Csődvédelemért folyamodott a versenykasztnikat gyártó Lola autógyár, amelyet a megszűnés fenyeget. Az 1958-ban megalapított vállalat elsősorban alacsonyabb kategóriák versenycsapatai számára gyártott sikeres autókat, de a Formula–1-ben is többször feltűnt.
Az F1-ben először 1962-ben indult Lola autó, Reg Parnell csapatában John Surtees és Roy Salvadori kormányozta a Lola 4-est. Surtees a Lola következő, Hondával közös próbálkozásánál is jelen volt, sőt, 1967-ben Monzában nyert is a „Hondolával”.
Graham Hill és Carl Haas csapatával is szakmai együttműködést kötött a Lola, amely 1997-ben saját csapattal próbálkozott, de az első verseny sikertelensége (nem kvalifikálta magát a Ricardo Rosset, Vincenzo Sospiri duó) miatt a főszponzor MasterCard kivonult mögüle, és az F1-es projekt véget ért.
A Lolát akkor még megmentette egy ír befektető, és a gyártó évekig sikeres is volt a sportautózásban. Ám a kaland lassan véget ér.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





