F1: Räikkönen sikerei majdnem csődbe vitték a Lotust

Vágólapra másolva!
2020.06.21. 17:31
null
Räikkönen 2013-ban megnyerte az Ausztrál Nagydíjat a Lotusszal (Fotó: AFP)
A Formula–1-be két év kihagyás után 2012-ben visszatérő Kimi Räikkönen a Lotusnál két győzelmet ért el, és 15-ször állhatott dobogóra, és ezek az eredmények majdnem csődbe vitték az istállót, mivel a finn szerződése értelmében minden megszerzett világbajnoki pont után 50 000 euró bónuszt kapott – számolt be róla a versenysorozat hivatalos honlapján Heikki Kulta, a 40 éves finn versenyző F1-es pályafutását végigkísérő finn újságíró.

 

Kulta úgy emlékszik, hogy először 2011-ben, a Német Nagydíjon hallott Räikkönen visszatérési terveiről, aki akkoriban a Williamsszel folytatott előre haladott tárgyalásokat.

„Aztán őszre ez az ügy megrekedt, és Kimi a Lotushoz igazolt, amiről elsők között számolhattam be. Fantasztikus volt látni, hogy milyen gyorsan hozzászokott az új autójához, hiszen már a negyedik versenyén, Bahreinben a dobogóra állhatott, második lett, majd az év végén, Abu-Dzabiban győzni tudott” – idézte fel a finn visszatérését Heikki Kulta.

„Abban a két évben Räikkönen 390 pontot szerzett a Lotusszal, és erre egészen biztosan nem számított a csapatvezető, Gérard Lopéz, hiszen olyan szerződést kötött vele, amelynek értelmében minden megszerzett világbajnoki pont után 50 000 euró bónuszt kap. Ez két év alatt 19.5 millió eurót jelentett Kimi számára, az istállót meg majdnem csődbe vitte” – mesélte a finn újságíró.

A Lotus végül a csődöt elkerülte, Räikkönen pedig 2013 végén átment a Ferrarihoz, ahonnan a 2018-as idény végét követően tért vissza a Sauberhez.

A Lotus 2007 világbajnokának távozása után Pastor Maldonadót hozta a finn helyére, de a Räikkönennel elért sikereket már nem sikerült megismételnie, és az istállót két idény után, 2015 végén felvásárolta a Renault.

Legfrissebb hírek

Vettel: A gyermekeim azt mondták, hogy már nem versenyezhetek

F1
35 perce

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül Imolára

F1
15 órája

Ocon elégedett a Formula–1 történetének első női versenymérnökével

F1
17 órája

F1: „Két első számú pilótánk van” – Zak Brown

F1
20 órája

Ezt már fújhatja: lemaradt Max Verstappenről apja legnagyobb szponzora

F1
22 órája

Pérez a visszatérés kapujában – ő a jövőre bemutatkozó Cadillac első számú jelöltje

F1
22 órája

Az FIA enyhíthet a versenyzők által sokat kritizált szabályon

F1
Tegnap, 10:18

A Honda bízik benne, hogy a jövőben még együtt dolgozhat Verstappennel

F1
2025.04.28. 16:11
Ezek is érdekelhetik