F1: Nagyon mókás lesz az első teszt Jerezben - Button

Vágólapra másolva!
2013.12.17. 14:24
Jenson Button, a Formula–1-ben szereplő McLaren-istálló angol pilótája már nagyon várja a január 28-án kezdődő jerezi tesztet, amely során először próbálják ki a csapatok a pályán a 2014-es szabályok szerint megépített autókat, bennük az új, V6-os turbómotorokkal, amelyek az eddiginél sokkal erősebb energiaátalakítókkal kiegészítve sokkal nagyobb nyomatékot adnak.

„Nagyon mókás lesz az első teszt Jerezben – mondta Button az Autosport magazinnak. – Hideg lesz, a gumik nem fognak tapadni, a motorok sem működnek majd, ha pedig valaki esetleg el tud menni egy mért körre, nagyon furcsának találja majd az egészet. A váltó teljesen más lesz, hamarabb kapcsolunk majd nyolcadik fokozatba, mint most hetedikbe. Annak, amit eddig tudtál az autó vezetéséről, nagy részét el kell felejtened, hiszen teljesen másképp érzékeled majd a motor erejét, másképpen kell gázt adni. A gázadás sokkal nagyobb erőt fejt ki a motorból, a leszorítóerő kisebb lesz, nem lesz könnyű a pályán tartani a kocsit. Ahhoz, hogy tökéletesen szabályozni tudd a gázadást, méteres pedál kellene. Nem lesz könnyű megszokni, de az első versenyre sikerülnie kell.”Button az Autosport magazinnak. – Hideg lesz, a gumik nem fognak tapadni, a motorok sem működnek majd, ha pedig valaki esetleg el tud menni egy mért körre, nagyon furcsának találja majd az egészet. A váltó teljesen más lesz, hamarabb kapcsolunk majd nyolcadik fokozatba, mint most hetedikbe. Annak, amit eddig tudtál az autó vezetéséről, nagy részét el kell felejtened, hiszen teljesen másképp érzékeled majd a motor erejét, másképpen kell gázt adni. A gázadás sokkal nagyobb erőt fejt ki a motorból, a leszorítóerő kisebb lesz, nem lesz könnyű a pályán tartani a kocsit. Ahhoz, hogy tökéletesen szabályozni tudd a gázadást, méteres pedál kellene. Nem lesz könnyű megszokni, de az első versenyre sikerülnie kell.”

A körülbelül 550 lóerős V6-os motor az idén már csak a hajtómű egy része lesz az energiaátalakítók mellett, a hő- és mozgási energiát visszanyerő rendszer ugyanis az eddigi 80 lóerő 6.6 másodperces felhasználhatósága helyett 160 lóerő áll a versenyzők rendelkezésére több mint 33 másodpercig.

Legfrissebb hírek

Lawson és Gasly is csak a bokszutcából indul Montrealban

F1
3 órája

Russell nyert, Antonelli először dobogón; a két McLaren összeütközött Kanadában

F1
3 órája

Leclerc az elpuskázott pole pozíció miatt bosszankodott; Hamilton szerint az első sor is elérhetetlen volt

F1
8 órája

„Teljes időpazarlás, nagyon gyerekes!” – Verstappent felbosszantották az időmérő után

F1
10 órája

Hadjar rajtbüntetést kapott Sainz feltartásáért – hivatalos

F1
21 órája

Russell szárnyalt a Mercedesszel, és megismételte a tavalyi pole pozícióját Kanadában

F1
23 órája

Norris vette át a vezetést; Leclerc a második helyről várja az izgalmasnak ígérkező kanadai időmérőt

F1
Tegnap, 19:30

„Így nem lehet bajnokságot nyerni” – Vasseur kifakadt az olasz sajtóra

F1
Tegnap, 15:05
Ezek is érdekelhetik