Lewis Hamilton a hét végén a születésnapját ünneplő édesanyjának ajánlotta az Abu-dzabi Nagydíjon aratott győzelmét, amely miatt főleg azért érez elégedettséget, mert az általa nagyra becsült Fernando Alonsót maga mögött tudta tartani.
„A hétvégén volt anyukám születésnapja, s mivel itt volt velem, együtt ünnepelhettünk, nagyon örülök, hogy megnyerhettem neki ezt a versenyt – mondta Hamilton. – Életem egyik legjobb futama volt, ezt meg is jegyeztem magamban a levezető körömben. A világ egyik legjobb autóversenyzőjét kellett végig magam mögött tartanom, ami nagyon nehéz, de tudtam vigyázni a gumikra és a kocsira. A csapat a boxban remek munkát végzett."
Fernando Alonso elégedett az emírségben elért eredményével, s elismeri, Hamilton ellen nem volt jó esélye, a mclarenes ugyanis túl gyors volt.
„Nagyon élveztem a versenyt, fantasztikus volt. A rajtom kiválóan sikerült, szorosan Jenson mögé kerültem, és nagy csatában sikerült megelőznöm – mondta Alonso, akinek a futam előtt csak az abu-dzabi futamról hiányzott trófea a személyes kollekciójából. – Lewis mögött azonban öt másodperces lemaradásom lett, és bár a második boxkiálláskor közel tudtam kerülni hozzá, a lekörözöttek miatt két másodpercnél nem lett kisebb a különbség. Nem hiszem, hogy a boxban meg tudtuk volna verni."
A 3. helyen célba érő Jenson Button számára nemcsak az Alonsóval, Felipe Massával és Mark Webberrel megvívott csaták miatt volt a szokásosnál érdekesebb a vasárnapi futam, hanem azért is, mert a KERS ki-kikapcsolt az autójában, és a száguldás közben időnként újra kellett indítania.
„A lágy gumikon valamiért nem voltam olyan gyors, mint Lewis, ráadásul a tizenharmadik-tizennegyedik körben elszállt a KERS a kocsiban, és így kellett Massa, majd Webber ellen védekeznem, ami finoman szólva érdekes volt – fogalmazott Button. – A boxkiállás után lemaradtak rólam, így a mérnököm utasításait követve újra tudtam indítani a KERS-t, de csak két körön át működött, így időről időre mindig ezzel vacakoltam."
„Az aktív KERS nemcsak a plusz lóerők miatt fontos, a fékek is másképpen működnek ilyenkor – magyarázta a vb-pontverseny második helyén álló angol. – Kanyarról kanyarra nagyon óvatosnak kellett lennem, mert nem tudtam, mire számíthatok. Ehhez képest a harmadik helyezés nem rossz."
Mark Webber az első, igencsak elrontott boxkiállásánál elvesztegetett időt szerette volna visszahozni a harmadik lágy gumis etapjával Abu-Dzabiban, de hiába igyekezett, a negyedik helyezésnél előrébb nem tudott kerülni.
„A második boxkiállásomnál is a lágy gumikat tettük fel, azt remélve, hogy fel tudjuk bolygatni a sorrendet. Megért egy próbát – mondta Webber. – A két DRS-zóna trükkös volt, az elsőben könnyű volt előzni, de a másodikban nem. Az első boxkiállásom lassú volt, lemaradtam Buttonról, és kockáztatni kellett, hogy visszahozzam valahogy, a dobogó ugyanis már elveszett."
A pontszerzésről az idén először lemaradó Sebastian Vettel nem érzi úgy, hogy hibázott volna az Abu-dzabi Nagydíj rajtjánál. Az első kanyarból kijövet a kerékvető kőre futva jobb hátsó defektet kapó Red Bull-pilóta egy nagyon lassú kör megtétele után sérült felfüggesztése miatt feladta a versenyt.
„Az első kanyarból kijövet minden jónak tűnt, de a másodikba fordulva hiába próbáltam megfogni a kocsit, semmit sem tehettem vele. Nem tudom, mi történt, elment a levegő a kerékből, pedig semmit sem csináltam másképpen, mint az eddigi összes itteni köröm során – mondta Vettel. – A boxba visszamenet túlságosan is meghibásodott a kerékfelfüggesztés, és ki kellett szállnom az autóból. Meg kell vizsgálnunk az esetet, talán vicces szögben futottam rá a kerékvetőre, és elvágta a gumit.″
„Nehéz megemészteni a kiesést, de legalább tanultam valamit, érdekes volt a boxutcából figyelni az eseményeket" – tette hozzá a kétszeres világbajnok.
Felipe Massa (5.): – Jensonnal, Markkal és főleg az autómmal csatáztam a futamon, a régi első légterelővel ugyanis a több helyen átalakított autó nagyon nehezen kezelhetővé vált. A végén, amikor a keményebb keverékű gumikat megkaptam, tovább romlott a helyzet, alig tudtam a pályán tartani a kocsit. |
Nico Rosberg (6.): – Érdekes versenyem volt, a rajtnál Felipét támadtam, de nem engedett, így lendületet vesztettem, és Michael mögé csúsztam. Nagy csatában sikerült visszaelőznöm, és onnantól kezdve kézben tartottam a versenyemet. A hajrában a keményebb gumikon nem volt elég stabil a kocsi ahhoz, hogy Felipét támadjam, de így is elégedett lehetek. |
Michael Schumacher (7.): – A verseny végén lassú defektem volt, ezért szólt a csapat a rádión, hogy a célba érkezés után állítsam félre az autót. A rajtom viszonylag jól sikerült, azután Nicóval csatáztam, de nem akartam túlságosan keménykedni, mégiscsak a csapattársamról van szó. Tudtam, hogy jobbak a gumijai, ezért inkább a saját dolgommal foglalkoztam, és Sutillal csatáztam. A második készlet abroncsom jobb volt, így a Force India előtt maradtam. |
Adrian Sutil (8.): – A mai eredmény nagyszerű a csapat számára. A verseny előtt egy kiállásos taktikán gondolkodtunk, de aztán változtattunk, és ez nyerő húzásnak bizonyult. Azzal a szándékkal jöttünk ide, hogy mindkét autót behozzuk pontszerző helyre, ami sikerült, így nagyon jó pozícióból várhatjuk az utolsó futamot. |
Paul di Resta (9.): – Azt hiszem a csapat elégedett lehet a dupla pontszerzéssel. Az első harminc körben nagyon szenvedtem a közepesen kemény keveréken, de amint fölraktuk a lágyat, hihetetlen jó lett az autó. Jót csatáztam Buemivel, szerencsénk volt a kiesésével, ami nagyban megkönnyítette a helyzetemet. |
Kobajasi Kamui (10.): – Örülök, hogy sikerült pontot szereznem, mivel így lezártam a pont nélküli futamok sorát. A startom nagyszerű volt, és a gumik teljesítménye is jobb volt a vártnál. Ugyan vesztettem három pozíciót, amikor az ötödik körben lágy gumikra váltottam, de összességében így is jó verseny volt. |
Sergio Pérez (11.): – Nagyobb reményeket fűztem ehhez a versenyhez, kár, hogy nem tudtam pontot szerezni. A rajtnál koccantam Sutillal, a csapat pedig rámszólt rádión, hogy az első szárny megsérült, ezért korán be kellet mennem a boxba. Emiatt taktikát váltottunk, és a harmadik etapban egy darabig a tizedik helyen is vezettem, de aztán gondjaim adódtak a gumikkal, és a KERS sem működött az utolsó 12 körben. |
Rubens Barrichello (12.): – Nagyon jó verseny volt, az utolsó sorból indulva jó taktikát dolgozott ki a csapat, majdnem pontot szereztem. Szép ez az eredmény. |
Vitalij Petrov (13.): – Elég frusztráló délután volt, mivel a DRS nem működött. Taktikát kellett váltanunk, mivel nem tudtunk mit kezdeni az előttünk lévő forgalommal, de ez a húzás nem jött be. Az igazság az, hogy nem volt meg a sebességünk ahhoz, hogy pontokat szerezzünk. |
Pastor Maldonado (14.): – Az elején a közepesen kemény gumin nem volt elég jó a sebességem, de aztán felgyorsultam. A büntetésem miatt pozíciókat veszítettem, de örülök, hogy jó volt az autó. |
Jaime Alguersuari (15.): – Nagyon csalódott vagyok az eredménnyel, mivel jó stratégiával készültünk a versenyre. Az első körök után elvesztettem a tapadást hátul, aztán a boxkiállásnál történt hiba miatt túl sok időt veszítettem, és számomra már nem volt visszaút. |
Bruno Senna (16.): – Legyünk őszinték, ez nem volt meggyőző teljesítmény. Szenvedtünk a KERS meghibásodása miatt, ráadásul egy áthajtásos büntetést is sikerült összeszednem, s a stratégiánk sem fizetődött ki. Remélem, Brazíliában jobb hétvégém lesz. |
Heikki Kovalainen (17.): – Újabb remek verseny volt, a start ismét kiváló volt, és mind a stratégiánk, mind a boxkiállások működtek. A verseny alatt semmilyen problémám nem volt, és most már stabilan tudunk menni az előttünk lévő autókkal, Brazíliában pedig szeretnénk megmutatni, hogy milyen sokat fejlődtünk az utóbbi versenyeken. |
Jarno Trulli (18.): – Kuplunghiba miatt a rajtnál vesztettem néhány helyet, utána pedig arra törekedtem, hogy az autót elvigyem a célig. A második etapban a kocsi erős volt, de a kemény gumikon csak szenvedtem. Egy kicsit nehéz hétvége volt, mivel lázasan érkeztem meg ide. Brazíliában be kell biztosítanunk a tizedik helyünket összetettben. |
Timo Glock (19.): – Összességében jó versenyem volt. A rajt után megelőztem pár gyorsabb srácot, és a sebességem is megvolt ezúttal. A második boxkiállás után Ricciardo közel került hozzám, de sikerült magam mögött tartani. A verseny utolsó szakaszában a sok kék zászló miatt nehéz volt, mivel figyelni kellett arra, hogy a gumikat optimális hőmérsékleten tartsam. |
Vitantonio Liuzzi (20.): – Ugyanazzal az egyensúlyi problémával szenvedtem, mint tegnap. A bal kanyarokban alulkormányzott, a jobb kanyarokban pedig túlkormányzott volt az autó, de legalább sikerült befejezni a versenyt, ami a mai nap után jó eredmény. |
Daniel Ricciardo (kiesett): – A sebességem ma jó volt, de vesztettem néhány helyet a rajtnál, és fel kellett zárkóznom a többiekhez. Megint sikerült csökkenteni a különbséget Liuzzihoz képest, de megelőzni még nem sikerült őt. A második etapban még Glockkal is menni tudtam, a végén azonban forgalomba kerültem, és sajnos három körrel a vége előtt a kocsi is megállt, de ezzel együtt is elégedett vagyok. |
Sébastien Buemi (kiesett): – Fel kellett adnom a versenyt, mivel a hidraulikus rendszerből elkezdett szivárogni a folyadék. Először a szervokormányt veszítettem el, majd utána váltani sem tudtam. Kár, hiszen addig a pontig kiváló versenyem volt, és valahol a hetedik és kilencedik hely között érhettem volna célba. |
Jérome D’Ambrosio (kiesett): – Micsoda szégyen! A rajtom kiváló volt, és keményen harcoltam a Hispaniakkal, de fékprobléma miatt fel kellett adnom a versenyt. De továbbra is keményen dolgozunk, hogy Brazíliában szép eredménnyel zárjuk az évet. |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:37:11.886 |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 8.457 mp h. |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 25.881 mp h. |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 35.784 mp h. |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 50.578 mp h. |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 52.317 mp h. |
7. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:15.964 p h. |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:17.122 p h. |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:41.087 p h. |
10. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
13. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1 kör h. |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
15. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1 kör h. |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1 kör h. |
18. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 2 kör h. |
19. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 2 kör h. |
20. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 2 kör h. |
FELADTÁK | ||||
Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 48 megtett kör | |
Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 19 | |
Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 18 | |
Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1 | |
Leggyorsabb kör: Webber (51. kör) 1:42.612 |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 11 | 16 | 17 | 374 |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 3 | 11 | 16 | 255 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1 | 10 | 17 | 245 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | – | 9 | 17 | 233 |
5. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 3 | 6 | 16 | 227 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | – | – | 14 | 108 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | – | – | 13 | 83 |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | – | – | 11 | 76 |
9. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | – | 1 | 7 | 36 |
10. | Nick Heidfeld | német | Renault | – | 1 | 6 | 34 |
11. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | – | – | 8 | 34 |
12. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | – | – | 8 | 28 |
13. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 7 | 26 |
14. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | – | – | 7 | 23 |
15. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 7 | 15 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | – | – | 5 | 14 |
17. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | – | – | 2 | 4 |
18. | Bruno Senna | brazil | Renault | – | – | 1 | 2 |
19. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 607 |
2. | McLaren-Mercedes | 482 |
3. | Ferrari | 353 |
4. | Mercedes | 159 |
5. | Renault | 72 |
6. | Force India-Mercedes | 57 |
7. | Sauber-Ferrari | 42 |
8. | Toro Rosso-Ferrari | 41 |
9. | Williams-Cosworth | 5 |