futamon harcba szállunk."
Esteban Ocon pénteki kvalifikáción a 12., míg a szombatin a 13. helyet szerezte meg, de a sprintnek és a vasárnapi versenynek is a bokszutcából lesz kénytelen nekivágni, miután az Alpine megszegte a parc fermé-szabályokat. A RacingNews365 forrásai szerint a francia csapat az autó beállításain változtat.
Míg Ocon tehát a bokszutcából fog rajtolni, az SQ1-ben hibázó és autót törő Logan Sargeant részt sem tud venni a 17 körös miniversenyen, hiszen a Williams nem végzene időben a szereléssel.
Folytatás 15 óra 30 perckor a sprinttel.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:41.697 | átlag: 4.4 km/ó |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:41.844 | 0.147 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:41.987 | 0.290 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:42.252 | 0.555 |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:42.287 | 0.590 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:42.502 | 0.805 |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:42.846 | 1.149 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:43.010 | 1.313 |
9. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:43.064 | 1.367 |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | mért kör nélkül | |
11. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:43.427 | 1.010 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:43.806 | 1.389 |
13. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:44.088 | 1.671 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:44.332 | 1.915 |
15. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | mért kör nélkül | |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:45.177 | 2.357 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:45.352 | 2.532 |
18. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:45.436 | 2.616 |
19. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:46.951 | 4.131 |
20. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1:48.180 | 5.360 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Leclerc | 1:42.820 | 1. | Verstappen | 1:42.417 |
2. | Verstappen | 1:43.288 | 2. | Leclerc | 1:42.500 |
3. | Hamilton | 1:43.561 | 3. | Sainz | 1:42.909 |
4. | Sainz | 1:43.622 | 4. | Pérez | 1:42.925 |
5. | Russell | 1:43.763 | 5. | Alonso | 1:42.976 |
6. | Alonso | 1:43.789 | 6. | Hamilton | 1:43.061 |
7. | Pérez | 1:43.858 | 7. | Russell | 1:43.112 |
8. | Stroll | 1:43.879 | 8. | Stroll | 1:43.375 |
9. | Norris | 1:43.938 | 9. | Albon | 1:43.376 |
10. | Albon | 1:43.987 | 10. | Norris | 1:43.395 |
11. | Sargeant | 1:44.042 | 11. | Piastri | 1:43.427 |
12. | Magnussen | 1:44.101 | 12. | Hülkenberg | 1:43.806 |
13. | Piastri | 1:44.179 | 13. | Ocon | 1:44.088 |
14. | Ocon | 1:44.433 | 14. | Magnussen | 1:44.332 |
15. | Hülkenberg | 1:44.843 | 15. | Sargeant | mért idő nélkül |
16. | Csou | 1:45.177 | |||
17. | Bottas | 1:45.352 | |||
18. | Cunoda | 1:45.436 | |||
19. | Gasly | 1:46.951 | |||
20. | de Vries | 1:48.180 |