Hiába rajtolt az első sorból Lewis Hamilton a Bahreini Nagydíjon, nem tudta megtörni csapata nyeretlenségét az arab szigetországban, ahol csak a 8. helyen ért célba. Egyik boxkiállása sem volt problémamentes, de a sebesség is hiányzott a McLaren-Mercedesből.
„Az autósport már csak ilyen, vannak jó napjaid és rossz napjaid, ez a mostani az utóbbi kategóriából való. Ám ha nincsenek a késlekedések a boxkiállásaink alatt, akkor is legfeljebb a negyedik helyezésért csatázhattunk volna – mondta Hamilton. – A kerékcsere alatt csak ülök az autóban, és nagyon dühít, ha nem indulhatok el időben, és semmit sem tehetek azért, hogy megoldódjon a probléma."
Fernando Alonso vegyes érzelmekkel távozott Bahreinből, mert bár autója továbbra sem versenyképes, és 57.8 másodperccel kikapott a győztes Sebastian Vetteltől, a vb-pontversenyben 10 pont a hátránya az éllovas Vettellel szemben. „Az első négy verseny után csak tíz pont a hátrányom, amit nagyon nehezen hiszek el, mondhatni, az autónk képességeit ismerve az első négy verseny utáni állás valóságos ajándék számomra – mondta Alonso. – Nagyon nagyra értékelem ezt, de ha nem nézek a táblára, hanem az autónkra gondolok, elkeseredett vagyok, és remélem, a Spanyol Nagydíj előtt sikerül előrébb lépnünk. A McLaren pilótáit megelőztem, a győztestől viszont majdnem egy percet kaptam, és most utóbbival kell foglalkoznunk." Rosberg esetének tárgyalása után ezt írta a twitterre: „Izgalmas versenyek következnek, ezek szerint mindenki úgy védekezik, ahogy akar, és lehet a pályán kívül is előzni!” |
Hamilton első két kerékcseréje nagyon sokáig elhúzódott, mindkét alkalommal helyezéseket veszített az angol, akinek harmadik kiállására csapata lecserélte a bal hátsó kerékre kijelölt szerelőt, aki magába roskadt.
„Valóban elrontottuk a kerékcseréket, ami miatt több helyezést is veszített, de sokkal inkább aggaszt, hogy a sebességünk messze elmaradt több riválisunkéhoz képest – mondta Martin Whitmarsh csapatfőnök, aki a Williamstől tavaly távozó Sam Michaelt bízta meg azzal, hogy tegye rendbe a csapat pit-stopjait. – Már eleve bosszantó verseny volt, ehhez jött az időveszteség a boxkiálláskor, ami még borúsabbá teszi a helyzetet. Meg kell néznünk, mit lehet javítani a technológiánkon, mert nem kérdés, hogy baj van vele. Nem a srácokkal van a baj, még akkor sem, ha Lewis harmadik boxkiállásánál váltottunk a bal hátsó keréknél, mert az oda beosztott szerelő túlságosan is túlidegeskedte a helyzetet. Az a feladatunk, hogy a fejekben rendet tegyünk."
A versenyt a vb éllovasaként váró Hamilton az összetett pontversenybeli helyzetét is értékelte.
„Az első helyezést elveszítettem a pontversenyben, de a négy szerzett pont még értékes lehet a végelszámolásánál. Három hetünk van a Spanyol Nagydíjig, a sebességünkön és a boxkiállásainkon is javítanunk kell addig" – tette hozzá Hamilton.
Jenson Button értetlenül áll a McLaren bahreini lassúsága előtt, az F1-es idénynyitó után még vezető angol a vb 4. versenyét követően visszaesett a 4. helyre, miután Szahírban pont nélkül maradt.
„Az egész versenyen túlkormányozott volt az autó, hiába állítottunk az első légterelőn, a korábbi sebességünk nem jött vissza – mondta Button, aki Ausztráliában győzelemmel kezdte a világbajnokságot, Kínában második lett, de kétszer is pont nélkül maradt, és most tíz egységgel Vettel mögött 4. a vb-pontversenyben. – Nehéz megérteni, mitől ingadozik ennyire pályáról pályára a teljesítményünk, az első három versenyen ugyanis, bár csak egyszer nyertünk, rendre a leggyorsabbak között voltunk."
„A boxutcában rengeteg időt elveszítettünk, s noha Lewis kiállásai hosszabbak voltak az enyémeknél, nekem is volt hat másodperces kerékcserém, ami kétszer olyan hosszú, mint amilyennek lennie kellene" – tette hozzá Button.
A Red Bull előrébb lépett, a győztes Vettel mellett Mark Webber a negyedik helyen ért célba – az idén negyedszer. (Az ausztrál érdekes sorozata Barcelonában a dicsőséget is meghozhatja számára, egy esetleges Räikkönen, Rosberg, Button, Webber befutó esetén, ha Vettel nincs az első hatban, öt negyedik helyezéssel a vb-pontverseny élére állhatna.)
„Annak ellenére, hogy nem volt KERS a kocsimban a rajtnál, nem rajtoltam rosszul, igaz, Lewis megszorongatására esélytelen voltam. A verseny közepén nem tudtam tartani a lépést a Lotusokkal és Sebbel, ezért a 4. helyezés őrzésére rendezkedtem be – mondta Webber. – Nem volt izgalmas versenyem, de legalább megint pontokat szereztem, és nem is állok rosszul a vb-n."
Nico Rosberg, a Mercedes múlt heti kínai futamgyőztese úgy véli, a Bahreinben elért 5. helyezése azt mutatja, hogy csapata rengeteget fejlődött versenytempó terén – a német innen is rajtolt, de amíg a McLaren pilótáit maga mögé utasította a verseny alatt, a Lotus duójával szemben ő is tehetetlen volt.
„Borzasztó volt az első köröm, de utána mindent megtettem azért, hogy a lehető legtöbbet kihozzam a versenyből. A stratégiánk jól sült el, a versenytempónk az év elejeihez képest rengeteget javult, de ha az ember belekerül a csaták sűrűjébe, nem könnyen kászálódik ki belőle" – mondta Rosberg, akinek két esetét is vizsgálta a verseny után a futam sportfelügyelő testülete, s mindkettőt megúszta szankció nélkül.
A Mercedes német pilótája előbb Hamiltonra, majd Alonsóra húzta rá az autóját védekezés közben, a spanyolnak el is kellett hagynia a pályát, ami miatt roppant mérgesen szólt be a csapatrádión. A sportfelügyelők végül úgy találták, mivel Hamilton és Alonso sem ért még Rosberg mellé, amikor a pálya bal oldalára húzta az autóját, így nem történt szabálytalanság.
Michael Schumacher a 22. helyről indulva végül Jenson Button kiesésének köszönhette, hogy megszerezte idei második vb-pontját.
„Ha azt vesszük, honnan indultam, jó eredmény a 10. helyezés. Annak is örülök, hogy végre befejeztem egy száraz versenyt, amelyen az volt a kulcs, hogy a vezetési stílusunkat úgy alakítsuk a futam során, hogy megkíméljük a gumikat. Nem volt könnyű, mint ahogy a Spanyol Nagydíjra való felkészülés sem lesz az, szerencse, hogy Mugellóban tesztelhetünk előtte" – mondta Schumacher, aki egy hét múlva (20 év óta először) ott lesz a német túraautó-bajnokság nyitó versenyén Hockenheimben.
A DOBOGÓSOK NYILATKOZATAIT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL! |
Paul di Resta (6.): – Nehezen indult a szezonunk, de Malajziában szereztünk egy hetedik helyet, most pedig egy hatodikat, szóval elégedettek lehetünk. |
Felipe Massa (9.): – Nem volt egyszerű verseny, de jó munkát végeztünk, és a szezon során először sikerült pontokat szereznem. A mostani helyzetben elfogadható az eredmény, de világos, hogy javulnunk kell annak érdekében, hogy jobb pozíciókért harcolhassunk. |
Sergio Pérez (11.): – Tudtuk, hogy a pálya nem kedvez nekünk, egyszerűen túl lassúak voltunk. Szenvedtem a gumikopástól, de még így is szerezhettem volna egy pontot, ám esélyem sem volt arra, hogy magam mögött tartsam Schumachert. |
Nico Hülkenberg (12.): – A rajtnál eldőlt a versenyem, az indulásom nem sikerült, a mezőny végére kerültem, ahonnan kapaszkodnom kellett vissza előre.Örülök, hogy Paulnak sikerült pontokat szereznie. |
Kobajasi Kamui (13.): – A startom rossz volt, és a gumik is gyorsabban koptak annál, mint amennyire számítottunk, ezért be kellett iktatnunk egy extra boxkiállást, és nem tudtuk tartani a két kiállásos stratégiánkat. |
Jean-Éric Vergne (14.): – Ugyanaz történt, mint Kínában, a sebességem a futamon jó volt, de az időmérőn lassú voltam. Ezen kell változtatnunk, hogy a futamokon eredményesebbek lehessünk. |
Daniel Ricciardo (15.): – Nem erre számítottam az időmérő után. Folyamatosan csúsztam hátra, ami nagyon frusztráló volt, ráadásul az első vezetőszárnyam is megsérült. Kár, mert esélyünk volt jó eredményt elérni. |
Vitalij Petrov (16.): – Nagyon érdekes verseny volt, főleg az eleje, amikor sok előzés történt. A boxkiállásaink gyorsabbak voltak, mint Kínában, így a verseny végén csatázhattam Ricciardóval. |
Heikki Kovalainen (17.): – Jó volt a rajtom, de aztán a 10. kanyarban összeakadtam egy másik autóval, és bal hátsó defektet kaptam. A boxkiállást követően hamar megelőztem Glockot, és sikerült felvennem a többiek tempóját. |
Timo Glock (19.): – Nagyon nehéz versenyen vagyunk túl. Az autónak az egyensúlya, és a sebessége sem volt jó, így esélyem sem volt a többiekkel menni. |
Pedro de la Rosa (20.): – Nem sikerült megtalálni azt a ritmust, mint amiben bíztunk. De mind a két autónk célba ért, ez jó hír a csapat számára. |
Narain Karthikeyan (21.): – A start rendben volt, de az első néhány körben nagyon szenvedtünk a pályán található portól. Ráadásul a gumik is rendkívül gyorsan elkoptak, ugyanakkor a stratégiánk kifizetődött. |
Bruno Senna (22.): – Mindent jól csináltunk az első körben, de sajnos nem volt meg a megfelelő sebességünk ahhoz, hogy utolérjük az előttünk lévőket. |
Pastor Maldonado (kiesett): – Valaki nekem jött az egyes kanyar kijáratában, így megpördültem. Csalódott vagyok. |
Charles Pic (kiesett): – Természetesen csalódott vagyok, ugyanakkor annak örülök, hogy ismételten közelebb kerültünk a Caterhamekhez. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:35:10.990 |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 3.333 mp h. |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 10.194 mp h. |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 38.788 mp h. |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 55.460 mp h. |
6. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 57.543 mp h. |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 57.803 mp h. |
8. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 58.984 mp h. |
9. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:04.999 p h. |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:11.490 p h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:12.702 p h. |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:16.539 p h. |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:30.334 p h. |
14. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:33.723 p h. |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 2 kör h.* |
19. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
20. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
22. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 3 kör h.* |
*nem ért célba | ||||
FELADTA | megtett körök | |||
Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 25 | |
Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 24 | |
Leggyorsabb kör: Vettel (41. kör) 1:36.379 |
Győzelem | Dobogó | Pontszerzés | Pont | ||
1. | Sebastian Vettel | 1 | 2 | 3 | 53 |
2. | Lewis Hamilton | – | 3 | 4 | 49 |
3. | Mark Webber | – | – | 4 | 48 |
4. | Jenson Button | 1 | 2 | 2 | 43 |
5. | Fernando Alonso | 1 | 1 | 4 | 43 |
6. | Nico Rosberg | 1 | 1 | 2 | 35 |
7. | Kimi Räikkönen | – | 1 | 3 | 34 |
8. | Romain Grosjean | – | 1 | 2 | 23 |
9. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 22 |
10. | Paul di Resta | – | – | 3 | 15 |
11. | Bruno Senna | – | – | 2 | 14 |
12. | Kobajasi Kamui | – | – | 2 | 9 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
13. | Pastor Maldonado | – | – | 1 | 4 |
15. | Felipe Massa | – | – | 1 | 2 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 2 |
15. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
18. | Michael Schumacher | – | – | 2 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 101 |
2. | McLaren-Mercedes | 92 |
3. | Lotus-Renault | 57 |
4. | Ferrari | 45 |
5. | Mercedes | 37 |
6. | Sauber-Ferrari | 31 |
7. | Williams-Renault | 18 |
8. | Force India-Mercedes | 17 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |