F1: a Pirelli kiszáll, ha nem kap új szerződést hamarosan

MTI MTIMTI MTI
Vágólapra másolva!
2013.05.23. 21:11
A szezon végén kivonul a Forma-1-ből a Pirelli, az autós gyorsasági-világbajnokság kizárólagos gumiszállítója, ha rövidesen nem írják alá a 2014-től érvényes új szerződését.

Paul Hembery, az olasz gyár sportigazgatója csütörtökön, a hétvégi Monacói Nagydíj helyszínén úgy nyilatkozott, ha nem haladnak előre a tárgyalások a jövő évtől esedékes új megállapodással kapcsolatban, akkor a Pirellinek nem lesz elég ideje arra, hogy megtervezze és letesztelje azokat a gumikat, amelyek megfelelnek majd a 2014-ben életbe lépő, radikálisan megváltoztatott szabályoknak.

„Szeptember 1-jén az új gumikkal kapcsolatos összes adatot a csapatok rendelkezésére kell bocsátanunk, s mivel most május közepe van, elképzelhetik, hogy ez mennyire nevetségesen hangzik, miközben még szerződésünk sincs" – fogalmazott Hembery, s hozzátette, egy bizonyos ponton valakinek döntést kell hozni, így elképzelhető, hogy jövőre már nem a Pirelli lesz a Forma-1 gumiszállítója.

A következő idénytől a V8-as, 2,4 literes motorok helyett V6-os, 1600 kcm-es, energia-visszanyelő rendszerrel felszerelt turbó-erőforrásokat kell használniuk az F1-es istállóknak, ez pedig az autók átépítését igényli, ennek megfelelően a gumikat is más szempontok alapján kell megtervezni.

„Most nem az a helyzet, hogy keményebb, vagy puhább keverékben kell gondolkodnunk – mondta Hembery. –Ekkora változtatások nyomán teljes egészében át kell dolgoznunk a gumikat, ehhez pedig időre van szükségünk."

A Pirelli – amelynek idei, túl gyorsan kopó abroncsait több pilóta és csapatvezető is kritizálta a közelmúltban – 2011 óta szállítja a gumikat az F1-be. Ha az olasz vállalat kiszáll a sorozatból, a helyére lépő gyártónak szintén nem lesz túl sok ideje arra, hogy megfelelő gumikat tervezzen a következő idényre.

„Szeptember 1-jén az új gumikkal kapcsolatos összes adatot a csapatok rendelkezésére kell bocsátanunk, s mivel most május közepe van, elképzelhetik, hogy ez mennyire nevetségesen hangzik, miközben még szerződésünk sincs" – fogalmazott Hembery, s hozzátette, egy bizonyos ponton valakinek döntést kell hozni, így elképzelhető, hogy jövőre már nem a Pirelli lesz a Forma-1 gumiszállítója.

A következő idénytől a V8-as, 2,4 literes motorok helyett V6-os, 1600 kcm-es, energia-visszanyelő rendszerrel felszerelt turbó-erőforrásokat kell használniuk az F1-es istállóknak, ez pedig az autók átépítését igényli, ennek megfelelően a gumikat is más szempontok alapján kell megtervezni.

„Most nem az a helyzet, hogy keményebb, vagy puhább keverékben kell gondolkodnunk – mondta Hembery. –Ekkora változtatások nyomán teljes egészében át kell dolgoznunk a gumikat, ehhez pedig időre van szükségünk."

A Pirelli – amelynek idei, túl gyorsan kopó abroncsait több pilóta és csapatvezető is kritizálta a közelmúltban – 2011 óta szállítja a gumikat az F1-be. Ha az olasz vállalat kiszáll a sorozatból, a helyére lépő gyártónak szintén nem lesz túl sok ideje arra, hogy megfelelő gumikat tervezzen a következő idényre.

 

Legfrissebb hírek

Piastri és Norris a Brit Nagydíjon is összecsapna; Verstappen egyre közelebb a Mercedeshez?

F1
56 perce

F1 75: az utolérhetetlen Jim Clark a Nürburgringet is legyőzte

F1
3 órája

A Racing Bulls különleges festést használ a Brit Nagydíjon – képek

F1
Tegnap, 10:41

F1 75: egy körön múlt Jim Clark címvédése 1964-ben Mexikóban

F1
Tegnap, 9:38

A Red Bull nem aggódik Verstappen távozása miatt

F1
2025.07.01. 19:45

F1 75: Spában vette kezdetét Jim Clark 1963-as dominanciája

F1
2025.07.01. 11:54

„A kipufogójával szeretkezik körről körre” – Hornert lenyűgözi a McLaren

F1
2025.06.30. 14:34

Két helyszín, három teszt és egy szombati futam – az F1 több bejelentést tett 2026 kapcsán

F1
2025.06.30. 12:53
Ezek is érdekelhetik