„Javasoltam neki, hogy fejezze be – kezdte a 100. ferraris GP-jére készülő Felipe Massa – Számomra hihetetlen a karrierje, ő az a pilóta, aki a legtöbb versenyen állt rajthoz a Formula–1 történetében, és számos győzelemmel büszkélkedhet. A legtöbb versenyző csak álmodozik ilyen pályafutásról, elvégre ő a legjobb csapatoknál versenyezhetett. Nem gondolom, hogy öreg lenne, de mivel a 12 csapatból öt vagy hat pénzt kér a versenyzői ülésért, abszurd a jelenlegi helyzet. Véleményem szerint Rubinho nem állhat le szponzorokat keresgélni ilyen karrierrel a háta mögött. Megmondtam neki, hogy inkább fejezze be, és búcsúzzon szépen ezen a versenyen. Tudni fogja, mi a legjobb neki, barátként támogatni fogom.”
A legutóbbi két futammal ellentétben Interlagosban csak egy szakaszon aktiválhatják a versenyzők a légellenállás-csökkentő rendszert, a 3. és a 4. (Sol és Lago) kanyarok közötti hátsó egyenesben. „Azt gondoljuk, hogy ez elegendő lesz, hiszen a célegyenes már önmagában is kiváló lehetőséget nyújt az előzésre, nem akarjuk túl könnyűvé tenni a dolgot" – nyilatkozta Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója. |
Rubens Barrichello ezzel szemben még nem készült fel arra, hogy kiszálljon a száguldó cirkuszból: „Jó hangulatban vagyok, nem búcsúzni jöttem. Az olyan versenyek után, mint az abu-dzabi, még mindig helyet érdemlek a Formula–1-ben. Nem a pénzért csinálom, vagy azért, hogy legyen még egy szezonom. Azért csinálom, mert élvezem. Úgy gondolom, még mindig versenyképes vagyok, és megérdemlem, hogy itt lehessek. Húsz év után negyvenévesen a belemet is ki fogom dolgozni, hogy folytathassam."
Barrichello úgy érzi, annak ellenére, hogy a Williams története legrosszabb szezonját futja, jövőre nem ismétlődhet meg az idei év eredménytelensége: „Komoly változások várhatóak jövőre, új motor, új struktúra, új gondolkodásmód. Azt nem tudom, hogy győzelmi esélyekkel rajtolhat-e el az autó, de a mostaninál sokkal jobb lesz. Az új csapattagok nagy változást hoztak. A gond abból fakadt, hogy sokan elmentek, így kiesett három-négy hónap, amíg az újak munkába álltak, de utána sikerült felvenniük a ritmust. Mindent megpróbáltak, hogy javítsanak ezen az amúgy nagyon rossz autón, de már egy ideje teljes gőzzel az új kocsin dolgoznak.”
A Formula–1 másik veteránja sokkal könnyebb helyzetben van, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher szerződését ugyanis adott esetben 2012 után is meghosszabbítaná Ross Brawn: „A szerződés még egy évre szól – mondta Brawn – de ha jó éve lesz a csapatnak és Michaelnek is, miért ne folytathatnánk együtt? Minden a 2012-es szezontól függ, amelynek féltávjánál együtt fogjuk meghozni a döntést. Az idei évad második felében mindent kihoztunk az autóból – a csapat és a pilóták is. Még nincs elég jó autónk, de dolgozunk a problémán. Az eredményeink még nem kielégítőek, de csapatként a legjobbak közé tartozunk. ”