„Kissé szokatlan volt a pálya, de ez természetes, hiszen nem Formula–1-es versenyre épült” – mondta az első „kör” teljesítése után a 2009-es F1-es világbajnok, aki a belvárosban, a Bazilika és a Parlament között kialakított, 1.7 km hosszú pályán repesztett végig az istálló tavalyi, MP4-26-os jelzésű gépével. Hozzátette: „Csodálatos, hogy ebben a gyönyörű időben ilyen sokan eljöttek.”
Button előbb egy „utcai” Mercedes volánja mögött ismerkedett meg a pályával, aztán beült a versenygépbe, és elképesztő sebességgel száguldott végig a Bajcsy-Zsilinszky úton, befordult a Parlament felé, majd az Országház előtt egy remek pörgéssel megfordult, és a nézők ovációja mellett repesztett vissza. A mutatványt később még kétszer megismételte.
A négynapos, közel 40 órányi ingyenes programban Button mellett többek között Michelisz Norbertet és Wéber Gábort, a túraautó-világbajnokság két magyar pilótáját, Talmácsi Gábor világbajnok motorversenyzőt, valamint a Dakar-ralin rendszeresen részt vevő Szalay Balázst és Aschenbrenner György ralibajnokot is láthatták az utcai bemutatón. Az Erzsébet téri Design Terminálnál kialakították a „Hungaroring boxutcát”, s ezen a területen számos versenyautót és motorkerékpárt állítottak ki. Az esemény egyik legvonzóbb látványossága a Parlament épülete előtt felfüggesztett McLaren F1-es autó volt.
Button az esemény után tartott sajtótájékoztatón elmondta, mindig örömmel jön a magyar fővárosba, mivel 2006-ban itt érte el első Formula–1-es győzelmét.
„A tavalyi futamgyőzelmem még emlékezetesebbé teszi a magyarországi viadalt – mondta a 2009-ben világbajnok brit autóversenyző, majd az idei szezonról is beszélt. – Elég annyit mondani, hogy az eddigi négy futamon négy különböző pilóta győzött. Magyarán szólva emelni kell a tétet, ha jó eredményeket akarunk elérni, száztíz százalékon kell teljesíteni a siker érdekében. Most a Spanyol Nagydíj következik, sok kérdőjellel. Voltak gondjaink, például a boxkiállás sem ment a legtökéletesebben, ezen feltétlenül javítani kell. Hibázni nem lehet, az nagyon sokba kerülhet."
Az autósport elitkategóriájának 2009-es világbajnoka többek között elmondta: az első emléke az autóversenyzéssel kapcsolatban az, hogy szintén pilóta édesapjának autója ugyanolyan fülsüketítően szólt, mint kedden az ő gépe a Bajcsy-Zsilinszky úton és az Alkotmány utcában kiépített alkalmi versenypályán. Később, 17 éves korában ugyan megbukott az első autóvezetői vizsgáján, de ez sem tudta eltántorítani attól, hogy ő is pilóta legyen.
Arra a kérdésre, hogy ki volt a kedvenc F1-es pilótája, így válaszolt: „Hazafi vagyok, így Nigel Mansellnek szurkoltam. Kedveltem a bajuszát, és brit csapatnál versenyzett. Rajta kívül a francia Alain Prost stílusát szerettem még."
Button azt is elárulta: furcsa érzés, hogy szülővárosában, Frome-ban kocsmát, utcát és hidat is elneveztek már róla, annak azonban nagyon örül, hogy ha nagy ritkán hazalátogat, a barátai ugyanúgy kezelik, mint korábban.
Az interjúban szó esett az autóversenyzéssel járó veszélyről is, ezzel kapcsolatban a pilóta úgy fogalmazott: nyilván van veszély a F1-ben, de ezzel együtt folyamatosan fejlődik az autók és a pályák biztonsága, a kockázatot ugyanakkor nem lehet teljesen kiküszöbölni, ez a versenyzés része. A jövővel kapcsolatban Buttonnak más sportágban is vannak tervei.
„Ha befejezem a Forma-1-es pályafutásomat, akkor szeretnék majd más kategóriákban is versenyezni, és van egy másik nagy álmom is. Egyszer részt akarok venni a hawaii triatlon Ironman-világbajnokságon" – mondta.
A szervezők szerint mintegy százezer néző volt kíváncsi a budapesti száguldásra.