A második napot a sauberes Kobajasi Kamuival holtversenyben az élen záró Grosjean a délelőtti szakasz után a második volt Vettel mögött, de délután számos 1:22 percen belüli kört teljesített, az egyikkel kis híján 1:21 alá is befért.
A Ferrari-istálló a Mugellói kollektív teszt harmadik napjára feltette autójára a nagyszabású módosításait, amelyeket Fernando Alonso próbálhatott ki először. Az új kipufogóval és farral ellátott F2012-essel azonban Alonso a délelőtti tréning során kicsúszott, összetörte a kocsi orrát, ami miatt két órán keresztül nem tudott visszamenni a pályára. Az idényt gyengén kezdő, a feltámadást a mostani fejlesztésektől remélő Scuderia délután igyekezett behozni lemaradását, ami sikerült is, Alonso 98 megtett körrel, a nap harmadik legjobb eredményével zárt.
Persze itt az időeredményeknek nagyon nincs szerepük, de mivel sok mindent nem lehet megtudni ezekről a tesztekről az erőviszonyok szempontjából, ez az egyetlen kapaszkodó. Az, hogy melyik csapat fejlődött, csak Barcelonában derül ki, de az eddigi négy verseny változatossága után azt lehet mondani, a spanyolországi forma sem feltétlenül lesz tartós.
A nagycsapatok közül csak a McLaren nem küldte el pilótáit a mugellói tesztre, mondván, semmi újat nem kaptak volna az olasz pályán (tegyük hozzá, a Lotustól Kimi Räikkönen sem tette tiszteletét a gyakorláson). Így a csapat tesztpilótái száguldottak, míg a Red Bulltól Mark Webber erről úgy vélekedett, semmi pénzért nem hagyta volna ki a gyakorlást, amit nagyon is meg kell becsülniük a csapatoknak és a pilótáknak egyaránt: a 2008-as idény óta először teszteltek a csapatok idény közben.
A mugellói háromnapos teszt végeztével a pálya vezetői elmondták, szívesen vendégül látnák a jövőben versenyen is a mezőnyt, nem csak teszten. A pilóták megosztottak voltak az olasz aszfaltcsíkkal kapcsolatban, Vitalij Petrov egyáltalán nem gondolja úgy, hogy itt versenyezni lehetne, az orosz szerint már a teszt is túl sok volt.
„Nem értem, miért kellett ide jönnünk, túl szűk a pálya, és nem elég biztonságos. Ha valamiért elveszíted az uralmad az autó felett, biztosan a gumifalban végzed, s nem is akárhogy. Ez a pálya nem az F1-nek való" – mondta a Caterham pilótája.
Alonso volt a leggyorsabb a mugellói teszt első napján |
Holtversennyel zárult a második mugellói tesztnap |
Eddie Irvine nemrég azt nyilatkozta, számára azért veszett el az F1 varázsa, mert az új pályákon túl nagyok a bukóterek, a vezetői hiba megtorlatlan marad. Az északírhez hasonlóan Mark Webber is úgy látja, ez a fajta pálya sokkal érdekesebb az új helyszíneknél.
„Tíz kör ezen a pályán ugyanannyi izgalommal tölt el, mint ezer Abu-Dzabiban" – mondta Webber, akivel egyetértett honfitársa, a Toro Rossó-s Daniel Ricciardo.
„Imádtam itt körözni, most valóban szörnyetegnek éreztem a gépen, csodálatos, gyors pálya a mugellói" – mondta a fiatal ausztrál.
A mezőny legközelebb egy hét múlva gyűlik össze, Barcelonában a Spanyol Nagydfíjat rendezik meg.
3. NAP | ||||
1. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:21.035 |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:21.267 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:21.363 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:21.604 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:22.229 |
6. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:22.325 |
7. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:22.497 |
8. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:22.579 |
9. | Oliver Turvey | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.662 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:23.002 |
11. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:23.169 |
12. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:23.466 |
Az eredmények nem hivatalosak. |