NOVEMBER 23., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:38.491 |
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:37.236 |
NOVEMBER 24., SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00: időmérő edzés |
NOVEMBER 25., VASÁRNAP |
14.10: a verseny (55 kör, 305.355 km) rajtja |
A Red Bull Max Verstappen, Daniel Ricciardo sorrendben az 1–2. helyen zárta az első szabadedzést, míg a másodikon a második és a harmadik pozíciót foglalta el, így remek pénteket tudhat maga mögött.
„Az elejétől fogva jó volt, és nem nagyon volt okom panaszkodni. Az autó főleg az utolsó szektorban fantasztikusan viselkedett" – kezdte az értékelést a holland, aki szombaton utoljára próbálhatja meg elvenni Sebastian Vetteltől a legfiatalabb pole pozíciós titulusát.
„Tudom, hogy miért van ott, és őszintén örülök is neki, hiszen máskülönben elkezdenéd feszegetni a határt – mondta már a kerékvetőről, amellyel közelebbről is megismerkedett. – Most a tavalyinál is magasabb, azonban nem gondolom, hogy gondot okozna a versenyen, mivel akkor nem akarsz olyan szélesen fordulni ott."
„Monaco óta csak azt várom, hogy jó hétvégét zárjak a csapattal, és a tény, hogy ez lesz az utolsó alkalom, még elszántabbá tesz. A hosszú etapok rendben voltak, az időmérőre azonban még javulnunk kell, és az első két sort kellene megcéloznunk. Ha ez sikerül, jó esélyünk lehet vasárnap" – mondta már az utolsó Red Bull-os nagydíját tejesítő Ricciardo.
„Izgatott vagyok, hiszen hatan is megküzdhetünk majd a győzelemért" – tette hozzá még az ausztrál, akivel a csapatfőnök, Christian Horner is egyetértett.
„Nagyon jó az autónk, a gumikezelése is fantasztikus. Az RB14 az egyik legjobb karosszéria, amellyel valaha előálltunk, és gyönyörűen dolgozik. Az utolsó szektorban rendkívül erős, és a leginkább lelkesítő az volt, hogy a versenyszimuláció alatt egyáltalán nem szenvedtünk olyan gumikopástól, mint amire a Mercedes és a Ferrari panaszkodott. Ez pedig vasárnap még jól jöhet" – tekintett előre az osztrák.
Valtteri Bottas mindkét gyakorláson márkatársa, Lewis Hamilton előtt zárt, ráadásul a villanyfényes tréningen mindenkit maga mögé utasított.
„A második szabadedzés sokkal jobb volt, és jó érzés az időlista élén végezni, szóval most erre kell építkeznünk, miközben még magamban is kell találnom némi tempót. Az a célom, hogy megismételjem a tavalyi eredményeket" – utalt arra, hogy 2017-ben rajtelsőséget és győzelmet szerzett a nagydíjon.
Hamilton pénteken kibérelte a negyedik helyet Abu-Dzabiban, ahol hosszú idő után autóján megjelent az 1-es szám is, amire a FIA-tól kapott engedélyt.
„Nem túlzottan szeretem az 1-est, de hiába voltunk világbajnokok az elmúlt szezonokban, sosem került fel az autónkra az 1-es rajtszám, és eszembe jutott, hogy a szerelők és a mérnökök korábban kérdezték, hogy nem akarom-e használni. Szóval úgy voltam vele, hogy egy gyakorlás erejéig jó móka lenne feltenni, és akkor legalább lenne egy képük, amelyen az 1-es is szerepel, és amire büszkék lehetnek" – magyarázta a brit, és a teljesítményükről is beszélt.
„Sok munka vár még ránk. A Red Bull nagyon gyorsnak tűnt, mint ahogyan a szabadedzéseken és a versenyeken általában szokott, és nincs kétségem afelől, hogy ez most sem lesz másként" – dicsérte a „vörös bikák" tempóját Hamilton, akit a sportfelügyelők is vizsgáltak, mert még az első gyakorláson átlépte a fehér vonalat a bokszbejáratnál. Az eset miatt végül csak megrovással sújtották, így már csak egyre van attól, hogy automatikusan 10 rajthelyes büntetést kapjon.
A brittel kapcsolatban ráadásul sokáig az is kérdéses volt, hogy cserére szorul-e a Brazíliában rakoncátlankodó motorja, ám a mérnökök a két tréning adait figyelembe véve úgy látják, nincs ok az aggodalomra, megússzák az új erőforrás beszerelését.
Bár a Ferrari-pilóták az első gyakorláson a 7–8. helyen, a másodikon a 6–7. pozícióban végeztek, utóbbin a hátrányuk nem volt számottevő: a finn 225 ezredet, míg a német bő 3 tizedet kapott az első Bottastól.
„Az első edzés trükkösebb volt a meleg időben, míg a naplemenetében lezajló második tréningre sokat léptünk előre, és autó is sokkal jobbnak érződött. A sötét nem befolyásolja a vezetést, a gumik viselkedését azonban annál inkább, mivel nehezebb felmelegíteni őket" – magyarázta Kimi Räikkönen, majd az erősorrendre is kitért.
„Ha a listára nézel, akkor láthatod, hogy az első hatos körülbelül három tizeden belül van, szóval szombaton majd meglátjuk, mire is leszünk jók" – mondta, míg márkatársa, Sebastian Vettel a gumikopás fontosságát emelte ki:
„Rendben volt a mai nap, de egyelőre egyértelműen nem vagyunk elég gyorsak. A két szabadedzés között viszont sokat javultunk, miközben az időjárási körülmények is a kezünkre játszottak, szóval holnapra valószínűleg még előrébb fogunk lépni. A versenytempónk még mindenképpen fejlődhet, a gumik pedig meghatározó szerepet fognak kapni."
„A hiperlágy eléggé nagy meglepetést okozott azzal, hogy egy második gyors kört is megpróbálhattál vele" – mutatott rá Vettel, ám a Ferrari a hosszú etapon már szenvedett a rózsaszín jelzésű gumin, s ez még hátráltathatja az olaszokat.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Tag Heuer | 1:38.491 | átlag: 203.007 km/ó | 27 kör |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Tag Heuer | 1:38.945 | 0.454 mp h. | 19 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:39.452 | 0.961 | 29 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:39.543 | 1.052 | 26 |
5. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:40.102 | 1.611 | 26 |
6. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:40.235 | 1.744 | 21 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:40.417 | 1.926 | 24 |
8. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:40.453 | 1.962 | 21 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:40.588 | 2.097 | 21 |
10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:40.663 | 2.172 | 24 |
11. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:40.671 | 2.180 | 17 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:41.023 | 2.532 | 24 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:41.075 | 2.584 | 23 |
14. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:41.137 | 2.646 | 26 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:41.493 | 3.002 | 22 |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Sauber-Ferrari | 1:41.662 | 3.171 | 24 |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:41.928 | 3.437 | 22 |
18. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:42.114 | 3.623 | 22 |
19. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:42.313 | 3.822 | 16 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:42.992 | 4.501 | 26 |
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:37.236 | átlag: 205.627 km/ó | 37 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Tag Heuer | 1:37.280 | 0.044 mp h. | 32 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Tag Heuer | 1:37.428 | 0.192 | 31 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37.443 | 0.207 | 35 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:37.461 | 0.225 | 40 |
6. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:37.569 | 0.333 | 39 |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:38.060 | 0.824 | 30 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:38.230 | 0.994 | 36 |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:38.318 | 1.082 | 30 |
10. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:38.402 | 1.166 | 33 |
11. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:38.506 | 1.270 | 32 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:38.511 | 1.275 | 37 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:38.725 | 1.489 | 35 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:38.806 | 1.570 | 31 |
15. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:38.831 | 1.595 | 33 |
16. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:38.957 | 1.721 | 35 |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:39.502 | 2.266 | 36 |
18. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:39.938 | 2.702 | 18 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:40.046 | 2.810 | 33 |
20. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:40.935 | 3.699 | 39 |