F1: a Mercedes kész volt feláldozni a győzelmet Verstappen miatt

Vágólapra másolva!
2021.09.28. 10:42
null
Hamilton és a Mercedes számára nem a győzelem volt az elsődleges célpont Szocsiban (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin elmagyarázta, hogy miért döntöttek Lewis Hamilton kerékcseréje mellett az Orosz Nagydíj hajrájában, és hogy miként győzték meg az eleinte még ellenkező címvédőt.

 

 

Lewis Hamilton a történelmi rekordot jelentő századik futamgyőzelmét ünnepelhette múlt hétvégén Szocsiban, aminek köszönhetően két ponttal átvette a vezetést az egyéni vb-összetettben. A címvédő versenye ugyanakkor korántsem volt tükörsima, több pozíciót is vesztett a rajtnál, és sokáig nem igazán tudott előrefelé haladni sem.

8. OROSZ NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 24., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:34.427
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.593
SZEPTEMBER 25., SZOMBAT
3. szabadedzés: elmaradt
Időmérő: 1. Norris 1:41.993
SZEPTEMBER 26., VASÁRNAP
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Sainz
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Október 10., 11.00Török Nagydíj, Isztambul
Október 24., 21.00Amerikai Nagydíj, Austin
November 7., 20.00Mexikói Nagydíj, Mexikóváros

Az elnyújtott első etapja aztán meghozta az áttörést, a brit a kerékcserét követően néhány gyors manővert bemutatva hamar Lando Norris mögött találta magát, akit már nem is tévesztett szem elől, s folyamatosan közeledett rá a hajrában. A hétszeres világbajnok azonban hiába zárkózott fel teljesen a honfitársra, nem igazán került előzési pozícióba egészen az eső megérkezéséig.

Az egyre nagyobb intenzitással lezúduló csapadék végül sorsfordítónak bizonyult, hiszen míg Norris a csapata kérésére sem hajtott ki köztes esőgumikért, Hamilton a kezdeti ellenkezés után kijött kerékcserére. A Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin később elmagyarázta, mivel tudták meggyőzni a címvédőt, és felfedte, nem a győzelem volt az elsődleges céljuk Oroszországban.

A következő körben már be akartuk hívni. A legfontosabb dolog, amit meg akartunk értetni vele, az volt, hogy Max (Verstappen) már kiállt. Úgy gondoltuk, hogy le akarja fedni őt még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy Landónak tálcán kínáljuk a győzelmet. A másik dolog, amit meg kellett osztanunk vele az volt, hogy az eső egyre erősödik, ezért jobb minél hamarabb reagálni."

„Ilyenkor nagyon fontos, hogy a megfelelő információkat juttassuk el a versenyzőkhöz, mert az egyértelmű volt, hogy mi mit szeretnénk csinálni. Ők nem rendelkeznek azzal a luxussal, hogy lássák az időjárási radarokat, és az egyéb műszereket, így nekünk kell gondoskodnunk róla, hogy megértessük velük, miért hoztunk meg bizonyos döntéseket."

„A mi helyzetünket segítette, hogy Valtteri (Bottas) nem haladt a pontzónában, szóval nem igazán volt veszítenivalónk sem. Mi léptünk először, majd látva, hogyan működnek a köztes esőgumijai, nem sokkal később Lewisszal is követtük a példáját. Az kétségtelen, hogy ha nem mi vezetjük a futamot, akkor kicsit könnyebb dönteni."

Hamilton előnye két pont Verstappen előtt, míg a Mercedes 33 ponttal előzi meg a Red Bullt hét nagydíjjal a vége előtt.

Legfrissebb hírek

A mexikóvárosi pálya 2028-ig hosszabbított, Imola könnyen kiszorulhat a versenynaptárból

F1
1 órája

A Sauber megújult festéssel készül a Miami Nagydíjra – képek

F1
4 órája

Colapinto már Imolában válthatja Doohant az Alpine-nál?

F1
6 órája

Vettel: A gyermekeim azt mondták, hogy már nem versenyezhetek

F1
10 órája

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül Imolára

F1
Tegnap, 19:31

Ocon elégedett a Formula–1 történetének első női versenymérnökével

F1
Tegnap, 18:08

F1: „Két első számú pilótánk van” – Zak Brown

F1
Tegnap, 15:03

Ezt már fújhatja: lemaradt Max Verstappenről apja legnagyobb szponzora

F1
Tegnap, 12:50
Ezek is érdekelhetik