Pedig a korábbi versenyeken átengedték az ellenőrzéseken az RB8-ast, sőt Bahreinben ilyen autóval nyert Sebastian Vettel, Monacóban pedig Mark Webber. Monte-Carlóban azonban a Ferrari, a McLaren és a Mercedes már nagyon ágált a megoldás ellen, mondván, bármilyen „hasadék” a padlólemezen ellentétes a szabályokkal vagy legalábbis a szabályok szellemiségével, ezért még az eredmény megóvásán is gondolkodtak. Erről aztán letettek a „sportág védelme érdekében”, más vélemények szerint pedig azért, mert úgy sejtették, hogy az FIA néhány nappal később úgyis elmeszeli a Red Bullokat, a címvédő istálló hiába ismételgeti, hogy „szürke terület” van a szabálykönyvben.
„Az autó teljesen szabályos. Holtbiztosak vagyunk benne, hogy mindenben megfelel a szabályoknak, úgyhogy nem változtatunk rajta” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner még Monte-Carlóban, de az FIA döntése nyomán a következő, jövő hétvégi Kanadai GP-től kezdve kénytelenek lesznek a sötétkék gépek is tömör padlólemezzel menni.
A zuhanyhíradó szerint a Red Bull nem szándékozik fellebbezni, egyrészt mert az egy-két centis csíkok nem eredményeztek nagy teljesítménynövekedést – bár egyesek szerint sokkal tovább mutató fejlesztések alapjai lehettek –, másrészt pedig azért, mert a versenyek eredményeihez nem nyúltak hozzá utólag.