Vettel Dél-Koreában is tartja csúcsformáját

Vágólapra másolva!
2012.10.12. 06:54
null
Sebastian Vettel megmutatta: ezen a hétvégén is számolni kell vele (Fotó: Reuters)
Címkék
Sebastian Vettelt Dél-Koreában is nagyon nehéz lesz legyőzni, legalábbis ezt sugallja a második szabadedzés, amelyen a lágy és a szuperlágy gumikon is a világbajnoki címvédő érte el a legjobb időeredményt, és a teli tankos körözés során is a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt mutatta. S amíg többen is panaszkodtak a gumikra, Vettel autóján 15 kör után meg sem látszott a kopás a szuperlágy gumikon – mint ahogy Fernando Alonsóén sem. A két vb-aspiráns nagy csatája várható a hét végén.

 

Az első edzéshez képest melegebbé vált a levegő, a kiskabátok is lekerültek a pálya körül lévő emberekről, az edzés elején 21 fokos a levegő, s 29 fokos az aszfalt.

Elsőként a délelőtti tréninget az élen záró Hamilton hagyta el a boxutcát.

Az első szabadedzés után Rosberget a sportfelügyelők elé idézték, mert feltartotta Maldonadót, de a Mercedes pilótája végül nem kapott büntetést.

A pilóták a második edzésre kapott friss lágy gumikkal azonnal mért körökbe kezdtek, Hamiltont előbb Räikkönen, majd Rosberg előte meg az élen, a német 1:41.153 perces eredményt ért el. Majd Button állt az élre 1:40.687-tel – őt Schumacher váltotta az élen 1:40.424 perccel.

3. DÉL-KOREAI NAGYDÍJ
SZOMBAT
4.00–5.00: 3. szabadedzés
7.00–8.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
8.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek.

Az aszfalt állapota nagyon gyorsan javult, Di Resta 1:40.331-gyel átvette a vezetést, miközben Vettel feljött a 3. helyre. Schumacher egy lassabb kör után újra belehúzott, és 1:39.911-gyel visszavette a vezetést. Alonso a 2. helyen mutatkozott be a Ferrarival, miközben Hülkenberg az 5. körében az első gumik szemcsésedését jelentette.

Vettel 1:39.794 perccel az élre állt. Közben a délelőtti edzésen is rengeteget csúszkáló Pérez és Massa újra többször is elhagyta a pályát. Massa első tiszta köre aztán 78 ezreddel maradt csak el Vettel legjobbjától.

A McLarennél közölték, hogy Button szuzukai váltójában a pilóta panaszai ellenére nem találtak mechanikai hibát, ezért nem kell kicserélni. Olyan szenzor romlott el, amelynek a megjavítása nem jár rajtbüntetéssel.

Hamilton 1:39.717-tel átvette a vezetést, majd Button állt az élre. A két McLarent rövidesen a két Ferrari váltotta a lista tetején, Massa 1:39.687-tel vezetett, az első négy 3 századon belül volt.

Senna megpördült, de folytatni tudta a száguldást.

Az első félóra végéhez közeledve az első hét helyen Massa, Alonso, Button, Hamilton, Vettel, Schumacher és Webber 25 ezreden belül volt egymáshoz képest. A hetesből Webber tört ki elsőként, 1:39.404-gyel, 283 ezreddel Massa előtt állt az élre.

A szuperlágy gumik elsőként Vergne autójára kerültek fel, a francia 1.3 tizeddel volt gyorsabb, mint az első edzésen. Pérez követte a példáját, de nem futott mért kört.

A nagydíj előzetesének elolvasásához kattintson a képre!
A nagydíj előzetesének elolvasásához kattintson a képre!

Vettel a lágy gumikon – amelyik ezen a hétvégén a keményebb keverék – 1:39.089-et futott, ami a nap legjobb eredménye. Miután közölték vele, hogy a lágy gumikon megtette, amit pénteken meg kellett tennie, szabadon választhat, meddig marad velük a pályán. Rövidesen azért visszatért a boxba.

Petrov kényszerből váltott a szuperlágy gumikra, miután a lágy készlete defektes lett.

Pérez előbb a DRS meghibásodását jelezte rádión, majd megállt az autója a pályán a szuperlágy gumikon. A rádión azt jelentette, hogy elszállt az erő az autóból. Autóját a pálya szélén állította le, ott sétálgatott mellette, de a piros zászlókat nem lengették.

Kisvártatva megérkeztek a pályabírók, akik a szalagkorlát mögé tolták a Saubert, a pálya újra tiszta volt. Újra meg is telt a pálya autókkal. Schumacher szuperlágy gumikat kapott, akárcsak Grosjean.

A francia közel kilenc tizeddel maradt el rajtuk Vettel lágy gumis legjobbjától.Schumi közben az elé kerülő De la Rosával különbözött össze.

A Red Bullokra is felkerültek a piros feliratú gumik, amelyeken Button feljött Vettel mögé, 130 ezredre megközelítette a németet. Webber 1:38.864-re javított a lágyabbik keveréken, és átvette a vezetést.

KOREA INTERNATIONAL CIRCUIT
A pálya adatai:
Hosszúság: 5.615 km
Teljes versenytáv: 55 kör (308.630 km)
Versenyben futott leggyorsabb kör: 1:39.605 (Sebastian Vettel, Red Bull, 2011)

A tavalyi eredmény:
Győztes: Sebastian Vettel (Red Bull; 1:38:01.994)
Pole pozíció: Lewis Hamilton (McLaren; 1:35.820)
Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel (Red Bull; 1:39.605)

Miközben Massa arra panaszkodott, hogy nem működik a KERS-e, Vettel annak ellenére megelőzte Webbert 32 ezreddel, hogy többször elfékezte magát. A szuperlágy gumik mindenesetre csupán 3-4 tizedes javulást jelentettek a lágyakhoz képest, ami megnehezíti a csapatok döntését az időmérő előtt.

Fél óra maradt az edzésből,a többség túl volt szuperlágy gumi, könnyű autós körein. Alonso a 6. helyen állt, miután a nagy forgalomban nem tudott tiszta kört futni. Hamilton a nyolcadik helyen maradt rajtuk.

Az első nyolc helyen a Red Bull, a McLaren, a Mercedes és a Ferrari pilótái voltak, folytatódott az első edzésen is látott trend. Alonso újabb próbát tett, s 328 ezredes hátránnyal Vettelhez képest feljött a 3. helyre.

Räikkönen az új szuperlágy gumikkal a 10. helyre jött fel, ő volt az első, aki egy másodpercen kívül került Vettelhez képest – mindössze 7 ezreddel.

Alonso versenyképes Jongnamban, ahol két éve már nyerni tudott

Miközben a többiek teletankolt autójukkal versenyszimulációt kezdtek a szuperlágy gumikon, Räikkönen az utolsó gyors könnyű autós mért körébe fogott. Az egyik Toro Rosso mögé ragadva azonban elveszítette az esélyét a javításra. Vissza is ment a boxba, hogy teletankolják az autóját.

A nehéz autós menetben a Red Bull párosa mellett Alonso és a két McLaren tűnt erősnek – tehát versenytempőóban is ugyanazok voltak az élen, akik a könnyű autós menetek során. A Mercedes ugyanakkor több tizeddel elmaradt a pálya kanyargós szakaszán.

A leggyorsabb Button volt, de a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt a Red Bull pilótái mutatták – ez fontosabb, mint a sebesség, amelyre hatással lehet az autóban lévő üzemanyag mennyisége is.

Az utolsó tíz perc elején Pérezen kívül mindenki a pályán volt. Rosberg és Schumacher sebessége már az egyenesekből álló első szektorban is jócskán elmaradt a többiekétől.

Massa a lágy gumikon körözött, a brazil tudott még olyan kiegyensúlyozott köröket futni, mint Vettel a Red Bull-lal. Ezt látva az utolsó percekre Hamilton is a sárga betűs abroncsokért hajtott a boxba.Ám az első gyors körében a célegyenes végén elfékezte magát, a jobb első gumija tönkrement, és mehetett vissza a depóba.

Vissza már nem ment, az utolsó percekben semmi sem változott, Vettel maradt az élen Webbe, Alonso, Button és Schumacher előtt.

DÉL-KOREAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:38.832 átlag: 204.528 km/ó 33 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:38.864 0.032 mp h. 33
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:39.160 0.328 28
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:39.219 0.387 29
5. Michael Schumacher német Mercedes 1:39.330 0.498 31
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:39.422 0.590 30
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:39.584 0.752 36
8. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:39.717 0.885 25
9. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:39.739 0.907 33
10. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:39.839 1.007 26
11. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:39.957 1.125 28
12. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:40.089 1.257 32
13. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:40.112 1.280 34
14. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:40.445 1.613 28
15. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:40.745 1.913 11
16. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:40.789 1.957 31
17. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:40.997 2.165 32
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:41.200 2.368 33
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:41.602 2.770 23
20. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:42.596 3.764 28
21. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:43.066 4.234 21
22. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:43.067 4.235 22
23. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:43.869 5.037 36
24. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:44.533 5.701 24
AZ 1. SZABADEDZÉS EREDMÉNYLISTÁJA
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:39.148 átlag: 203.877 km/ó 23 kör
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:39.450 0.302 mp h. 21
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:39.575 0.427 21
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:39.854 0.706 23
5. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:40.088 0.940 21
6. Michael Schumacher német Mercedes 1:40.221 1.073 21
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:40.396 1.248 24
8. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:40.422 1.274 22
9. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:40.440 1.292 19
10. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:40.480 1.332 21
11. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:40.929 1.781 14
12. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:41.048 1.900 25
13. Jules Bianchi francia Force India-Mercedes 1:41.140 1.992 21
14. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:41.220 2.072 19
15. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:41.514 2.366 20
16. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:41.596 2.448 23
17. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:42.021 2.873 25
18. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:42.027 2.879 23
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:42.104 2.956 24
20. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:42.175 3.027 13
21. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:42.706 3.558 22
22. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:42.820 3.672 19
23. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:44.517 5.369 23
24. Daniel Clos spanyol HRT-Cosworth 1:45.735 6.587 22

 

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 8 13 194
2. Sebastian Vettel 3 6 12 190
3. Kimi Räikkönen 6 14 157
4. Lewis Hamilton 3 6 11 152
5. Mark Webber 2 2 12 134
6. Jenson Button 2 5 10 131
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 7 82
9. Felipe Massa 1 9 69
10. Sergio Pérez 3 7 66
11. Kobajasi Kamui 1 7 50
12. Paul di Resta 8 44
13. Michael Schumacher 1 7 43
14. Nico Hülkenberg 7 37
15. Pastor Maldonado 1 1 3 33
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 4 7

KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 324
2. McLaren-Mercedes 283
3. Ferrari 263
4. Lotus-Renault 239
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 116
7. Force India-Mercedes 81
8. Williams-Renault 58
9. Toro Rosso-Ferrari 15

Amíg japánban rövidebb lett, Dél-Koreában hosszabb a DRS-zóna a tavalyihoz képest, méghozzá 80 méterrel, 
a 3-as kanyar előtti egyenesben
Amíg japánban rövidebb lett, Dél-Koreában hosszabb a DRS-zóna a tavalyihoz képest, méghozzá 80 méterrel, a 3-as kanyar előtti egyenesben

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik