F1: négy helyett mégis öt motort engedélyeznének 2015-re

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.03.27. 10:08
Felvetődött a lehetősége annak, hogy idén négy helyett – a tavalyi idényhez hasonlóan – öt hajtóművet használhassanak büntetés nélkül az F1-es pilóták. A gond az, hogy ebbe mindegyik istállónak bele kellene egyeznie.

Már évekkel ezelőtt tudható volt, hogy egy-egy versenyző a hibridkorszak első évében öt, a másodikban négy erőforrást használhat. Csakhogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a McLaren és a Red Bull is végleg elvesztett egy-egy belsőégésű motort, pedig egy futam sem ment le a 19-ből (az akkori állás szerint, a Német Nagydíj törlése előtt: húszból).

Malajziában a szabadedzéseken, összesen 90 perc alatt átlagosan 38 kört tettek meg a pilóták, ami elmarad az átlagostól. Ez a spórolás az évad előrehaladtával még látványosabbá válhat, így a nézők a szabadedzéseken az üres pályát bámulhatják, ezért a szabályalkotók Bernie Ecclestone-nal egyetértve arról határoztak, hogy előterjesztik az öt motor engedélyezését.

Ez akkor válik hivatalossá, ha az összes csapat elfogadja, de vannak bökkenők. Niki Lauda például azt kéri, csak abban az esetben bővítsék a kvótát, ha megszabják a pilótánként megtett körök alsó határát a pénteki szabadedzéseken. A Mercedes-elöljáró arra is rámutatott, hogy a plusz motorért a Force Indiának, a Lotusnak és a Williamsnek is plusz 750 ezer eurót kell fizetnie.

Valószínűleg a Ferrari is hasonló feltételeket szab a Marussiának és a Saubernek (bár utóbbinál Raffaele Marciello néhány pénteki szabadedzésre való beugrásával kiváltható lenne az ár), és ha csak az egyik kiscsapat is sokallja a többletköltséget, azaz nemmel szavaz, megbukik a szabálymódosítási javaslat.

 

Legfrissebb hírek

Alonso hátpanaszok miatt nem vesz részt a Magyar Nagydíj első edzésén

F1
1 órája

Jön a 40. Magyar Nagydíj! – tíz emlékezetes momentum a múltból

F1
1 órája

40. Magyar Nagydíj: nálunk is a McLaren a toronymagas esélyes

F1
5 órája

F1: párbajtőr után palacsintasütés a paddockban   

F1
6 órája

„Nem fair az összehasonlítás” – továbbra is számos elemében régebbi gép Cunoda Red Bullja

F1
15 órája

„Messze ez a legrosszabb pályám” – Leclerc nem tudja, miért nem megy neki a Hungaroringen

F1
18 órája

Verstappen megerősítette, hogy 2026-ban is a Red Bullnál versenyez

F1
18 órája

F1 75: Senna és az „istenek köre” az egyetlen Donington Park-i futamon

F1
19 órája
Ezek is érdekelhetik