F1: sok a kérdőjel, de a Sauber mindenre nyitott a Hondával

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.05.10. 13:04
Nemrégiben megegyezett a Sauber a Hondával, így a svájci csapatnak is a japán motorgyártó szállítja az erőforrást a jövő szezontól. Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke egyelőre nem árult el részleteket az együttműködésről, de elmondása szerint ők mindenre nyitottak új motorszállítójukkal.


A Sauber 2010 óta vásárolja erőforrásait a Ferraritól, ám részben azért, mert az olaszok az idén csak az egy évvel korábbi motort bocsájtják a Sauber rendelkezésére, a svájci istállónál úgy döntöttek, hogy ideje váltani. A bejelentés a Hondával való együttműködésről az Orosz Nagydíj hétvégéjén történt, de Monisha Kaltenborn szerint eddig sok a kérdőjel a jövővel kapcsolatban. Ők azonban mindenképp nyitottan állnak a közös munkához.
A Sauber 2010 óta vásárolja erőforrásait a Ferraritól, ám részben azért, mert az olaszok az idén csak az egy évvel korábbi motort bocsájtják a Sauber rendelkezésére, a svájci istállónál úgy döntöttek, hogy ideje váltani. A bejelentés a Hondával való együttműködésről az Orosz Nagydíj hétvégéjén történt, de Monisha Kaltenborn szerint eddig sok a kérdőjel a jövővel kapcsolatban. Ők azonban mindenképp nyitottan állnak a közös munkához.

„Meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok – vélekedett Kaltenborn. – Jelenleg a folyamat elején tartunk. Nem ismerjük a Honda és a McLaren együttműködésének részleteit, de a mi helyzetünk más, és majd kiderül, hogyan profitálhatunk egymástól. Korábban előfordult, hogy gyári csapatként működtünk, most viszonyt az ilyen istállók partnercsapatai közé tartozunk. Ennek ellenére tudjuk, hogy sok lehetőségünk van, és ez volt az egyik oka annak, hogy megállapodtunk a Hondával. Nagyon korai lenne kijelenteni, hogy pontosan mit fogunk csinálni, de az biztos, hogy mi mindenre nyitottak vagyunk.”

A közös munkából a Honda is sokat profitálhat, hiszen az együttműködés nem csak a motorszállításra korlátozódik, a japán gyártó ugyanis többek között a Sauber híresen jól felszerelt és korszerű szélcsatornáját is használhatja. A svájci csapat számára mellesleg nem ismeretlen a komolyabb együttműködés a motorgyártókkal, így felhasználhatják korábbi tapasztalataikat is a jelenlegi helyzetben.

„Ahogy az ilyen helyzetekben szokás, bármilyen döntést hozunk, előtte egyeztetnünk kell róla a partnerünkkel. Ezúttal is így tettünk a korábbi partnereinkkel. Meghallgattuk a véleményüket, és megfogadtuk a tanácsaikat. Végső soron ez az egész csapat felelőssége. Mi vagyunk az az istálló, amely színeiben versenyzett az eddigi utolsó japán pilóta, aki dobogóra állhatott, ráadásul ez pont Japánban történt. Emiatt nagyon különleges helyzetben vagyunk.”

A Sauber csapatfőnöke ezzel Kobajasi Kamuira utalt, aki 2010 és 2012 között versenyzett a svájci istállónál, és egyetlen dobogós helyezését a 2012-es Japán Nagydíjon szerezte, amikor a harmadik helyen intették le. Kobajasi óta mellesleg egy japán pilóta sem indult F1-es versenyen, de akár ez is változhat a Honda jóvoltából, leginkább a jelenleg a Formula–2-ben versenyző Macusita Nobuharu lehet esélyes az F1-es bemutatkozásra.

Legfrissebb hírek

Az FIA elutasította a Red Bull óvását; Norris büntetést kapott – hivatalos

F1
1 perce

„Csodálatos érzés visszatérni a dobogó felső fokára” – a Mercedes tovább vinné a lendületet

F1
2 órája

A Red Bull óvást nyújtott be a győztes Russell ellen – hivatalos

F1
3 órája

„Csakis magamat hibáztathatom” – Norris elnézést kért a McLarentől és Piastritól is

F1
4 órája

Lawson és Gasly is csak a bokszutcából indul Montrealban

F1
7 órája

Russell nyert, Antonelli először dobogón; a két McLaren összeütközött Kanadában

F1
7 órája

Leclerc az elpuskázott pole pozíció miatt bosszankodott; Hamilton szerint az első sor is elérhetetlen volt

F1
12 órája

„Teljes időpazarlás, nagyon gyerekes!” – Verstappent felbosszantották az időmérő után

F1
15 órája
Ezek is érdekelhetik