„Nem örülök neki, hogy minden pilóta messze a saját és autója képességei alatt versenyez, csak hogy a gumikkal spóroljon. Nem hiszem, hogy a gumiknak ekkora szerepet kellene játszaniuk a sportágban, vagy ha igen, tartsanak ki tovább, mert úgy mindenki úgy érezheti, hogy versenyez, és nem a safety cart vezeti – mondta Schumacher. – Elkeserít a helyzet. Ha egyszeri eset lenne, még nem panaszkodnék, de a mezőny nyolcvan százaléka ezzel szenved. Ezen elgondolkodhatnának a Pirellinél."
Az olasz gyár válasza nem váratott magára, Paul Hembery, a gyártó F1-es igazgatója az autosport.com-nak reagált.
„Megdöbbent, hogy ezt éppen egy olyan tapasztalt versenyzőtől hallom, mint Michael – mondta Hembery, aki szerint így is a leggyorsabb nyer, ráadásul az F1-es mérnökök mindig megtalálják a jó megoldást. – Más csapatok lehajtott fejjel dolgoznak, hogy a gumik tartósságát növeljék.A télen ő sem panaszkodott, izgalmas idényről beszélt,meglepő, hogy megváltozott a véleménye."
Schumacher négy futam után két ponttal áll a vb-pontverseny 18. helyén.