Vettel: Jongnam olyan, mint a Hungaroring

Vágólapra másolva!
2012.10.12. 13:14
null
Sokak szerint immár Sebastian Vettel a vb legnagyobb esélyese (Fotó: Reuters)
Címkék
Noha a Dél-koreai Nagydíj első szabadedzésén Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, ám délutánra visszaesett a tempója, és a Red Bullok egyértelműen domináltak. Ennek ellenére a Ferrari és a McLaren pilótái is hisznek abban, hogy utolérhetik Vettelt és Webbert – ha máskor nem, a vasárnapi versenyen.

 

Sokak szerint Sebastian Vettel a világbajnokság legnagyobb esélyese a hátralévő öt futam előtt, és ennek megfelelően az ő neve mellett állt a legjobb időeredmény a pénteki gyakorlások után.

„Elég jó programunk volt mára – kezdte a címvédő –, és mindketten ki tudtuk hozni belőle a legtöbbet. Este megnézzük, hogy miben tudunk javulni; az ilyen pályákon mindig kompromisszumra van szükség, ahol az egyik szektorban nagy a végsebesség, másutt pedig egészen váltakozó a ritmusa – egy kicsit olyan, mint Budapest, tehát szükség van némi leszorítóerőre. Egyelőre jók az adataink, a srácok tudják, merre kell elindulnunk.”

A másik Red Bullban köröző Mark Webber mindössze három tizedmásodperccel maradt le csapattársa mögött.

3. DÉL-KOREAI NAGYDÍJ
SZOMBAT
4.00–5.00: 3. szabadedzés
7.00–8.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
8.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek.

„Összességében elégedettek lehetünk – mondta az ausztrál –, de extrém módon kiegyenlített a dolog. Nem vagyok megelégedve minden egyes etapommal, ám a pálya elég sokat változott a délelőtt során, jobb volt, mint amire számítottam. Délután az elején elég csúszós volt, de aztán valamelyest javult, és az autó végül is jól működött – meglátjuk, mit tudunk még elvégezni holnapig. Azt hiszem, még javulnunk kell ahhoz, hogy versenyben lehessünk a többiekkel.”

A világbajnoki pontversenyben vezető Fernando Alonso a tőle megszokott magabiztossággal és közlékenységgel beszélt.

„Nehéz megmondani a többiekhez viszonyított helyzetünket – nyitott a Ferrari spanyolja –, ugyanis ma inkább csak saját magunkra koncentráltunk, délelőtt különböző konfigurációkat próbálgattunk, délután pedig az abroncsokat. Pontosabb helyzetképünk csak holnap lesz. Az aszfalt nagyon sokat javult egyik tréningről a másikra: ez egy olyan jelenség, amely itt hangsúlyozottan jelen van, hiszen nem nagyon versenyeznek a pályán, és reggel még elég piszkos volt. Remélhetőleg holnapig még javul, mert sokkal nagyobb élvezet vezetni, ha van valamennyi tapadásunk. A legmegterhelőbb szakasz egyértelműen a harmadik, ez a legrövidebb, de szinte csak kanyarból áll. A beállításokat is főleg az diktálja, hogy az autó hogyan viselkedik ezen a szakaszon, ugyanis a másik két szektor sokkal könnyebben kezelhető.”

A péntek délutáni szabadedzésről a képre kattintva olvashat
A péntek délutáni szabadedzésről a képre kattintva olvashat

A Japánban hosszú idő után újra dobogóra álló Felipe Massa feldobva érkezett meg Dél-Koreába.

„Ma reggel jobb lábbal keltünk – kezdte Massa –, de a legfontosabb, hogy vasárnap is jó formában legyünk, amikor tényleg számít. Az autónk itt elég jól viselkedik, ami reménykedésre ad okot akkor is, ha az igazságot csak a holnapi időmérőn fogjuk megtudni. A ma délután látottak alapján elég nagy a különbség a lágy és a szuperlágy abroncsok között, ám mindkettőn jól működött az autó, üzemanyag-mennyiségtől függetlenül. Most megpróbálunk a lehető legjobban felkészülni a kvalifikációra, amely nagyon szorosnak ígérkezik: van néhány nagyon erős ellenfél, és mindent tökéletesen kell csinálnunk ahhoz, hogy utolérhessük őket.”

A két McLaren-pilóta közül Jenson Button tudott közelebb kerülni a legnagyobb riválisokhoz.

„Itt nagyon nem egyszerű jól eltalálni a beállításokat – magyarázta 2009 világbajnoka. – Még mindig nem vagyunk elég gyorsak, de jó irányba haladunk. Egész nap javultunk, igaz, a délelőtti edzés inkább az új alkatrészek teszteléséről szólt. Pillanatnyilag nem tűnünk olyan gyorsnak, mint a Red Bullok – amelyeket valószínűleg elég nehéz lesz megverni az időmérőn –, viszont kiegyensúlyozottak vagyunk és a versenytempónk jónak tűnik. Azt hiszem, a pálya főleg tegnap javult, és nem fog alapvetően megváltozni holnapra, úgyhogy a finomításoknak, amelyeket elvégzünk, pozitív hatásuk lesz. Még tudunk gyorsulni.”

KOREA INTERNATIONAL CIRCUIT
A pálya adatai:
Hosszúság: 5.615 km
Teljes versenytáv: 55 kör (308.630 km)
Versenyben futott leggyorsabb kör: 1:39.605 (Sebastian Vettel, Red Bull, 2011)

A tavalyi eredmény:
Győztes: Sebastian Vettel (Red Bull; 1:38:01.994)
Pole pozíció: Lewis Hamilton (McLaren; 1:35.820)
Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel (Red Bull; 1:39.605)

Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a délelőtti tréningen, azonban délután mindössze a nyolcadik legjobb köridőt futotta, fél másodperccel elmaradva csapattársa eredményétől.

„Egy kicsit gondban voltam ma a beállításokkal – bosszankodott Hamilton – Elég nagy különbség volt a két szabadedzés között, amit egyelőre nem teljesen értünk. A délelőtti tréning rendben ment, de délutánra változtattam néhány dolgon, és nem igazán voltam képes egyik gumin sem jó időt teljesíteni. Komoly munka lesz kitalálni, hogy milyen irányba induljunk el. A Red Bullok elég gyorsnak tűnnek, de Jenson nem volt messze tőlük a délután folyamán, úgyhogy ez jó. Holnapra változtatunk néhány dolgot az egyensúlyon, és remélhetőleg jobb formában leszünk. Ahogy mondtam, Jenson megmutatta, hogy megvan az autónk tempója, csak ki is kell hoznunk belőle. Ha holnapra tudunk javítani az egyensúlyon, versenyképesek lehetünk.”

Szintén fél másodperces hátrányt regisztrálhatott Michael Schumacher, csak nem Buttonhoz, hanem honfitársához, a mezőnyben leggyorsabb Vettelhez képest.

„Mindkét gyakorlással meg voltam elégedve – nyilatkozta a hétszeres világbajnok – Ahogyan arra számítottam, az autónk jónak tűnik ezen a pályán. Jól telt a napunk, azt hiszem, holnap bekerülhetünk a top tízbe, és erre alapozhatjuk a stratégiánkat. Elvégeztünk néhány apróbb változtatást, de semmi komolyat, és jól is futottunk a hosszabb meneteken. A többi csapat időeredményeit persze még nem tudtam átnézni, ám mindenképp megpróbálunk masszív eredményt elérni ezen a hétvégén.”


Ideális ív:
A Coanda-effektus

A koreai pályára életében először péntek délelőtt kiguruló Kimi Räikkönen Lotusa már az új, Coanda kipufogóval volt felszerelve.

„A pálya rendben van, néhol meglepően hepehupás, de eléggé különbözik a többi versenyhelyszíntől. Egyelőre még nehéz lenne az új kipufogóról nyilatkoznom, le kell ülnöm a mérnökömmel, hogy átnézzük az adatokat. Holnapra megpróbálunk javítani az autón, mert ma nem volt könnyű vezetni és jó kört teljesíteni vele. Meglátjuk: ha helyre tudjuk hozni, talán bekerülhetünk a legjobb ötbe az időmérőn.”

DÉL-KOREAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:38.832 átlag: 204.528 km/ó 33 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:38.864 0.032 mp h. 33
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:39.160 0.328 28
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:39.219 0.387 29
5. Michael Schumacher német Mercedes 1:39.330 0.498 31
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:39.422 0.590 30
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:39.584 0.752 36
8. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:39.717 0.885 25
9. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:39.739 0.907 33
10. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:39.839 1.007 26
11. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:39.957 1.125 28
12. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:40.089 1.257 32
13. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:40.112 1.280 34
14. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:40.445 1.613 28
15. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:40.745 1.913 11
16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:40.789 1.957 31
17. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:40.997 2.165 32
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:41.200 2.368 33
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:41.602 2.770 23
20. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:42.596 3.764 28
21. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:43.066 4.234 21
22. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:43.067 4.235 22
23. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:43.869 5.037 36
24. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:44.533 5.701 24
AZ 1. SZABADEDZÉS EREDMÉNYLISTÁJA
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:39.148 átlag: 203.877 km/ó 23 kör
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:39.450 0.302 mp h. 21
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:39.575 0.427 21
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:39.854 0.706 23
5. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:40.088 0.940 21
6. Michael Schumacher német Mercedes 1:40.221 1.073 21
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:40.396 1.248 24
8. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:40.422 1.274 22
9. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:40.440 1.292 19
10. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:40.480 1.332 21
11. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:40.929 1.781 14
12. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:41.048 1.900 25
13. Jules Bianchi francia Force India-Mercedes 1:41.140 1.992 21
14. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:41.220 2.072 19
15. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:41.514 2.366 20
16. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:41.596 2.448 23
17. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:42.021 2.873 25
18. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:42.027 2.879 23
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:42.104 2.956 24
20. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:42.175 3.027 13
21. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:42.706 3.558 22
22. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:42.820 3.672 19
23. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:44.517 5.369 23
24. Daniel Clos spanyol HRT-Cosworth 1:45.735 6.587 22

 

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 8 13 194
2. Sebastian Vettel 3 6 12 190
3. Kimi Räikkönen 6 14 157
4. Lewis Hamilton 3 6 11 152
5. Mark Webber 2 2 12 134
6. Jenson Button 2 5 10 131
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 7 82
9. Felipe Massa 1 9 69
10. Sergio Pérez 3 7 66
11. Kobajasi Kamui 1 7 50
12. Paul di Resta 8 44
13. Michael Schumacher 1 7 43
14. Nico Hülkenberg 7 37
15. Pastor Maldonado 1 1 3 33
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 4 7

KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 324
2. McLaren-Mercedes 283
3. Ferrari 263
4. Lotus-Renault 239
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 116
7. Force India-Mercedes 81
8. Williams-Renault 58
9. Toro Rosso-Ferrari 15

Amíg Japánban rövidebb , Dél-Koreában hosszabb lett a DRS-zóna a tavalyihoz képest, méghozzá 80 méterrel, 
a 3-as kanyar előtti egyenesben
Amíg Japánban rövidebb , Dél-Koreában hosszabb lett a DRS-zóna a tavalyihoz képest, méghozzá 80 méterrel, a 3-as kanyar előtti egyenesben
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik