Pusztán a leggyorsabb köröket tekintve Ferrari-sikert hozott a jerezi teszt első napja, Sebastian Vettel 60 kört lefutva végzett az élen.
„Nagy örömmel tölt el, hogy hatvan kört tudtam teljesíteni az első tesztnapon – mondta a német versenyző. – Akadtak problémáim a telemetriával, de ez előfordul egy új autónál. Boldog vagyok, még ha most nehéz is megállapítani, hol állunk pontosan. A Mercedes megint remek munkát végzett, rengeteg kört tett meg. Mindenkinek ez a célja, ám ők végezték a legjobb munkát. Meglepő volna, ha gyengébbek lennének, mint tavaly."
Marcus Ericsson, a Sauber svéd versenyzője próbálhatta ki először a C34-et, amellyel végül a 2. helyen végzett, a hátránya mindössze másfél tized volt Vettelhez képest.
„Nagyszerű érzés volt visszaülni az autóba a téli szünet után, és úgy érzem, minden okunk megvan az örömre – nyilatkozta Ericsson. – Sok kört tettünk meg különböző beállításokkal, és ami a legfontosabb, nem akadt jelentősebb probléma. Összességében nagyszerű nap volt, remélem, a teszt hátralévő része is hasonlóan jól megy majd."
A Mercedesszel pályára guruló Nico Rosberg az időeredmények tekintetében csak a 3. helyen végzett, de a német 157 kört teljesített a nap folyamán, ami egyedülállónak számít a téli tesztek kezdetén.
„Az első napokban legfőképpen a megbízhatóságra kell koncentrálnunk – nyilatkozta a tavalyi vb-ezüstérmes. – A srácok a gyárban teljesen új autót készítettek, de azzal, hogy máris ennyire jól teljesítünk, bebizonyítottuk, remek munkát végeztünk a tél folyamán. Több hosszú etapot is mentem, ami igazán nagyszerű. Versenyzőként mindig az a fontos, hogy mennyivel vagyunk gyorsabbak a többieknél, ám erre valójában csak Ausztráliában derül fény. Az elkövetkezendő napok arról fognak szólni, hogy teljesen megismerjük az új autót, s ezt megfelelően megalapoztuk a kiváló kezdéssel."
Az ellenfelek megtévesztése miatt egyedi festéssel pályára guruló Red Bullt először Daniel Ricciardo próbálhatta ki, aki végül a 4. leggyorsabb kört futotta.
„Úgy érzem, jól teljesítettünk, az első benyomásom jó az új autóról – nyilatkozta az ausztrál versenyző. – Fontos, hogy minél több kört tudjuk menni a következő három napon, ugyanis ez ma nem ment zökkenőmentesen, viszont így is előrébb tartunk, mint a tavalyi első teszten. Persze most is adódtak problémáink, de jó napunk volt."
Valtteri Bottas is aktív volt az új Williamsszel, annak ellenére, hogy csak délben mehetett ki először a boxból. A finn versenyző 73 kört teljesített, és lenyűgözte az FW37-es gyorsasága.
„Kicsit nehezen indultunk, ám szerencsére a későbbiekben nem hátráltatott minket hiba, így lenyűgöző első nap volt – nyilatkozta Bottas. – Először rövidebb távokat teljesítettem, majd jöttek a hosszabb etapok. Tudjuk, hogy még sokat kell tanulnunk és fejlődnünk, de azzal is tisztában vagyunk, hogyan érhetjük el ezt, így nagyon elégedett vagyok az eddig látottakkal."
A Toro Rossót Carlos Sainz Jr. vitte pályára, és bár adódtak problémái, a spanyol versenyző összességében elégedett.
„Bár kevesebb időt töltöttünk a pályán, mint mások, nem panaszkodhatok – mondta a spanyol újonc. – Jól tudtunk együtt dolgozni csapatként és rengeteg adatot gyűjtöttünk az autóról, amit elemzünk az éjszaka folyamán, hogy felkészülten folytathassuk a munkát hétfőn, amikor Max vált engem a volán mögött. Jól éreztem magam az autóban, és úgy gondolom, körről körre egyre jobban ment a vezetés."
Nem sikerült jól a McLaren-Honda bemutatkozása. Fernando Alonso csak 6 kört tudott menni új gépével, s mindössze ennyit írt ki a Twitter-oldalára: „Az első körök. Büszke vagyok a csapatra."
„Szerintem a Mercedes idén nem nyer annyi versenyt, mint tavaly. Most is ők a favoritok, de a riválisok sokkal felkészültebbek. Maradt előnyük tavalyról, könnyebb a helyzetük, mint a miénk. Nekünk új a motorunk, és egy nagyon agresszívre tervezett, extrém autónk van" – mondta Alonso újságíróknak.
A Lotus azonban még ennyire sem volt képes, ugyanis kénytelen volt kihagyni az első tesztnapot, mivel nem érkezett meg minden alkatrész az új négykerekűhöz az enstone-i gyárból. A brit istállónál még az is felvetődött, hogy az egész jerezi tesztet kihagyják, de Nick Chester, a csapat technikai igazgatója szerint nincs minden veszve.
„Mindössze annyi a dolgunk a teszt előtt, hogy megfelelően összerakjuk az autót. Mindenki nagyon derűlátó Enstone-ban, és alig várjuk, hogy pályára gördüljön az új autónk."
FORMULA–1-ES TESZT, JEREZ
1. NAP
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.620 (60 kör)
2. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:22.777 (73)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (157)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.338 (35)
5. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.906 (73)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.327 (46)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)
február 1. | február 2. | február 3. | február 4. | |
MERCEDES | Rosberg | Hamilton | Rosberg | Hamilton |
RED BULL | Ricciardo | Kvjat | Ricciardo | Kvjat |
WILLIAMS | Bottas | Bottas | Massa | Massa |
FERRARI | Vettel | Vettel | Räikkönen | Räikkönen |
McLAREN | Alonso | Button | Alonso | Button |
TORO ROSSO | Sainz | Verstappen | Sainz | Verstappen |
LOTUS | Grosjean | Maldonado | Grosjean | |
SAUBER | Ericsson | Nasr | Nasr | Ericsson |