Button: Végre elöl van a Red Bull, most tényleg kiderül, hol állunk

Vágólapra másolva!
2012.04.21. 18:17
null
Sebastian Vettel Bahreinben ismét felfelé irányíthatta mutatóujját (Fotók: Reuters)
Címkék
A 2011-es idényben hatszor rajtolt úgy Sebastian Vettel az első rajtkockából, hogy Lewis Hamilton került még be az első rajtsorba, és most Bahreinben ismét ez a helyzet. Az idényt gyengén kezdő Red Bull-pilóta csapatának ajánlotta rajtelsőségét, míg Hamilton csapattársa, Jenson Button azért örült a vb-címvédő istálló feltámadásának, mert vasárnap végre pontos képet kaphat arról, hol is áll csapata a Red Bullhoz képest. Fernando Alonso, Kimi Räikkönen és Michael Schumacher az elrontott időmérő után jobb versenyben reménykedik.

 

Sebastian Vettel bízik benne, hogy az első rajtkockából indulva a Bahreini Nagydíjon meg tudja szerezni idei első győzelmét, de attól tart, hogy a McLaren mellett a Mercedes és a Lotus is erős lesz a versenyen.

„Kifizetődött az agresszív beállításunk, az autó sokkal stabilabb, mint korábban. Mivel a versenytempónkkal eddig sem volt gond, ugyanilyen jó helyezésre számítok vasárnap is – mondta Vettel. – Ugyanakkor ezen a versenyen bármi megtörténhet, a mezőny sokkal sűrűbb lesz, mint az időmérőn volt, a McLaren mellett Nico Rosberg és a két Lotus is erős lesz.”

HALÁLESET BAHREINBEN,
JEAN TODT SZERINT NINCS GOND

Az időmérő előtti órában a bahreini fővárostól nem messze egy faluban egy 37 éves tüntető holttestére bukkantak. A rendőrség megerősítette a hírt, a helyi államvezetők ellen tüntetők pedig azt mondták, a hatóság emberei végeztek a férfival, aki az F1-es futam elleni tüntetésre készült. A verseny rendezőin és az FIA-n tovább nőtt a nyomás azt illetően, hogy valóban érdemes volt-e idehozni a futamot. Jean Todt, a Nemzetközi Automobil-szövetség francia elnöke az időmérő előtt a BBC-nek adott interjújában elmondta, nem érzi úgy, hogy rossz döntés volt zöld utat engedni a Bahreini GP-nek, pedig a nemzetközi sajtó egyöntetűen állítja: hiba volt.

„Az zavarna, ha az emberek többsége az F1 ellen lenne, de csak elhanyagolható tömeg tüntet. Nem büntethetjük a lakosság 90 százalékát tízszázaléknyi miatt, csak mert ők nem akarják az F1-et az országban. Sajnos a sajtó nagy terjedelmet ad ezeknek az eseményeknek, de nem az én tisztem eldönteni, hogy jól dolgoznak-e” – mondta Todt.

Vettel tavaly a 19 versenyből 15-öt az élről kezdett, az idén viszont a negyedik kvalifikációig kellett várnia az első rajtkockára. A Red Bull-istálló nehéz idénykezdet után vasárnap megszerezheti első győzelmét.

„Ezt a pole-t a csapatnak ajánlom, nem volt könnyű az első három versenyünk, de a srácok egy pillanatig sem adták fel, Kínában és itt is keveset aludtak, de meglett az eredménye. Jó volt ott kipróbálni a másik autót is, legalább rájöttünk, hogy biztosan ez a helyes út. Végre tudjuk, merre tovább, és mindenki mosolyoghat” – mondta Vettel.

Az idény első két futamán a pole-ból induló Lewis Hamilton 98 ezreddel lemaradt a pole pozícióról a szeles időmérő edzésen, de hisz benne, hogy a vasárnapi versenyen meg tudja majd verni az idei gyenge rajtja után új erőre kapó Vettelt.

„Az autó és a csapat felkészültsége jó, elégedett vagyok, még úgy is, hogy a pole nem jött össze. Az első rajtsor viszont megvan, innen bármi megtörténhet. Nehéz lesz, de mindent megteszünk, hogy Seb előtt végezzünk – mondta Hamilton. – A szél nagyon furcsa, ilyet eddig csak Barcelonában tapasztaltam, körről körre változik az iránya a kanyarokban. Sokakon ki is fogott. A Red Bull ellen nehéz versenyünk lesz, de van néhány fejlesztésünk.”

Mark Webber szerint az döntött Vettel javára, hogy később ment ki a boxból.

„Az van itt előnyben, aki később megy ki a pályára, hiszen minden egyes körrel tisztább lesz a pálya. Ennek ellenére gratulálok Sebnek, nagyon jó kört futott – mondta Webber. – Meglep, hogy ennyire elöl vagyunk, hiszen a pálya karakterisztikája nem feltétlenül nekünk kedvez. Nagyon kemény verseny lesz a gumik szempontjából, kíváncsi vagyok, hogyan fog alakulni.”

A negyedik rajtkockát megszerző Jenson Button a harmadik szakaszban a második mért körét nem is fejezte be, így spórolt egy kört a gumijaival.

„Nem a negyedik helyről álmodtam, de mindent figyelembe véve nem is rossz. Az utolsó gyors menetemben nagyon zavart, hogy a kocsi egyensúlya nem volt megfelelő, be is jöttem a boxba, ezzel is kíméltem a gumit, aminek a versenyen még hasznát vehetem – mondta Button. – Örülök a Red Bull formájának, nagyon érdekes lesz így a verseny, és végre tiszta képet kaphatunk arról, hogy valójában hol állunk. Annak örülök, hogy Nico Rosberg elé kerültünk, izgalmas, de érthetetlen is az F1 mostanában.”

Rosberg időmérője nem sikerült jól, a versenytől többet vár
Rosberg időmérője nem sikerült jól, a versenytől többet vár

Mint Button is utalt rá, Nico Rosberget sokan a pole pozícióba várták, de a német csak az ötödik rajtkockát szerezte meg. A múlt héten Kínában a pole-ból nyerő német örül neki, hogy már a „csak” szócskát is odateszik az 5. rajthelye elé.

„Furcsa érzés, hogy csalódott vagyok az ötödik rajtkocka miatt, igazából örülök ennek – mondta Rosberg. – Két lehetőség közül kellett választanunk: vagy ráhajtunk a pole-ra, vagy feláldozzuk az időmérőt, hogy erősebbek legyünk a versenyen. Úgy érzem, ez sikerült is, sokkal jobb előérzetem van a futam kapcsán, mint régebben. A versenyen az lesz a kulcs, hogy vigyázzunk a gumikra.”

Fernando Alonso némi meglepetésre már az időmérő első szakaszában lágy gumikkal hajtott ki a pályára, a másodikban két készletet is elhasznált belőlük, így a harmadikon nem látta értelmét annak, hogy mért kört fusson. A verseny rajtjánál viszont variálhat majd az abroncsaival, amit előnyösnek tart.

„Ahhoz, hogy az időmérő harmadik szakaszába jussak, az összes készlet lágy gumiit el kellett használnom. A harmadik szakasz elején kimentem, meg akartam nézni, mit bírnak a használt gumik, de beláttam, semmi értelme annak, hogy ezekkel mért kört fussak – mondta Alonso. – Így viszont lehetőségünk van rá, hogy szabadon kiválasszuk, milyen gumikon rajtolunk. Nagyon kegyetlen a pálya a gumikkal, a versenyen az dönt majd, ki tudja megkímélni őket.”

A BAHREINI NAGYDÍJRÓL ÍRT CIKKEINKET 
 A KÉPRE KATTINTVA OLVASHATJA EL!
A BAHREINI NAGYDÍJRÓL ÍRT CIKKEINKET A KÉPRE KATTINTVA OLVASHATJA EL!

Az időmérő két nagy vesztese Michael Schumacher és Kimi Räikkönen volt: mindketten a vártnál rosszabbul szerepeltek, a Mercedes német pilótája (Pastor Maldonado büntetése után) a 17., a Lotus finn menője a 11. rajtkockát szerezte meg. Schumi a 3., Kimi a 2. szakaszban esett ki, pedig simán továbbjuthatott volna.

„Kockáztattunk, azért nem mentem ki másodszor, mert bíztam benne, hogy az első körömmel tovább fogok jutni. Nem sikerült, pedig ha még egy kört megyek, biztosan meglett volna – mondta Räikkönen. – A gumikkal akartunk spórolni, de így két szettet is megőriztünk frissen. Remélem, a versenyen jól sül el ez a rizikó. Érdekes lesz a futam, sokkal nehezebb lesz spórolni a gumikkal, mint Kínában, de úgy látom, itt mindenkinek vannak gondjai.”

Michael Schumacher is csalódott volt, a német három készlet lágy gumit is megspórolt, de a 9. sorból rajtolva nehéz lesz ebből hasznot húzni.

„A DRS speciális kiegészítő eleme nem működött megfelelően, ezért lassabb lett a vártnál az első köröm. A csapat úgy döntött, a második próbálkozás helyett inkább kijavítja a problémát, mert azt hittük, simán továbbjutunk, és mire kész lett vele, kifutottunk az időből” – mondta Schumacher.

Norbert Haug, az istálló sportigazgatója szerint semmi sincs veszve. „A szabadedzésen a hosszú menetek során nagyon kiegyensúlyozott tempót futott, a friss gumijainak köszönhetően e versenyen nagyon erős lesz” – mondta Haug.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Daniel Ricciardo (6.): – Nagyon boldog vagyok a teljesítményemmel, amely edzésről edzésre jobb lesz. Nem mindig lesz olyan jó napom, mint a mai, szóval most kiélvezem ezt a pillanatot.
Romain Grosjean (7.): – Elégedettek lehetünk az autóval, ha nem hibáztam volna az utolsó körömben, előrébb is kerülhettem volna. A megfelelő beállítások megtalálása lesz a legnagyobb kihívás.
Sergio Pérez (8.): – Rosszabb időmérőre számítottunk a szabadedzések alapján, mindent kihoztunk az autóból. A legfontosabb most az, hogy a rajtnál sikerüljön javítani a pozíción.
Paul di Resta (10.): – Nagyon boldog vagyok a teljesítményemmel. A Q2-ben csak három tizedmásodperccel maradtam el a legjobb időtől, de a Q3-ban inkább már óvtuk a gumikat, és nem jöttem ki.
Kobajasi Kamui (12.): – Az utolsó gyors körömön hibáztam a tizenegyes kanyarban, ami miatt veszítettem néhány tizedet. Mindent összevetve az autó jobban működött, mint a szabadedzések során.
Nico Hülkenberg (13.): – Zsúfolt napon vagyunk túl. A Q2-ben futott köröm az utolsó szektorig jó volt, de ott hibáztam, és ez sokba került. Ennek ellenére harcban lehetünk a pontszerző helyekért.

Felipe Massa (14.): – Nem túl jó a rajthelyünk, de legalább megspóroltunk egy szett lágy gumit a versenyre. A pálya állapota folyamatosan jobb lett, de így sem biztos, hogy bekerültem volna a Q3-ba, ha elhasználok még egy garnitúra lágy gumit.

Bruno Senna (15.): – Csupán tizedek döntöttek a rajthelyekről, ezért nagyon kemény volt az edzés. Nagy kihívás elé tekintünk, de szerintem vasárnap jobbak leszünk.

Heikki Kovalainen (16.): – Nagyszerű időmérő edzés volt a csapat számára, igazi bónusz, hogy sikerült bejutni a Q2-be. Már reggel láttuk, milyen közel vagyunk a többiekhez, és arra gondoltunk, hogy a változó körülmények között lehet esélyünk.
Jean-Eric Vergne (18.): – Nem értem, miért voltam ilyen lassú, főleg annak tükrében, hogy reggel minden jól ment, és Daniel is kiváló teljesítményt nyújtott. Most ki kell értékelnünk az adatokat a mérnökökkel.
Vitalij Petrov (19.): – A közepes keverékű gumikon jó időt futottam, és közel is voltam a csapattársamhoz. De amint a lágyabb gumikra váltottunk, elkezdtem szenvedni az autó egyensúlyával.
Charles Pic (20.): – Nem volt egyszerű, de elégedett vagyok az eredménnyel. A csapat nagyszerű munkát végzett, így keményen tudtuk nyomni. A verseny nehéz lesz, főleg a gumikopás miatt.
Pedro de la Rosa (21.): – Nagyon boldog vagyok. Nem is olyan régen még nem kvalifikáltuk magunkat az Ausztrál Nagydíjra, most pedig sikerült megelőznünk az egyik Marussiát.

Pastor Maldonado (22.): – Gondunk volt a KERS-szel, így nem tudtunk kimenni a pályára a második szakaszban. Vasárnap nagyon kemény versenyem lesz a váltócsere okozta büntetés miatt, de a sebességünk biztató.

Timo Glock (23.): – Az autó egyensúlya sem a szabadedzésen, sem az időmérőn nem volt jó. A gyors köröm nem a tizenhármas kanyarban nagyot hibáztam, és minden esélyem elszállt.
Narain Karthikeyan (24.): – Ma változtattunk a beállításokon, és az edzésen egész jó volt az autó. A leggyorsabb köröm alatt hibáztam a tizenkettes kanyarban, emiatt vesztettem egy kis időt.
AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:32.422 átlag: 210.806 km/ó
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:32.520 0.098 mp h.
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:32.637 0.215
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:32.711 0.289
5. Nico Rosberg német Mercedes 1:32.821 0.399
6. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:32.912 0.490
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:33.008 0.586
8. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:33.394 0.972
9. Fernando Alonso spanyol Ferrari idő nélkül
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes idő nélkül
11. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:33.789
12. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:33.806
13. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:33.807
14. Felipe Massa brazil Ferrari 1:33.912
15. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:34.017
16. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:36.132
17. Pastor Maldonado* venezuelai Williams-Renault idő nélkül
18. Michael Schumacher német Mercedes 1:34.865
19. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:35.014
20. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:35.823
21. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:37.683
22. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:37.883
23. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:37.905
24. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:38.314
*váltócsere miatt öt rajthellyel hátrébb sorolják
A RAJTSORREND
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes
5. Nico Rosberg német Mercedes
6. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault
8. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari
9. Fernando Alonso spanyol Ferrari
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes
11. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault
12. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari
13. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes
14. Felipe Massa brazil Ferrari
15. Bruno Senna brazil Williams-Renault
16. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault
17. Michael Schumacher német Mercedes
18. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari
19. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault
20. Charles Pic francia Marussia-Cosworth
21. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth
22. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault
23. Timo Glock német Marussia-Cosworth
24. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth
A SZAKASZOK EREDMÉNYEI
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ 3. SZAKASZ
1. Pérez 1:33.814 1. Hamilton 1:33.209 1. Vettel 1:32.422
2. Ricciardo 1:33.988 2. Rosberg 1:33.219 2. Hamilton 1:32.520
3. Webber 1:34.015 3. Grosjean 1:33.246 3. Webber 1:32.637
4. Grosjean 1:34.041 4. Webber 1:33.311 4. Button 1:32.711
5. Kobajasi 1:34.131 5. Alonso 1:33.403 5. Rosberg 1:32.821
6. Vettel 1:34.308 6. Button 1:33.416 6. Ricciardo 1:32.912
7. Massa 1:34.372 7. di Resta 1:33.510 7. Grosjean 1:33.008
8. Senna 1:34.466 8. Vettel 1:33.527 8. Pérez 1:33.394
9. Räikkönen 1:34.552 9. Ricciardo 1:33.556 9. Alonso idő nélkül
10. Rosberg 1:34.588 10. Pérez 1:33.660 10. di Resta idő nélkül
11. Hülkenberg 1:34.601 11. Räikkönen 1:33.789
12. di Resta 1:34.624 12. Kobajasi 1:33.806
13. Maldonado 1:34.639 13. Hülkenberg 1:33.807
14. Alonso 1:34.760 14. Massa 1:33.912
15. Button 1:34.792 15. Senna 1:34.017
16. Hamilton 1:34.813 16. Kovalainen 1:36.132
17. Kovalainen 1:34.852
18. Schumacher 1:34.865
19. Vergne 1:35.014
20. Petrov 1:35.823
21. Pic 1:37.683
22. de la Rosa 1:37.883
23. Glock 1:37.905
24. Karthikeyan 1:38.314

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik