F1: sok a kérdőjel, de a Sauber mindenre nyitott a Hondával

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.05.10. 13:04
Nemrégiben megegyezett a Sauber a Hondával, így a svájci csapatnak is a japán motorgyártó szállítja az erőforrást a jövő szezontól. Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke egyelőre nem árult el részleteket az együttműködésről, de elmondása szerint ők mindenre nyitottak új motorszállítójukkal.


A Sauber 2010 óta vásárolja erőforrásait a Ferraritól, ám részben azért, mert az olaszok az idén csak az egy évvel korábbi motort bocsájtják a Sauber rendelkezésére, a svájci istállónál úgy döntöttek, hogy ideje váltani. A bejelentés a Hondával való együttműködésről az Orosz Nagydíj hétvégéjén történt, de Monisha Kaltenborn szerint eddig sok a kérdőjel a jövővel kapcsolatban. Ők azonban mindenképp nyitottan állnak a közös munkához.
A Sauber 2010 óta vásárolja erőforrásait a Ferraritól, ám részben azért, mert az olaszok az idén csak az egy évvel korábbi motort bocsájtják a Sauber rendelkezésére, a svájci istállónál úgy döntöttek, hogy ideje váltani. A bejelentés a Hondával való együttműködésről az Orosz Nagydíj hétvégéjén történt, de Monisha Kaltenborn szerint eddig sok a kérdőjel a jövővel kapcsolatban. Ők azonban mindenképp nyitottan állnak a közös munkához.

„Meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok – vélekedett Kaltenborn. – Jelenleg a folyamat elején tartunk. Nem ismerjük a Honda és a McLaren együttműködésének részleteit, de a mi helyzetünk más, és majd kiderül, hogyan profitálhatunk egymástól. Korábban előfordult, hogy gyári csapatként működtünk, most viszonyt az ilyen istállók partnercsapatai közé tartozunk. Ennek ellenére tudjuk, hogy sok lehetőségünk van, és ez volt az egyik oka annak, hogy megállapodtunk a Hondával. Nagyon korai lenne kijelenteni, hogy pontosan mit fogunk csinálni, de az biztos, hogy mi mindenre nyitottak vagyunk.”

A közös munkából a Honda is sokat profitálhat, hiszen az együttműködés nem csak a motorszállításra korlátozódik, a japán gyártó ugyanis többek között a Sauber híresen jól felszerelt és korszerű szélcsatornáját is használhatja. A svájci csapat számára mellesleg nem ismeretlen a komolyabb együttműködés a motorgyártókkal, így felhasználhatják korábbi tapasztalataikat is a jelenlegi helyzetben.

„Ahogy az ilyen helyzetekben szokás, bármilyen döntést hozunk, előtte egyeztetnünk kell róla a partnerünkkel. Ezúttal is így tettünk a korábbi partnereinkkel. Meghallgattuk a véleményüket, és megfogadtuk a tanácsaikat. Végső soron ez az egész csapat felelőssége. Mi vagyunk az az istálló, amely színeiben versenyzett az eddigi utolsó japán pilóta, aki dobogóra állhatott, ráadásul ez pont Japánban történt. Emiatt nagyon különleges helyzetben vagyunk.”

A Sauber csapatfőnöke ezzel Kobajasi Kamuira utalt, aki 2010 és 2012 között versenyzett a svájci istállónál, és egyetlen dobogós helyezését a 2012-es Japán Nagydíjon szerezte, amikor a harmadik helyen intették le. Kobajasi óta mellesleg egy japán pilóta sem indult F1-es versenyen, de akár ez is változhat a Honda jóvoltából, leginkább a jelenleg a Formula–2-ben versenyző Macusita Nobuharu lehet esélyes az F1-es bemutatkozásra.

Legfrissebb hírek

NS-kitüntetés: Bernie Ecclestone-t és kollégáinkat is köszöntötték

F1
1 órája

„Semmi sem működik” – Verstappen pocsék napon van túl a Hungaroringen

F1
1 órája

Thierry Boutsen: A legnagyobb veszély sem tántorított el minket

F1
3 órája

Norris és Piastri maradt az első két helyen, de majdnem összeütköztek a Hungaroringen

F1
5 órája

Alonso autóba ül a második edzésen a Hungaroringen

F1
7 órája

F1 75: tragikus, fekete hétvége Imolában

F1
8 órája

A Tanítsunk Magyarországért program diákjai is kérdeztek az F1-es sztároktól

F1
8 órája

A McLaren párosa zárta az élen a Magyar Nagydíj első szabadedzését

F1
9 órája
Ezek is érdekelhetik