Räikkönen: Egy esélyem volt, de rossz oldalon próbálkoztam

Vágólapra másolva!
2012.04.22. 17:14
null
Sebastian Vettel (balról a 2.) nem számított rá, hogy a két Lotus-pilóta fogja üldözni (Fotó: Reuters)
Címkék
Sebastian Vettel elismerte, nem sok esélye lett volna Kimi Räikkönen ellen a Bahreini Nagydíjon, ha a finn a rajt után nem a 8. helyről kezdi meg a felzárkózást, hanem előrébbről. A Lotus versenyzője csalódott volt, hogy nem sikerült nyernie, de elismerte, csak egyszer volt igazi esélye a német megelőzésére.

 

Sebastian Vettel elismerte, szerencséje volt, hogy jó rajtja mellett a verseny elején a két Lotusnak át kellett verekednie magát a mezőnyön, mielőtt üldözőbe vehette. A Red Bull Bahreinben diadalmaskodó pilótája négy verseny után vezet a világbajnoki pontversenyben.

„Elképesztő verseny volt, amelyen az döntött, hogy a jó rajtom után el tudtam lépni a mezőnytől, és a kerékcserém után elég előnyöm volt ahhoz, hogy az időmérőn már használt gumijaimmal az élen maradjak. Kimi és Romain ugyanis rettentően gyors volt – mondta Vettel. – Működött a stratégiánk, a csapat sokat segített, rengeteget dolgozott azért, hogy a vártnál gyengébb idénykezdet után feljöjjünk. Végre jól működött a kocsi, az egyensúlya teljesen rendben volt, az időmérőn és a versenyen is elégedett voltam a kocsival."

A BAHREINI NAGYDÍJRÓL ÍRT CIKKEINKET 
 A KÉPRE KATTINTVA OLVASHATJA EL!
A BAHREINI NAGYDÍJRÓL ÍRT CIKKEINKET A KÉPRE KATTINTVA OLVASHATJA EL!

A német nemhogy a címvédés esélyeiről, a következő, május 13-ai futamról sem akart még beszélni.

„Kiegyenlített a mezőny, az autók között alig van különbség, elenyészőnek tűnő részletek is eldönthetnek egy-egy versenyt – folytatta Vettel. – Az első versenyen még egyértelműen a McLarené volt a legjobb autó, de ezt a bahreini futam után senki sem merné már kijelenteni. Biztos vagyok benne, hogy a mienk az egyik legjobb autó, Kínában nagyon sokat tanultunk abból, hogy kétféle kialakítású autót is használtunk. Most már tudjuk, melyik a jobb, ezt használjuk, és jók is vagyunk. Egyelőre nem érdekel, mi lesz a következő versenyen."

Kimi Räikkönen úgy véli, megnyerhette volna a futamot, de a rajtnál Felipe Massa meg tudta előzni, ami miatt időt veszített, majd miután utolérte az éllovas Vettelt, egyetlen igazán komoly előzési kísérleténél a rossz oldalon tört be a német pilóta mellé.

„Megvolt az esélyünk a győzelemre, és csalódott vagyok, hogy nem sikerült kihasználnom – mondta Räikkönen. – A rajt után elkövettem egy kis hibát, az egyik Ferrari megelőzött, és időbe telt, mire visszaszereztem azt a pozíciót. A végén nem voltunk elég gyorsak a győzelemhez. Egyszer volt lehetőségem arra, hogy megelőzzem, Sebastiant, de a rossz oldalon támadtam. Több igazi lehetőség nem adódott."

A finn elégedett a Lotus formájával, elégtételt érez a múlt heti futam után: Kínában tíz körrel a leintés előtt még a második helyen haladt, de a gumijai elkoptak, gyorsan visszaesett, és csak a 14. lett végül.

„Végre mindkét autónk a dobogóra került! Fontos volt ez azok után, hogy Kínában mindenki hülyének nézett minket. Ott elbuktunk, de most megmutattuk, hogy igenis jó irányba fejlődik a csapat, és megérdemelte, amit ma itt elért" – mondta a 2007-es világbajnok, aki a vb-pontverseny 7. helyén áll, 19 ponttal Vettel mögött.

A harmadik helyezett Romain Grosjeanon nem lehetett látni csalódottságot, a GP2-es sorozat tavalyi bajnoka életében először állt fel a dobogóra. Franciaország Jean Alesi 1998-as Belga Nagydíjon elért 3. helyezése óta először ünnepelhetett dobogós versenyzőt, összességében 294-edszer állt fel pilótája a pódiumra, ezzel Nagy-Britannia mögött és Brazília előtt második a nemzetek vonatkozó örökrangsorában.

„Óriási volt, büszke vagyok a csapatra – mondta a genfi születésű versenyző. – Tudtuk, hogy gyors az autónk, de meglepett, hogy ennyire jók vagyunk. Kimihez képest más stratégiát alkalmaztam a gumikeverékekkel, végül is nem sült el rosszul. Van egy szabad hetem az ünneplésre, aztán készülünk a Spanyol Nagydíjra."

BAHREINI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:35:10.990
2. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 3.333 mp h.
3. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 10.194 mp h.
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 38.788 mp h.
5. Nico Rosberg német Mercedes 55.460 mp h.
6. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 57.543 mp h.
7. Fernando Alonso spanyol Ferrari 57.803 mp h.
8. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 58.984 mp h.
9. Felipe Massa brazil Ferrari 1:04.999 p h.
10. Michael Schumacher német Mercedes 1:11.490 p h.
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:12.702 p h.
12. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:16.539 p h.
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:30.334 p h.
14. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:33.723 p h.
15. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
16. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1 kör h.
17. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1 kör h.
18. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 2 kör h.*
19. Timo Glock német Marussia-Cosworth 2 kör h.
20. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 2 kör h.
21. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 2 kör h.
22. Bruno Senna brazil Williams-Renault 3 kör h.*
*nem ért célba
FELADTA
megtett körök
Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 25
Charles Pic francia Marussia-Cosworth 24
Leggyorsabb kör: Vettel (41. kör) 1:36.379
A VB ÁLLÁSA
Győzelem
Dobogó
Pontszerzés
Pont
1. Sebastian Vettel 1 2 3 53
2. Lewis Hamilton 3 4 49
3. Mark Webber 4 48
4. Jenson Button 1 2 2 43
5. Fernando Alonso 1 1 4 43
6. Nico Rosberg 1 1 2 35
7. Kimi Räikkönen 1 3 34
8. Romain Grosjean 1 2 23
9. Sergio Pérez 1 2 22
10. Paul di Resta 3 15
11. Bruno Senna 2 14
12. Kobajasi Kamui 2 9
13. Jean-Éric Vergne 1 4
13. Pastor Maldonado 1 4
15. Felipe Massa 1 2
15. Nico Hülkenberg 1 2
15. Daniel Ricciardo 1 2
18. Michael Schumacher 2 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 101
2. McLaren-Mercedes 92
3. Lotus-Renault 57
4. Ferrari 45
5. Mercedes 37
6. Sauber-Ferrari 31
7. Williams-Renault 18
8. Force India-Mercedes 17
9. Toro Rosso-Ferrari 6
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik