
| Sebastian Vettel: Jongnam olyan, mint a Hungaroring |
| Vettel Dél-Koreában is tartja csúcsformáját |
| Hamilton kezdett a legjobban a poros dél-koreai pályán |
| A hétvége kérdése: megfékezhető-e Vettel? |
Sebastian Vettel és Fernando Alonso, a világbajnokság két esélyese elégedetten zárta a Dél-koreai Nagydíj első edzésnapját, míg az a két pilóta, aki még esetleg beleszólhat a végső győzelemért folyó küzdelembe, azaz Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton egyaránt csalódottan beszélt a pénteki kétszer másfél óra történéseiről.
Pedig a délelőtti tréningen még Hamiltoné volt a legjobb köridő, csakhogy délutánra ugyanúgy elromlottak a beállítások, mint egy hete a Japán Nagydíjon. Button pénteken új padlólemezzel száguldott, amelyet szombatra Hamilton is megkapott.
A pilóták Kovalainen vezetésével hagyták el a boxutcát a 20 fokos levegőben. Az aszfalt 27 fokos, esőt továbbra sem jósolnak – sem szombatra, sem vasárnapra.
A Lotusnál Räikkönen az új, Grosjean a régi kipufogóval száguld, a franciának a következő versenyig várnia kell rá.
A mezőnyből Schumacher azonnal kiment második körre, a többiek a boxban maradtak. Az első öt percben csak Kobajasi nem volt a pályán. Schumi is visszament a boxba.
Eddig egyetlen rajtbüntetés ismert, Pic megkezdte idei kilencedik motorját is, ami eggyel több, mint a szezonra engedélyezett mennyiség. A francia így bizonyára az utolsó helyről indul.
Az első negyedóra végéig nem volt mozgás. A brit Sky Sportson arról beszéltek, hogy a paddockban elterjedt pletyka szerint Grosjean Lotusára szenzorokat szerelt a Lotus, amelyek jeleznek, ha túl közel kerül más autókhoz. Aztán abban maradtak, ez is egy újabb kegyetlen tréfa a legutóbbi, idei nyolcadik rajtbalesetét a Japán Nagydíjon elszenvedő franciával. A rajt feszült pillanataiban nem sokat érnének a szenzor jelzései.
Räikkönen és a két Toro Rosso törte meg a csendet. A finn, aki szerdán jelenti be, mihez kezd 2013-ban, továbbra is nagyon szenvedett autójával. Első köre öt másodperccel volt rosszabb Ricciardo 1:40.983-as nyitányánál.
| SZOMBAT |
| 7.00–8.00: időmérő edzés |
| VASÁRNAP |
| 8.00: a verseny rajtja |
| Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek. |
Räikkönen második körében 1:39.748-cal az élre állt. A pálya megtelt autókkal, amelyeken még a lágy gumik voltak, a szuperlágyakkal kivártak a versenyzők. Kobajasi beült az autójába, de 20 perc után sem hagyta el a garázst. A 22. percben aztán ő is elindult.
A Ferrari és a McLaren párosa mellett Petrov maradt a boxban, a többiek nem tudták megelőzni Räikkönent. Grosjean feljött a 2. helyre.
Vettel nagyon jól kezdte a körét, de aztán forgalomba keveredett. A következő körében még jobb részidőt ért el az első szektorban, s a másodikban is tartani tudta tempóját. Végül 1:39.086-tal átvette a vezetést.
Petrov Caterhamjén a fékeket javították, a McLaren és a Ferrari a 25. percben csupán még kivárt. Miközben Webber 1:38.766-tal csapattársa elé, a lista tetejére ugrott, Alonso és Hamilton is a pályára gurult. Bruno Senna első légterelőjén súlyos gondokat észlelt a Williams, a boxba parancsolta a pilótát, leszedték a szerelők az alkatrészt, és hátravitték a garázsban analízisre a látható sérülést nem szenvedett vezetőszárnyat. A brazil új légterelővel ment vissza a pályára. Maldonado szerint sokkal jobb az autó, mint pénteken.
Miután Vettel és Alonso autóján is szinte tökéletes állapotban voltak a szuperlágy gumik pénteken 15-16 kör után, a Pirelli is elismerte, hogy egy boxkiállással is végig lehet menni a versenyen.
Alonso a 2. helyre jött fel, 3 tizeddel Webber mögé, majd Hamilton megelőzte a spanyolt – ő már csak 79 ezredre volt az ausztráltól.
Schumachert pénteken figyelmeztették, mert feltartott másokat a pénteki edzésen, a pilóták sokat panaszkodnak a forgalomra. Bizonyára az időmérő sem lesz teljesen tiszta…

Hamilton egy lassabb kör után újra belehúzott, 1:38.464-gyel, 3 tizeddel Webber elé került. Alonsónak is hasonló terve volt, de az egyik kanyarban csúnyán elfékezte magát, kisodródott, és inkább visszament a boxba. Közben Petrovnak úgy magyarázták a fékezési technikát a rádión keresztül, mintha életében először ülne F1-es autóban.
Button 47 ezredre megközelítette Hamiltont. Vettel is belehúzott, 1:38.2115-tel az élre állt. Hamilton a rádión jelezte, sokkal jobb már az autója, mint pénteken.
Vettel hátsó szárnyán egy szalag lifegett, a német valahogy észrevette (vélhetően az óriáskivetítőn, az autóra ugyanis nincs nagy hatással egy ilyen jelenség), és a rádión panaszkodott.
Az utolsó negyedóra elején még vártak a pilóták a szuperlágy gumik felrakásával. Kiürült a pálya, a mezőny felkészült az utolsó tíz perc szuperlágy gumis menetére. Rengetegen lesznek a pályán, biztosan lesznek olyanok, akik nem tudják kihozni a maximumot a piros betűs, lágyabb abroncsokból. És olyanok is, akik felháborodva panaszkodnak emiatt.
Alonso hagyta el elsőként a boxutcát a szuperlágy gumikon, őt Hamilton követte. Nyolc perc maradt.
Két perccel később az élmezőnyből egyedül Webber maradt a boxban. Alonso a negyedik helyre jött fel, 49 századdal elmaradt Vettel lágy gumis legjobbjától. Hamilton nem is nyomta meg első mért körét.
Massa a 7. helyre jött fel, Vettel két tizedet javítva 1:37.970-re tornázta le legjobbját. A felhős időben hűvös aszfalton nem sokan javítottak lágy gumis körükön, Webber pedig ki sem jöhetett a boxból, a szerelői a motorjánál tettek-vettek.
Hamilton 2 tizedre feljött Vettelre, a McLaren-pilóta a harmadik mért körén volt a leggyorsabb. Grosjean feljött a negyedik helyre Vettel, Hamilton és Button mögé, Räikkönen, Alonso, Webber és Massa elé. A Mercedes a középmezőnyben ragadt.
Vettel az utolsó mért körén 1:37.642-re javított, több mint fél másodpercet vert a második Hamiltonra –a német magabiztosan várhatja az időmérőt.
| 1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:37.642 | átlag: 207.021 km/ó | 17 kör |
| 2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.169 | 0.527 mp h. | 12 |
| 3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.511 | 0.869 | 13 |
| 4. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:38.582 | 0.940 | 16 |
| 5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:38.666 | 1.024 | 18 |
| 6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:38.705 | 1.063 | 12 |
| 7. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:38.766 | 1.124 | 7 |
| 8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:38.791 | 1.149 | 13 |
| 9. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:38.833 | 1.191 | 16 |
| 10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:38.932 | 1.290 | 17 |
| 11. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:38.954 | 1.312 | 17 |
| 12. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:39.010 | 1.368 | 20 |
| 13. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:39.150 | 1.508 | 18 |
| 14. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:39.156 | 1.514 | 18 |
| 15. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:39.345 | 1.703 | 14 |
| 16. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.448 | 1.806 | 17 |
| 17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.537 | 1.895 | 18 |
| 18. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:39.706 | 2.064 | 18 |
| 19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:41.114 | 3.472 | 14 |
| 20. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:41.437 | 3.795 | 19 |
| 21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:41.684 | 4.042 | 16 |
| 22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:42.062 | 4.420 | 15 |
| 23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:42.845 | 5.203 | 15 |
| 24. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:42.882 | 5.240 | 14 |
| GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
| 1. | Fernando Alonso | 3 | 8 | 13 | 194 |
| 2. | Sebastian Vettel | 3 | 6 | 12 | 190 |
| 3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 14 | 157 |
| 4. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 11 | 152 |
| 5. | Mark Webber | 2 | 2 | 12 | 134 |
| 6. | Jenson Button | 2 | 5 | 10 | 131 |
| 7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
| 8. | Romain Grosjean | – | 3 | 7 | 82 |
| 9. | Felipe Massa | – | 1 | 9 | 69 |
| 10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
| 11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 7 | 50 |
| 12. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
| 13. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
| 14. | Nico Hülkenberg | – | – | 7 | 37 |
| 15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 3 | 33 |
| 16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
| 17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
| 18. | Daniel Ricciardo | – | – | 4 | 7 |
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | Red Bull-Renault | 324 |
| 2. | McLaren-Mercedes | 283 |
| 3. | Ferrari | 263 |
| 4. | Lotus-Renault | 239 |
| 5. | Mercedes | 136 |
| 6. | Sauber-Ferrari | 116 |
| 7. | Force India-Mercedes | 81 |
| 8. | Williams-Renault | 58 |
| 9. | Toro Rosso-Ferrari | 15 |






