F1: hiába a második hely, a Ferrari kaszálja a legtöbbet

Vágólapra másolva!
2016.04.07. 14:58
Az Autosport.com kimutatása szerint az idén az F1-es csapatok közül a Ferrari kapja a legtöbb pénzt a Formula One Management 2015-ös bevételeiből.

Mint az az alábbi táblázatból kiderül, a tavaly is az F1-ben szereplő tíz F1-es istálló között körülbelül 965 millió dollárt osztanak szét a FOM javára tavaly befolyt televíziós közvetítési jogokból, a versenyhelyszínek által kifizetett jogdíjakból, valamint a szponzorációból származó, illetve egyéb bevételekből.

A csapatok 2016 áprilisától kilenc részletben kapják meg a pénzeket – igaz, volt istálló (Force India, Sauber), amely előleget kért.

Az első oszlop (COL 1) az adott csapat előző két-hároméves besorolását mutatja (egyenlően osztják el azok között, akik pontot szereztek az elmúlt három szezonban), míg a második csak az előző, 2015-ös szezonban kapott besorolást, ezt az eredmények alapján határozták meg (COL 2). A táblázat alapján a Ferrari a teljes bevételek körülbelül húsz százalékát kapja majd, durván 33 millió dollárral többet, mint amennyit az előző idény után.

A Ferrari a sportágban való tradíciói miatt további másik bónuszt is kap – ez ráadásul 70 millióra rúg –, de a Mercedes, a Red Bull és a Williams is részesül hasonló juttatásban (LST, OTHER). A konstruktőr- bajnoki bónusz (CCB) miatt szintén is négy istálló részesült jutalomban: a Ferrari, a McLaren, a Red Bull és a Mercedes. A Renault azért nem, mert időközben Lotussá változott, majd vissza.

Míg idén körülbelül 965 milliós jutalomban részesülnek a csapatok, addig tavaly 883 milliót kaptak ugyanennyi futam (19) után, ez kilenc százalékos emelkedés.

Kíváncsi a Formula–1 gazdasági hátterére? Ide kattintva bővebben olvashat róla!

A táblázat kimutatása a 2015-ös szezonból származó bevételeket illetően (Fotó: autosport.com)
A táblázat kimutatása a 2015-ös szezonból származó bevételeket illetően (Fotó: autosport.com)

 

Legfrissebb hírek

Már csak a Puskás hibátlan; Madaras Norbert: Csapataink kihozták magukból a maximumot

E-újság
7 órája

Russell szerint a Ferrari a szabályosság határát súrolta a hungaroringi versenyen

F1
8 órája

Hamilton: Sok dolog zajlik a háttérben, ami nem jó

F1
10 órája

„Megvolt a tempónk, hogy nyerjünk” – Leclerc frusztrált a hungaroringi verseny után

F1
13 órája

Jövőre a Hungaroringen már a Mansell-kanyarban száguldanak a pilóták

F1
14 órája

Piastri: A végén egy jó esélyem volt az előzésre, de nem jött össze

F1
14 órája

Szijjártó Péter: A Hungaroring csúcstechnológiás, és magyar maradt

F1
14 órája

Maga mögött tartotta Piastrit, így Norris nyerte meg a 40. Magyar Nagydíjat

F1
14 órája
Ezek is érdekelhetik