Button: Rejtély, mitől változik ennyire az erősorrend

Vágólapra másolva!
2012.04.22. 19:34
null
A McLaren a boxban több helyezést is elbukott Bahreinben (Fotó: Action Images)
Címkék
A McLaren-istállónál értetlenül állnak autóik gyenge bahreini teljesítménye előtt, s amíg Jenson Button a lassú tempót kifogásolta, Lewis Hamilton inkább az elrontott kerékcserék miatt morgolódott. Igaz, a vb-pontverseny első helyét Szahírban elveszítő angol is belátta, hogy legfeljebb Mark Webberrel csatázhatott volna a negyedik helyezésért. A Mercedesnél örültek, hogy a versenytempó javult az év elejeihez képest, Fernando Alonso pedig nem akarja elhinni, hogy négy verseny után csak tíz pontra van a vb éllovasától.

 

Hiába rajtolt az első sorból Lewis Hamilton a Bahreini Nagydíjon, nem tudta megtörni csapata nyeretlenségét az arab szigetországban, ahol csak a 8. helyen ért célba. Egyik boxkiállása sem volt problémamentes, de a sebesség is hiányzott a McLaren-Mercedesből.

„Az autósport már csak ilyen, vannak jó napjaid és rossz napjaid, ez a mostani az utóbbi kategóriából való. Ám ha nincsenek a késlekedések a boxkiállásaink alatt, akkor is legfeljebb a negyedik helyezésért csatázhattunk volna – mondta Hamilton. – A kerékcsere alatt csak ülök az autóban, és nagyon dühít, ha nem indulhatok el időben, és semmit sem tehetek azért, hogy megoldódjon a probléma."

ALONSO: NEM IS HISZEM EL, HOGY ILYEN JÓL ÁLLOK A VB-N

Fernando Alonso vegyes érzelmekkel távozott Bahreinből, mert bár autója továbbra sem versenyképes, és 57.8 másodperccel kikapott a győztes Sebastian Vetteltől, a vb-pontversenyben 10 pont a hátránya az éllovas Vettellel szemben.

„Az első négy verseny után csak tíz pont a hátrányom, amit nagyon nehezen hiszek el, mondhatni, az autónk képességeit ismerve az első négy verseny utáni állás valóságos ajándék számomra – mondta Alonso. – Nagyon nagyra értékelem ezt, de ha nem nézek a táblára, hanem az autónkra gondolok, elkeseredett vagyok, és remélem, a Spanyol Nagydíj előtt sikerül előrébb lépnünk. A McLaren pilótáit megelőztem, a győztestől viszont majdnem egy percet kaptam, és most utóbbival kell foglalkoznunk."

Rosberg esetének tárgyalása után ezt írta a twitterre: „Izgalmas versenyek következnek, ezek szerint mindenki úgy védekezik, ahogy akar, és lehet a pályán kívül is előzni!”

Hamilton első két kerékcseréje nagyon sokáig elhúzódott, mindkét alkalommal helyezéseket veszített az angol, akinek harmadik kiállására csapata lecserélte a bal hátsó kerékre kijelölt szerelőt, aki magába roskadt.

„Valóban elrontottuk a kerékcseréket, ami miatt több helyezést is veszített, de sokkal inkább aggaszt, hogy a sebességünk messze elmaradt több riválisunkéhoz képest – mondta Martin Whitmarsh csapatfőnök, aki a Williamstől tavaly távozó Sam Michaelt bízta meg azzal, hogy tegye rendbe a csapat pit-stopjait. – Már eleve bosszantó verseny volt, ehhez jött az időveszteség a boxkiálláskor, ami még borúsabbá teszi a helyzetet. Meg kell néznünk, mit lehet javítani a technológiánkon, mert nem kérdés, hogy baj van vele. Nem a srácokkal van a baj, még akkor sem, ha Lewis harmadik boxkiállásánál váltottunk a bal hátsó keréknél, mert az oda beosztott szerelő túlságosan is túlidegeskedte a helyzetet. Az a feladatunk, hogy a fejekben rendet tegyünk."

A versenyt a vb éllovasaként váró Hamilton az összetett pontversenybeli helyzetét is értékelte.

„Az első helyezést elveszítettem a pontversenyben, de a négy szerzett pont még értékes lehet a végelszámolásánál. Három hetünk van a Spanyol Nagydíjig, a sebességünkön és a boxkiállásainkon is javítanunk kell addig" – tette hozzá Hamilton.

A DOBOGÓSOK NYILATKOZATAIT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL!
A DOBOGÓSOK NYILATKOZATAIT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL!

Jenson Button értetlenül áll a McLaren bahreini lassúsága előtt, az F1-es idénynyitó után még vezető angol a vb 4. versenyét követően visszaesett a 4. helyre, miután Szahírban pont nélkül maradt.

„Az egész versenyen túlkormányozott volt az autó, hiába állítottunk az első légterelőn, a korábbi sebességünk nem jött vissza – mondta Button, aki Ausztráliában győzelemmel kezdte a világbajnokságot, Kínában második lett, de kétszer is pont nélkül maradt, és most tíz egységgel Vettel mögött 4. a vb-pontversenyben. – Nehéz megérteni, mitől ingadozik ennyire pályáról pályára a teljesítményünk, az első három versenyen ugyanis, bár csak egyszer nyertünk, rendre a leggyorsabbak között voltunk."

„A boxutcában rengeteg időt elveszítettünk, s noha Lewis kiállásai hosszabbak voltak az enyémeknél, nekem is volt hat másodperces kerékcserém, ami kétszer olyan hosszú, mint amilyennek lennie kellene" – tette hozzá Button.

A Red Bull előrébb lépett, a győztes Vettel mellett Mark Webber a negyedik helyen ért célba – az idén negyedszer. (Az ausztrál érdekes sorozata Barcelonában a dicsőséget is meghozhatja számára, egy esetleges Räikkönen, Rosberg, Button, Webber befutó esetén, ha Vettel nincs az első hatban, öt negyedik helyezéssel a vb-pontverseny élére állhatna.)

„Annak ellenére, hogy nem volt KERS a kocsimban a rajtnál, nem rajtoltam rosszul, igaz, Lewis megszorongatására esélytelen voltam. A verseny közepén nem tudtam tartani a lépést a Lotusokkal és Sebbel, ezért a 4. helyezés őrzésére rendezkedtem be – mondta Webber. – Nem volt izgalmas versenyem, de legalább megint pontokat szereztem, és nem is állok rosszul a vb-n."

Nico Rosberg, a Mercedes múlt heti kínai futamgyőztese úgy véli, a Bahreinben elért 5. helyezése azt mutatja, hogy csapata rengeteget fejlődött versenytempó terén – a német innen is rajtolt, de amíg a McLaren pilótáit maga mögé utasította a verseny alatt, a Lotus duójával szemben ő is tehetetlen volt.

„Borzasztó volt az első köröm, de utána mindent megtettem azért, hogy a lehető legtöbbet kihozzam a versenyből. A stratégiánk jól sült el, a versenytempónk az év elejeihez képest rengeteget javult, de ha az ember belekerül a csaták sűrűjébe, nem könnyen kászálódik ki belőle" – mondta Rosberg, akinek két esetét is vizsgálta a verseny után a futam sportfelügyelő testülete, s mindkettőt megúszta szankció nélkül.

A Mercedes német pilótája előbb Hamiltonra, majd Alonsóra húzta rá az autóját védekezés közben, a spanyolnak el is kellett hagynia a pályát, ami miatt roppant mérgesen szólt be a csapatrádión. A sportfelügyelők végül úgy találták, mivel Hamilton és Alonso sem ért még Rosberg mellé, amikor a pálya bal oldalára húzta az autóját, így nem történt szabálytalanság.

Michael Schumacher a 22. helyről indulva végül Jenson Button kiesésének köszönhette, hogy megszerezte idei második vb-pontját.

„Ha azt vesszük, honnan indultam, jó eredmény a 10. helyezés. Annak is örülök, hogy végre befejeztem egy száraz versenyt, amelyen az volt a kulcs, hogy a vezetési stílusunkat úgy alakítsuk a futam során, hogy megkíméljük a gumikat. Nem volt könnyű, mint ahogy a Spanyol Nagydíjra való felkészülés sem lesz az, szerencse, hogy Mugellóban tesztelhetünk előtte" – mondta Schumacher, aki egy hét múlva (20 év óta először) ott lesz a német túraautó-bajnokság nyitó versenyén Hockenheimben.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK
A DOBOGÓSOK NYILATKOZATAIT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL!
Paul di Resta (6.): – Nehezen indult a szezonunk, de Malajziában szereztünk egy hetedik helyet, most pedig egy hatodikat, szóval elégedettek lehetünk.
Felipe Massa (9.): – Nem volt egyszerű verseny, de jó munkát végeztünk, és a szezon során először sikerült pontokat szereznem. A mostani helyzetben elfogadható az eredmény, de világos, hogy javulnunk kell annak érdekében, hogy jobb pozíciókért harcolhassunk.
Sergio Pérez (11.): – Tudtuk, hogy a pálya nem kedvez nekünk, egyszerűen túl lassúak voltunk. Szenvedtem a gumikopástól, de még így is szerezhettem volna egy pontot, ám esélyem sem volt arra, hogy magam mögött tartsam Schumachert.
Nico Hülkenberg (12.): – A rajtnál eldőlt a versenyem, az indulásom nem sikerült, a mezőny végére kerültem, ahonnan kapaszkodnom kellett vissza előre.Örülök, hogy Paulnak sikerült pontokat szereznie.
Kobajasi Kamui (13.): – A startom rossz volt, és a gumik is gyorsabban koptak annál, mint amennyire számítottunk, ezért be kellett iktatnunk egy extra boxkiállást, és nem tudtuk tartani a két kiállásos stratégiánkat.
Jean-Éric Vergne (14.): – Ugyanaz történt, mint Kínában, a sebességem a futamon jó volt, de az időmérőn lassú voltam. Ezen kell változtatnunk, hogy a futamokon eredményesebbek lehessünk.
Daniel Ricciardo (15.): – Nem erre számítottam az időmérő után. Folyamatosan csúsztam hátra, ami nagyon frusztráló volt, ráadásul az első vezetőszárnyam is megsérült. Kár, mert esélyünk volt jó eredményt elérni.
Vitalij Petrov (16.): – Nagyon érdekes verseny volt, főleg az eleje, amikor sok előzés történt. A boxkiállásaink gyorsabbak voltak, mint Kínában, így a verseny végén csatázhattam Ricciardóval.
Heikki Kovalainen (17.): – Jó volt a rajtom, de aztán a 10. kanyarban összeakadtam egy másik autóval, és bal hátsó defektet kaptam. A boxkiállást követően hamar megelőztem Glockot, és sikerült felvennem a többiek tempóját.
Timo Glock (19.): – Nagyon nehéz versenyen vagyunk túl. Az autónak az egyensúlya, és a sebessége sem volt jó, így esélyem sem volt a többiekkel menni.
Pedro de la Rosa (20.): – Nem sikerült megtalálni azt a ritmust, mint amiben bíztunk. De mind a két autónk célba ért, ez jó hír a csapat számára.
Narain Karthikeyan (21.): – A start rendben volt, de az első néhány körben nagyon szenvedtünk a pályán található portól. Ráadásul a gumik is rendkívül gyorsan elkoptak, ugyanakkor a stratégiánk kifizetődött.
Bruno Senna (22.): – Mindent jól csináltunk az első körben, de sajnos nem volt meg a megfelelő sebességünk ahhoz, hogy utolérjük az előttünk lévőket.
Pastor Maldonado (kiesett): – Valaki nekem jött az egyes kanyar kijáratában, így megpördültem. Csalódott vagyok.
Charles Pic (kiesett): – Természetesen csalódott vagyok, ugyanakkor annak örülök, hogy ismételten közelebb kerültünk a Caterhamekhez.
BAHREINI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:35:10.990
2. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 3.333 mp h.
3. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 10.194 mp h.
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 38.788 mp h.
5. Nico Rosberg német Mercedes 55.460 mp h.
6. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 57.543 mp h.
7. Fernando Alonso spanyol Ferrari 57.803 mp h.
8. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 58.984 mp h.
9. Felipe Massa brazil Ferrari 1:04.999 p h.
10. Michael Schumacher német Mercedes 1:11.490 p h.
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:12.702 p h.
12. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:16.539 p h.
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:30.334 p h.
14. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:33.723 p h.
15. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
16. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1 kör h.
17. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1 kör h.
18. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 2 kör h.*
19. Timo Glock német Marussia-Cosworth 2 kör h.
20. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 2 kör h.
21. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 2 kör h.
22. Bruno Senna brazil Williams-Renault 3 kör h.*
*nem ért célba
FELADTA
megtett körök
Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 25
Charles Pic francia Marussia-Cosworth 24
Leggyorsabb kör: Vettel (41. kör) 1:36.379
A VB ÁLLÁSA
Győzelem
Dobogó
Pontszerzés
Pont
1. Sebastian Vettel 1 2 3 53
2. Lewis Hamilton 3 4 49
3. Mark Webber 4 48
4. Jenson Button 1 2 2 43
5. Fernando Alonso 1 1 4 43
6. Nico Rosberg 1 1 2 35
7. Kimi Räikkönen 1 3 34
8. Romain Grosjean 1 2 23
9. Sergio Pérez 1 2 22
10. Paul di Resta 3 15
11. Bruno Senna 2 14
12. Kobajasi Kamui 2 9
13. Jean-Éric Vergne 1 4
13. Pastor Maldonado 1 4
15. Felipe Massa 1 2
15. Nico Hülkenberg 1 2
15. Daniel Ricciardo 1 2
18. Michael Schumacher 2 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 101
2. McLaren-Mercedes 92
3. Lotus-Renault 57
4. Ferrari 45
5. Mercedes 37
6. Sauber-Ferrari 31
7. Williams-Renault 18
8. Force India-Mercedes 17
9. Toro Rosso-Ferrari 6

 

Legfrissebb hírek

A háromszoros Stanley-kupa-győztes Fleury egy meccsre visszatér Pittsburghbe

Amerikai sportok
14 perce

Török klubja máris továbbadta Adama Traorét: a volt FTC-támadó Szaúd-Arábiában folytatja

Minden más foci
32 perce

Pelé üzenete az Alattyáni Termelőszövetkezet csapatának

Hátsó füves
1 órája

Halász Bence: Nagyon nagy kedvvel vágok neki a világbajnokságnak

Atlétika
1 órája

Davis-kupa: „Nem tehetek szemrehányást senkinek, ez egy ilyen nap volt” – Bardóczky Kornél

Tenisz
1 órája

Babos Tímea és Luisa Stefani bejutott a Sao Pauló-i tenisztorna döntőjébe

Tenisz
1 órája

Venyercsán Bence a 22. lett, Madarász Viktória nem ért célba az atlétikai vb nyitányán

Atlétika
2 órája

Szombati sportműsor: 26 meccs a Magyar Kupában

Birkózás
9 órája
Ezek is érdekelhetik