F1: a Red Bull raportra hívta Kvjatot a szocsi baleset miatt

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.05.02. 10:38
A Red Bull-istálló vezetősége a héten elbeszélget Danyiil Kvjattal az Orosz Nagydíj első köréről. Az osztrák csapat Szocsiban nem akart első felindulásból értékelni, de Daniel Ricciardo szerint a legkevesebb a bocsánatkérés.

Kvjat elismerte, hogy Sebastian Vettel kiesése és a csapat dupla első körös szervize, amely miatt pont nélkül zárta a hétvégét, az ő hibája volt. Azt is elmondta, hogy akivel kellett, megbeszélte a történteket. Ám a Red Bull vezetősége nem hagyja ennyiben a dolgot, még egy raportra behívták.Kvjat elismerte, hogy Sebastian Vettel kiesése és a csapat dupla első körös szervize, amely miatt pont nélkül zárta a hétvégét, az ő hibája volt. Azt is elmondta, hogy akivel kellett, megbeszélte a történteket. Ám a Red Bull vezetősége nem hagyja ennyiben a dolgot, még egy raportra behívták.

„Mondjuk, hogy Danyiil túlságosan is motivált volt a hazai versenyén. Az, hogy az első kanyarban elfékezte magát, még nem végzetes hiba, de a második ütközést nehéz megmagyarázni – mondta Helmut Marko, a Red Bull F1-es tanácsadója. – Nagy kár, mert nemcsak Vettel és Ricciardo versenyét rontotta el, hanem a sajátját és a csapatáét is. Katasztrófa volt ez a verseny emiatt. Vettel Sanghajban jogtalanul bíráskodott, de most igaza van.”

Marko a felelős a Red Bullnál azért, hogy a megfelelő pilóták kerüljenek a Rede Bull, illetve a Toro Rosso autóiba. Az Orosz Nagydíj előtt felröppent a pletyka arról, hogy Max Verstappen és Kvjat jövőre helyet cserél, s az orosz lesz az első, aki a Red Bulltól visszakerül a B-istállóba. Erről Kvjat hallani sem akart, míg Marko azt mondta, korai erről beszélni, majd ősszel térjenek vissza a témára. Ez az eset megkönnyítheti a döntést.

„Higgadjunk le egy kicsit, majd a héten visszatérünk rá. Most csak egy szót mondtam neki, így mindenkii jobban járt” – mondta Marko.

Daniel Ricciardónak az első körben új első légterelőre volt szüksége, megsérült a padlólemeze is,. ráadásul közepesen kemény gumikat kapott, amelyekkel nem volt versenyképes.

„Az első kanyarban Seb nekem jött, de éreztem, hogy meglökték, mert a Ferrari mozgása természetellenes volt. A csapat a rádión azt mondta, hogy Seb hibája volt, talán nem akartak bosszantani. Aztán a biztonsági autó mögött haladva az óriáskivetítőn láttam a visszajátszásban, hogy Dani hibája volt. Mondjuk azt, hogy néhány embernek bocsánatkéréssel tartozik. Ez a legkevesebb, amit tehet” – mondta Ricciardo.

Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke Kínában Kvjatnak adott igazat Vettellel szemben, de most már az ő nézőpontja is nyilvánvaló volt.

„Amikor csapatfőnök lettem, azt ígértem önöknek, hogy őszinte leszek. Kínában azt mondtam, Seb bíráskodása felesleges volt, mert Kvjatnak volt igaza. Ezúttal azonban nem találok magyarázatot Kvjat művére. Mindenki látta, mi történt. Ha valaki így nekimegy hátulról a másiknak, miért gondolja azt, hogy sérült autóval a következő kanyarban teljes sebességgel lehet menni? Miért nem számít az ellenkezőjére? Ehhez telemetria sem kell” – mondta Arrivabene.

 

 

Legfrissebb hírek

Jöjjön a negyvenedik! – Zsoldos Barna jegyzete

F1
3 órája

Spában már a Q1-ben kiesett mindkét Aston Martin, a Hungaroringen kibérelték a harmadik sort

F1
3 órája

„Bernie kinézett az ablakon a Halászbástyára és közölte, hogy ide kell hozni a versenyt” – Dávid Sándor-interjú

F1
4 órája

Leclerc: Ez a valaha volt egyik legjobb rajtelsőségem, és biztos, hogy ez a legváratlanabb

F1
7 órája

Charles Leclerc meglepte a McLarent, az övé az első rajthely a Hungaroringen

F1
9 órája

A szuperhős Amerika kapitány is feltűnt a Hungaroring paddockjában

F1
9 órája

Hungaroring: ikonikus szakaszok, legendás pillanatok – összeállítás

Képes Sport
11 órája

A McLaren maradt az élen, de Piastri megelőzte Norrist a hungaroringi időmérő előtt

F1
12 órája
Ezek is érdekelhetik