F1: „Borzasztóan veszélyes volt”; „Rossz minőségű az esőgumi”

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.11.14. 09:50
Bár a Brazil Nagydíj alatt számos olyan rádióüzenetet vágtak be adásba a biztonsági autós időszakban, hogy versenyezni kellene a safety car mögötti körözgetés helyett, voltak versenyzők, akik szerint rendkívül veszélyes volt a futam az eső és az alkalmatlan esőgumik miatt.

„Otthon ülve könnyű azt mondani, hogy a mai pilóták puhányok, és ez már nem a régi F1. De az autóban ülvehihetetlenül nehéz, borzasztóan veszélyes volt – mondta Carlos Sainz Jr. – Kimi előttem csúszott meg, tíz méteren múlt, hogy nem mentem neki háromszázzal. Elképzelhetik, milyen nagy baleset lett volna. Nem csodálom, hogy hezitált a versenyigazgatóság, a határon voltunk.”Carlos Sainz Jr. – Kimi előttem csúszott meg, tíz méteren múlt, hogy nem mentem neki háromszázzal. Elképzelhetik, milyen nagy baleset lett volna. Nem csodálom, hogy hezitált a versenyigazgatóság, a határon voltunk.”

Kimi Räikkönen érezte, hogy nehéz a pályán tartani az autót, mégsem számított a megcsúszásra.

„Nem volt nagy eső, mégis felúszott az autó a vízre. Ha egy ilyen tócsára rámész és az autó megcsúszik, semmit sem tehetsz. Főleg, ha olyan helyen történik, ahol egyáltalán nem számítasz rá. Majdnem sikerült visszahozni, de a lehető legrosszabb helyen csúsztam meg” – mondta Räikkönen.

Räikkönenhez hasonlóan Marcus Ericsson és Felipe Massa is a célegyenes előtt csúszott meg és esett ki, de szinte mindenkinek volt ott megpördülése – Sebastian Vettel és Fernando Alonso több helyet is vesztett, Sergio Pérez, Nico Rosberg és Max Verstappen szerencsésebb volt. Romain Grosjean pedig már a rajthoz sem állhatott oda, a rajtrácsra vezető körében a falnak csapta az autóját.

„Egy nap alatt nulla lettem a hősből. Nemcsak nekem volt ott gondom, másoknak is. Én még csak nem is nyomtam annyira a gázt” – mondta Grosjean, aki hajlamos arra, hogy „fél gőzzel” is megcsússzon, elég csak a 2014-es Magyar Nagydíjra gondolni, amelyen a biztonsági autó mögött törte össze a Lotust. Most viszont kimondta, amit a legtöbben gondolnak a Pirelliről.

„Javítani kell az esőgumikon. Ezek az esetek is azt mutatják, hogy nagyon rossz minőségű az esőgumi, nincs tapadása, ami miatt óriási kockázattal jár ilyen időben versenyezni” – mondta Grosjean.

Legfrissebb hírek

Rózsaszínbe öltözött a Racing Bulls Miamiban – képek

F1
4 órája

Kék, fehér, piros – így alakult át a Ferrari a Miami Nagydíjra – képek

F1
13 órája

A mexikóvárosi pálya 2028-ig hosszabbított, Imola könnyen kiszorulhat a versenynaptárból

F1
17 órája

A Sauber megújult festéssel készül a Miami Nagydíjra – képek

F1
21 órája

Colapinto már Imolában válthatja Doohant az Alpine-nál?

F1
22 órája

Vettel: A gyermekeim azt mondták, hogy már nem versenyezhetek

F1
Tegnap, 10:43

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül Imolára

F1
2025.04.29. 19:31

Ocon elégedett a Formula–1 történetének első női versenymérnökével

F1
2025.04.29. 18:08
Ezek is érdekelhetik