McLaren: Hamilton túljutott a problémás időszakon

Vágólapra másolva!
2011.11.14. 14:19
null
Lewis Hamiltonn felszabadult vasárnapi győzelmétől (Fotó: Action Images)
Címkék
A McLaren-istálló vezetője szerint Lewis Hamilton az Abu-Dzabiban aratott győzelmének köszönhetően magasabb szintre emelheti versenyzését, és már a következő futamon, Brazíliában folytathatja sikersorozatát. A Red Bullnál Sebastian Vettel önzetlenségét emelték ki, a viadal elején kieső németnek ugyanis eszében sem volt elhagyni a pályát.

 

Lewis Hamilton Abu-Dzabiban aratott győzelme után a McLaren-istálló vezetősége bízik benne, hogy a 2008-as világbajnok végleg maga mögött hagyja az elmúlt időszak nehézségeit.

„Ez a győzelem erőt adhat Lewisnak ahhoz, hogy eggyel magasabb szintre emelje a teljesítményét – mondta Martin Whitmarsh csapatfőnök. – Látszik rajta, mennyire boldog és felszabadult, nagyon örülök, hogy lesz még egy verseny az idén, amelyen folytathatja ezt. Tökéletes lelkiállapotban volt a hétvégén, s bár az időmérő nem alakult jól, a végén együtt örülhettünk.”

A verseny elején Hamilton Sebastian Vetteltől örökölte meg az első pozíciót, amelyet magabiztosan tartott meg célba érkezésig.

Christian Horner, a Red Bull-istálló főnöke kiemelte, hogy a rajt után defektet kapó, és a boxba visszatérve a versenyt feladó Vettel mennyire jól viselte a helyzetet, és milyen segítőkész volt. A kétszeres világbajnok német a tavalyi Dél-koreai Nagydíj óta először esett ki, akkor is az élről, műszaki hiba miatt.

„Nem lepődtem meg a viselkedésén, Seb olyan, mint egy szivacs, minden apró információt magába szív – mondta Horner. – Felismerte, hogy van lehetősége segíteni csapattársán, és felült mellénk a boxutcában a monitorfalhoz. Onnan figyelte, hogyan hozzuk meg a döntéseket, és amikor tudott, tanácsot adott, elmondta saját nézőpontját.”

„Nemcsak ő, mi is roppant csalódottak vagyunk, hiszen élete egyik legjobb időmérős köre után jó esélye volt a győzelem megszerzésére – folytatta Horner. – Eszébe sem jutott, hogy elmenjen a pályáról, máris arra készül, hogy nyerjen Brazíliában.”

Horner rámutatott, hogy ez a kiesés is megmutatta, milyen apróságokon múlhat a győzelem egy-egy viadalon, és a csapat a korábbi győzelmeit nem arroganciából ünnepelte olyan hevesen, hanem mert az idei nagy menetelés során is tisztában volt vele, milyen nehéz versenyt nyerni.

Red Bull: ami az F1-ben elmaradt, összejött a tengerentúlon
Red Bull: ami az F1-ben elmaradt, összejött a tengerentúlon

Vettel nélkül nem is nagyon sikerülne, Mark Webber ugyanis képtelen volt arra, hogy kihasználja csapattársa kiesését, s nemhogy első győzelmét vagy harmadik második helyezését nem szerezte meg, a dobogóról is lemaradt. Pedig elrontott első kerékcseréje után a csapat különleges taktikát dolgozott ki számára.

„Az első kerékcserénél a jobb hátsó kerék csavarja elmozdult, és mire korrigáltunk, több másodperc is elveszett, és Massa Mark elé került. A Ferrari és a McLaren mögött haladva nem láttunk esélyt az előrébb lépésre, s mivel Rosberg messze lemaradt, úgy döntöttünk, kockáztatunk – mondta Horner. – Felipe ellen működött is a stratégiánk, de Jenson nagyon gyors volt a közepesen kemény keveréken, Mark a húsz másodperc előny helyett csak tizenkét másodpercet szerzett.”

A csapatfőnök arra nem tért ki, hogy Vettel a csapatvezetők társaságába kerülve beleszólt-e az ausztrál stratégiájának megváltoztatásába. Bármi is történt, Webberrel ott volt a pályán egy kis darab a csapattársából – vagy legalábbis a kerekéből…

„Seb defektes gumijának egy darabja feltapadt Mark autójának fenéklemezére, ami kissé lelassíthatta az autóját, de nagy mértékben nem befolyásolta a teljesítményét” – mondta Horner a verseny leggyorsabb körét jegyző Webberről.

Jenson Button a verseny után elmondta, meglepte őt Webber agresszív stratégiája, főleg azért, mert bajok voltak a KERS-ével, és sebezhető volt a McLarenje.

A Ferrarinál az időmérőn és a versenyen Felipe Massa a Ferrari régi első légterelőjét használta, mert gondok voltak az autóján az új fejlesztésűvel, amely ugyan rugalmas, megfelel a szabályoknak, mert az FIA ellenőrzésén átment. Ugyanakkor nagy sebességnél annyira vibrál a hosszú egyenesekben, hogy szikrákat hány az aszfalthoz érve.

„Indiában, amikor először jelentkezett a probléma, a rögzítéssel volt gond, de Abu-Dzabiban visszatért a jelenség, és rájöttünk, a keréknyomásnak, az aszfalt minőségének és a beállításoknak is van közük hozzá. Hamarosan megoldást kell találnunk” – mondta Stefano Domenicali csapatfőnök.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik