Lewis Hamilton Abu-Dzabiban aratott győzelme után a McLaren-istálló vezetősége bízik benne, hogy a 2008-as világbajnok végleg maga mögött hagyja az elmúlt időszak nehézségeit.
„Ez a győzelem erőt adhat Lewisnak ahhoz, hogy eggyel magasabb szintre emelje a teljesítményét – mondta Martin Whitmarsh csapatfőnök. – Látszik rajta, mennyire boldog és felszabadult, nagyon örülök, hogy lesz még egy verseny az idén, amelyen folytathatja ezt. Tökéletes lelkiállapotban volt a hétvégén, s bár az időmérő nem alakult jól, a végén együtt örülhettünk.”
A verseny elején Hamilton Sebastian Vetteltől örökölte meg az első pozíciót, amelyet magabiztosan tartott meg célba érkezésig.
Vettel kiesése után Hamiltoné lett az Abu-dzabi GP – versenytudósítás |
Hamilton és Alonso egymást dicséri, Vettel újat tanult – reakciók |
Button bajusza, Alonso spriccelése és csodás színek – képgaléria |
Christian Horner, a Red Bull-istálló főnöke kiemelte, hogy a rajt után defektet kapó, és a boxba visszatérve a versenyt feladó Vettel mennyire jól viselte a helyzetet, és milyen segítőkész volt. A kétszeres világbajnok német a tavalyi Dél-koreai Nagydíj óta először esett ki, akkor is az élről, műszaki hiba miatt.
„Nem lepődtem meg a viselkedésén, Seb olyan, mint egy szivacs, minden apró információt magába szív – mondta Horner. – Felismerte, hogy van lehetősége segíteni csapattársán, és felült mellénk a boxutcában a monitorfalhoz. Onnan figyelte, hogyan hozzuk meg a döntéseket, és amikor tudott, tanácsot adott, elmondta saját nézőpontját.”
„Nemcsak ő, mi is roppant csalódottak vagyunk, hiszen élete egyik legjobb időmérős köre után jó esélye volt a győzelem megszerzésére – folytatta Horner. – Eszébe sem jutott, hogy elmenjen a pályáról, máris arra készül, hogy nyerjen Brazíliában.”
Horner rámutatott, hogy ez a kiesés is megmutatta, milyen apróságokon múlhat a győzelem egy-egy viadalon, és a csapat a korábbi győzelmeit nem arroganciából ünnepelte olyan hevesen, hanem mert az idei nagy menetelés során is tisztában volt vele, milyen nehéz versenyt nyerni.
Vettel nélkül nem is nagyon sikerülne, Mark Webber ugyanis képtelen volt arra, hogy kihasználja csapattársa kiesését, s nemhogy első győzelmét vagy harmadik második helyezését nem szerezte meg, a dobogóról is lemaradt. Pedig elrontott első kerékcseréje után a csapat különleges taktikát dolgozott ki számára.
„Az első kerékcserénél a jobb hátsó kerék csavarja elmozdult, és mire korrigáltunk, több másodperc is elveszett, és Massa Mark elé került. A Ferrari és a McLaren mögött haladva nem láttunk esélyt az előrébb lépésre, s mivel Rosberg messze lemaradt, úgy döntöttünk, kockáztatunk – mondta Horner. – Felipe ellen működött is a stratégiánk, de Jenson nagyon gyors volt a közepesen kemény keveréken, Mark a húsz másodperc előny helyett csak tizenkét másodpercet szerzett.”
A csapatfőnök arra nem tért ki, hogy Vettel a csapatvezetők társaságába kerülve beleszólt-e az ausztrál stratégiájának megváltoztatásába. Bármi is történt, Webberrel ott volt a pályán egy kis darab a csapattársából – vagy legalábbis a kerekéből…
„Seb defektes gumijának egy darabja feltapadt Mark autójának fenéklemezére, ami kissé lelassíthatta az autóját, de nagy mértékben nem befolyásolta a teljesítményét” – mondta Horner a verseny leggyorsabb körét jegyző Webberről.
Jenson Button a verseny után elmondta, meglepte őt Webber agresszív stratégiája, főleg azért, mert bajok voltak a KERS-ével, és sebezhető volt a McLarenje.
A Ferrarinál az időmérőn és a versenyen Felipe Massa a Ferrari régi első légterelőjét használta, mert gondok voltak az autóján az új fejlesztésűvel, amely ugyan rugalmas, megfelel a szabályoknak, mert az FIA ellenőrzésén átment. Ugyanakkor nagy sebességnél annyira vibrál a hosszú egyenesekben, hogy szikrákat hány az aszfalthoz érve.
„Indiában, amikor először jelentkezett a probléma, a rögzítéssel volt gond, de Abu-Dzabiban visszatért a jelenség, és rájöttünk, a keréknyomásnak, az aszfalt minőségének és a beállításoknak is van közük hozzá. Hamarosan megoldást kell találnunk” – mondta Stefano Domenicali csapatfőnök.