WILLIAMS
Többször írtuk már, hogy a Williams erre az évre bizony ütőképes autót épített, de a pilótapárosa miatt ezt nem tudja megmutatni. Mert Pastor Maldonado ritkán, csak bizonyos pályákon képes kihozni magából a maximumot, amellyel fel tud nőni az élpilótákhoz, és túl sokszor hibázik ahhoz, hogy eredménnyel is járjon, míg Bruno Senna a futamokon mutatott kiegyensúlyozottsága ellenére még nem adta jelét a kiugró teljesítménynek.
Maldonadónak a Spanyol GP-n kijött a lépés, csúcsformát mutatott, és a többiekre is jellemző idei teljesítményingadozás következtében ennek jutalma a győzelem lett. A jövő heti Monacói Nagydíj előtt különösen biztató ez számára, s most az a kérdés, mennyire lesz képes megtartani a kiváló formáját.
„Könnyen hozzá tudnánk szokni ehhez az érzéshez, de butaság lenne azt hinni, hogy mostantól minden versenyen a győzelemért harcolunk majd és ismét élcsapattá vált a Williams – mondta Toto Wolff résztulajdonos, megbízott csapatvezető. – Malajziában a Sauber nagyon versenyképes volt, Kínában a Mercedes nyerni tudott, míg máshol meg sem közelítették ezt az eredményt. Inkább ünnepeljünk kicsit, aztán menjünk vissza dolgozni."
FERRARI
Nagyon sokat várt a csapat a mugellói teszten bevetett új elemektől, és Fernando Alonso Barcelonában elért eredményei el is hitetik a Scuderiával, hogy van értelme a kemény munkának és semmi sincs veszve. Az igazán nagy előrelépés az időmérő edzésen történt meg: Alonso harmadik helyezése, amelyből második rajtkocka lett, a kiváló aerodinamikát igénylő Circuit de Catalunyán több mint biztató. Aztán hogy a versenyen Alonso már nem bírt Maldonadóval, újabb kérdéseket vet fel.
„Ez az eredmény nagy lökést ad a főhadiszállásunkon dolgozóknak, de ahhoz, hogy a világbajnoki címért harcoljunk, tovább kell fejlesztenünk az autót – mondta Stefano Domenicali csapatfőnök. – Hihetetlen, hogy az év eleji problémáink ellenére Fernando vezet a vébépontversenyben. De a csapaton belül tudjuk, hogy a teljesítményünk még nem elég."
LOTUS
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A Bahreinben mindkét autóját dobogóra juttató Lotus a biztató időmérő után elfoglalta a második rajtsort, s szinte mindenki úgy gondolta, hogy Kimi Räikkönen és Romain Grosjean a szahíri produkcióját megismételve Maldonadót mindenképpen „felfalja", így Alonsóval csatázhat a győzelemért. Ám a futam elején a francia és a finn is lassabb volt a vártnál, lemaradtak az élen száguldó párostól, s mire Räikkönen a hajrára felgyorsult, már túl messzire került attól, hogy támadást indítson. Alonsótól így is csak hat tizeddel kapott ki.
„Egyértelmű, hogy sokkal jobbak vagyunk, mint tavaly, és sikeresebbek is leszünk. Most már csak idő kérdése, mikor nyerünk versenyt – mondta Eric Boullier csapatfőnök. – Az időmérő után abban bíztunk, hogy az első helyért csatázhatunk, de nem ismétlődött meg a bahreini formánk. Az utolsó körök tempója viszont több mint biztató."
RED BULL
Sebastian Vettel és Mark Webber az istálló remek bahreini szereplése után nem győzte hangsúlyozni, hogy a tavalyi dominancia a múlté, és Barcelonában ugyanúgy a középmezőnyben találhatják magukat, mint a korábbi versenyeken. Ám talán ők is jobbra számítottak. Az igazán aggasztó nem Vettel 7. és Webber 10. rajthelye volt, hanem az, hogy a verseny közben mindkét autón le kellett cserélni az első légterelőt, mert az teljesen elveszítette az aerodinamikai hatását.
„Nem tudjuk, mi történt az első légterelőkkel, meg kell vizsgálnunk – mondta Christian Horner csapatfőnök. – Mondtuk, hogy nem lesz sétagalopp az idény, de örülünk neki, hogy mindkét pontversenyben az élen állunk. Nagyon sok mindent meg kell még értenünk, talány, mikor és miért vagyunk gyorsak, illetve lassúak."
McLAREN
Jenson Button szombat délelőtt óta szenvedett az autójával, míg Lewis Hamilton alatt tökéletesen működött a McLaren-Mercedes. Meg is szerezte a pole pozíciót, de a csapat a boxban elszámolta magát, elfogyott az üzemanyag az autóból, amiért súlyos büntetés járt. A 2008-as világbajnok az utolsó rajtkockából végül felküzdötte magát a pontszerző helyekre, ám a verseny után is azon rágódott a McLaren, hogy Hamilton az utolsó időmérős köre nélkül, a harmadik sorból is nyerhetett volna.
„Amikor a gyors körét futotta, már tudtuk, hogy nem feltétlenül lesz elég az üzemanyaga, azonban nem szóltunk, és itt elrontottuk a hétvégét. Nem számítottunk ilyen súlyos szankcióra, de a szabály az szabály. Ha két literrel több üzemanyagot töltünk a kocsiba, nincs gond, ami nagyon bosszant" – mondta Martin Whitmarsh csapatfőnök.
SAUBER Sergio Pérez a Romain Grosjeannal történt korai koccanása és ebből eredő defektje miatt nem tudta megmutatni, mire lehet képes a Sauber a 3. rajtsorból, pedig Kobajasi Kamui 5. helyezése azt sugallja, igenis versenyképes a svájciak autója. Sokadszorra bizonyosodott be, hogy a malajziai tempó nem a véletlen műve, az aerodinamikai téren nagy igénybevételt jelentő pályákon a Sauber a favoritok között van. |
MERCEDES Michael Schumachernek ezúttal nem a csapat szúrta el a versenyét, a német az idén először követett el olyan hibát, amely a tavalyi idényét jellemezte, és egyre inkább látszik rajta a frusztráltság. Nico Rosberg ugyanakkor az utolsó körökig versenyben volt az első tízben, a Mercedesre jellemző gumikopási probléma csak a legvégén jelentkezett, de akkor igen súlyosan. |
FORCE INDIA Az autó továbbra sem mutatja annak jeleit, hogy képes lehet a Saubertől, Lotustól, illetve Williamstől látott kiugrásra. Nico Hülkenberg így is bebizonyította, hogy ha valaki az élmezőnyből hibázik, ki tudja használni a lehetőséget. A boxkiállásoknál Webber elé ugorva bravúrral tartotta maga mögött az ausztrált és tartotta meg az egy pontot érő 10. helyet. |
TORO ROSSO A téli tesztek alapján tudvalévő volt, hogy a Toro Rosso nem Barcelonában fogja megváltani a világot, s az időmérőn és a versenyen is legfeljebb annak örülhettek, hogy maguk mögött tartották a Caterhameket. |
CATERHAM Heikki Kovalainen az első boxkiállását megelőzően az ötödik helyen is haladt, és a verseny végén boxutcai áthajtásos büntetésével együtt is csak 25 másodpercre volt a középmezőny végétől. Az időmérős teljesítményen azonban még bőven van mit javítani. |
HRT A hazai versenyén induló csapat a sportfelügyelőknek köszönhetően a 107 százalékos határon kívülre szoruló Narain Karthikeyant is elrajtoltathatta, de ezzel az autóval ez lehetett a legnagyobb siker. |
MARUSSIA |
1. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:39:09.145 | |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 3.195 mp h. | |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 3.884 mp h. | |
4. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 14.799 mp h. | |
5. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:04.641 p h. | |
6. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:07.576 p h. | |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:17.919 p h. | |
8. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.140 p h. | |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.246 p h. | |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1 kör h. | |
11. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1 kör h. | |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. | |
14. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1 kör h. | |
15. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1 kör h. | |
16. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. | |
17. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. | |
18. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 2 kör h. | |
19. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 3 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 37 | erőátvitel | |
Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 35 | féltengely | |
Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 22 | kerékrögzítés | |
Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 12 | karambol | |
Michael Schumacher | német | Mercedes | 12 | karambol |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Sebastian Vettel | 1 | 2 | 4 | 61 |
2. | Fernando Alonso | 1 | 2 | 5 | 61 |
3. | Lewis Hamilton | – | 3 | 5 | 53 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 2 | 4 | 49 |
5. | Mark Webber | – | – | 4 | 48 |
6. | Jenson Button | 1 | 2 | 3 | 45 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 1 | 3 | 41 |
8. | Romain Grosjean | – | 1 | 3 | 35 |
9. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
10. | Sergio Perez | – | 1 | 2 | 22 |
11. | Kobajasi Kamui | – | – | 3 | 19 |
12. | Paul di Resta | – | – | 3 | 15 |
13. | Bruno Senna | – | – | 2 | 14 |
14. | Jean-Eric Vergne | – | – | 1 | 4 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | 3 |
16. | Felipe Massa | – | – | 1 | 2 |
16. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
18. | Michael Schumacher | – | – | 2 | 2 |