Sebastian Vettel elismerte, szerencséje volt, hogy jó rajtja mellett a verseny elején a két Lotusnak át kellett verekednie magát a mezőnyön, mielőtt üldözőbe vehette. A Red Bull Bahreinben diadalmaskodó pilótája négy verseny után vezet a világbajnoki pontversenyben.
„Elképesztő verseny volt, amelyen az döntött, hogy a jó rajtom után el tudtam lépni a mezőnytől, és a kerékcserém után elég előnyöm volt ahhoz, hogy az időmérőn már használt gumijaimmal az élen maradjak. Kimi és Romain ugyanis rettentően gyors volt – mondta Vettel. – Működött a stratégiánk, a csapat sokat segített, rengeteget dolgozott azért, hogy a vártnál gyengébb idénykezdet után feljöjjünk. Végre jól működött a kocsi, az egyensúlya teljesen rendben volt, az időmérőn és a versenyen is elégedett voltam a kocsival."
A német nemhogy a címvédés esélyeiről, a következő, május 13-ai futamról sem akart még beszélni.
„Kiegyenlített a mezőny, az autók között alig van különbség, elenyészőnek tűnő részletek is eldönthetnek egy-egy versenyt – folytatta Vettel. – Az első versenyen még egyértelműen a McLarené volt a legjobb autó, de ezt a bahreini futam után senki sem merné már kijelenteni. Biztos vagyok benne, hogy a mienk az egyik legjobb autó, Kínában nagyon sokat tanultunk abból, hogy kétféle kialakítású autót is használtunk. Most már tudjuk, melyik a jobb, ezt használjuk, és jók is vagyunk. Egyelőre nem érdekel, mi lesz a következő versenyen."
Kimi Räikkönen úgy véli, megnyerhette volna a futamot, de a rajtnál Felipe Massa meg tudta előzni, ami miatt időt veszített, majd miután utolérte az éllovas Vettelt, egyetlen igazán komoly előzési kísérleténél a rossz oldalon tört be a német pilóta mellé.
„Megvolt az esélyünk a győzelemre, és csalódott vagyok, hogy nem sikerült kihasználnom – mondta Räikkönen. – A rajt után elkövettem egy kis hibát, az egyik Ferrari megelőzött, és időbe telt, mire visszaszereztem azt a pozíciót. A végén nem voltunk elég gyorsak a győzelemhez. Egyszer volt lehetőségem arra, hogy megelőzzem, Sebastiant, de a rossz oldalon támadtam. Több igazi lehetőség nem adódott."
A finn elégedett a Lotus formájával, elégtételt érez a múlt heti futam után: Kínában tíz körrel a leintés előtt még a második helyen haladt, de a gumijai elkoptak, gyorsan visszaesett, és csak a 14. lett végül.
„Végre mindkét autónk a dobogóra került! Fontos volt ez azok után, hogy Kínában mindenki hülyének nézett minket. Ott elbuktunk, de most megmutattuk, hogy igenis jó irányba fejlődik a csapat, és megérdemelte, amit ma itt elért" – mondta a 2007-es világbajnok, aki a vb-pontverseny 7. helyén áll, 19 ponttal Vettel mögött.
A harmadik helyezett Romain Grosjeanon nem lehetett látni csalódottságot, a GP2-es sorozat tavalyi bajnoka életében először állt fel a dobogóra. Franciaország Jean Alesi 1998-as Belga Nagydíjon elért 3. helyezése óta először ünnepelhetett dobogós versenyzőt, összességében 294-edszer állt fel pilótája a pódiumra, ezzel Nagy-Britannia mögött és Brazília előtt második a nemzetek vonatkozó örökrangsorában.
„Óriási volt, büszke vagyok a csapatra – mondta a genfi születésű versenyző. – Tudtuk, hogy gyors az autónk, de meglepett, hogy ennyire jók vagyunk. Kimihez képest más stratégiát alkalmaztam a gumikeverékekkel, végül is nem sült el rosszul. Van egy szabad hetem az ünneplésre, aztán készülünk a Spanyol Nagydíjra."
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:35:10.990 |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 3.333 mp h. |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 10.194 mp h. |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 38.788 mp h. |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 55.460 mp h. |
6. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 57.543 mp h. |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 57.803 mp h. |
8. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 58.984 mp h. |
9. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:04.999 p h. |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:11.490 p h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:12.702 p h. |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:16.539 p h. |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:30.334 p h. |
14. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:33.723 p h. |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 2 kör h.* |
19. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
20. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
22. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 3 kör h.* |
*nem ért célba | ||||
FELADTA | megtett körök | |||
Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 25 | |
Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 24 | |
Leggyorsabb kör: Vettel (41. kör) 1:36.379 |
Győzelem | Dobogó | Pontszerzés | Pont | ||
1. | Sebastian Vettel | 1 | 2 | 3 | 53 |
2. | Lewis Hamilton | – | 3 | 4 | 49 |
3. | Mark Webber | – | – | 4 | 48 |
4. | Jenson Button | 1 | 2 | 2 | 43 |
5. | Fernando Alonso | 1 | 1 | 4 | 43 |
6. | Nico Rosberg | 1 | 1 | 2 | 35 |
7. | Kimi Räikkönen | – | 1 | 3 | 34 |
8. | Romain Grosjean | – | 1 | 2 | 23 |
9. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 22 |
10. | Paul di Resta | – | – | 3 | 15 |
11. | Bruno Senna | – | – | 2 | 14 |
12. | Kobajasi Kamui | – | – | 2 | 9 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
13. | Pastor Maldonado | – | – | 1 | 4 |
15. | Felipe Massa | – | – | 1 | 2 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 2 |
15. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
18. | Michael Schumacher | – | – | 2 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 101 |
2. | McLaren-Mercedes | 92 |
3. | Lotus-Renault | 57 |
4. | Ferrari | 45 |
5. | Mercedes | 37 |
6. | Sauber-Ferrari | 31 |
7. | Williams-Renault | 18 |
8. | Force India-Mercedes | 17 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |