Hamilton: A brazíliai győzelem nyugodt telet ígérne

Vágólapra másolva!
2011.11.24. 15:11
null
Hamilton és Button még csak egyszer-egyszer állt dobogón, méghozzá a harmadik fokán (Fotó: Vodafone)
Címkék
A Formula–1-es idény a Brazil Nagydíjjal véget ér, a versenyzőknek ez az utolsó esélyük a futamgyőzelemre, amelynek köszönhetően a nyertes kellemes érzésekkel vághat neki a márciusig tartó holt idénynek. Az élcsapatok közül a Red Bull pilótái nyertek már Interlagosban, míg a mclarenesek itt biztosították be világbajnoki címüket – Lewis Hamilton három, Jenson Button két évvel ezelőtt.

Lewis Hamilton az Abu-dzabi Nagydíjon aratott győzelmével hétversenyes nyeretlenségi sorozatának vetett véget, s az emírségben megszerzett lendületét kihasználva a csúcson szeretné befejezni a szezont. Esetleges győzelmével azt is elkerülné, hogy hónapokig kötekedjenek vele a brit lapok, amelyek hajlamosak a magasba emelni a McLaren versenyzőjét, ugyanakkor a kritikákat sem fogják vissza.

„Annyira vagy jó, amennyire az utolsó versenyeden voltál, legalábbis ezt mondják az emberek! Rendkívüli lenne nyerni Interlagosban, hiszen ezen a pályán még sohasem sikerült az első helyen végeznem – mondta Hamilton. – Szeretném, ha egy Lewis Hamilton-győzelem lenne az emberek utolsó élménye a téli pihenő előtt.”

EGY DRS-ZÓNA LESZ

A legutóbbi két futammal ellentétben Interlagosban csak egy szakaszon aktiválhatják a versenyzők a légellenállás-csökkentő rendszert, a 3. és a 4. (Sol és Lago) kanyarok közötti hátsó egyenesben. „Azt gondoljuk, hogy ez elegendő lesz, hiszen a célegyenes már önmagában is kiváló lehetőséget nyújt az előzésre, nem akarjuk túl könnyűvé tenni a dolgot” – nyilatkozta Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója.

A McLaren az MP4-26-os versenyautóját az Abu-dzabi Nagydíjat követő fiatal pilóták tesztjén tovább fejlesztette, ezért a csapat reméli, pilótái versenyben lesznek a Ferrarival és a Red Bull-lal.

„Interlagosban rengeteg lassú kanyar és két hosszú egyenes is van – teszi hozzá Hamilton. – Jó tapadásra és erős motorra van szükség, ha gyors akar lenni itt valaki. A mi autónknál pedig megvan mindkettő. Nagyon jó a KERS hibrid rendszerünk is, a DRS is hatékonyan működik, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy versenyben leszünk a többiekkel.”

Hamilton nosztalgiázni is szeret egy-egy futam előtt, ezúttal is kitért a pálya történelmére.

„Ez egy igazi régimódi pálya, semmit sem változott azóta, amikor gyerekkori hősöm, Ayrton Senna megnyerte a futamot 1991-ben, s itt tényleg úgy érzed, hogy Ayrton pályáján versenyzel. Sao Paulo volt a szülővárosa, s ez volt az ő pályája. Boldog lennék, ha én is tudnék itt nyerni” – fogalmazott Hamilton.

Csapattársa, Jenson Button az F1 múltjával foglalkozott, és a McLaren interlagosi kötődését is kiemelte.

„Az ember itt mindig magába szippanthat egy kis történelmet – mondta Button. – A McLarennek szép emlékei vannak innen, a város szülöttei közül Emerson Fittipaldi és Ayrton Senna is a McLarennel lett világbajnok. El tudom képzelni, milyen lehetett a hetvenes években, amikor kétszer ilyen hosszú volt a pálya, de a sebesség ugyanolyan volt, mint manapság.”

40. BRAZIL NAGYDÍJ
(a vb 19. futama, november 27.)
(magyar idő szerint)
PÉNTEK
1. szabadedzés
13.00–14.30
2. szabadedzés
17.00–18.30
SZOMBAT
3. szabadedzés 14.00–15.00
Időmérő edzés
17.00–18.00
VASÁRNAP
A verseny
17.00

A Red Bull pilótái közül a világbajnok Sebastian Vettelnek tavaly sikerült nyernie Interlagosban, ezzel alapozta meg világbajnoki címét, amelyet egy futammal később Abu-Dzabiban begyűjtött. Az idén fordított sorrendben követi egymást a két verseny, Vettel pedig mindkettőre kétszeres világbajnokként érkezett.

„Interlagosról három dolog jut eszembe: az óra járásával szemben haladó pálya, a nagy szintkülönbségek és a fanatikus nézősereg – mondta Vettel. – A versenypálya ezer méterrel a tengerszint felett van, a motorok erején ez érezhető, nem annyira húznak, mint máshol, és az izomzatunkat is megviseli az autóvezetés.”

„A célegyenes vége tökéletes hely az előzésre, a szélárnyékból kilőve és a fékezési pontot jól eltalálva sikerrel járhatsz. A brazil pálya veszélyeket is hordoz magában, ha esik, állhat a víz a pályán, vagy éppen át is folyhat rajta, ami miatt könnyen megcsúszhat a kocsi” – tette hozzá Vettel.

Az idén még nyeretlen Mark Webber két évvel ezelőtti győzelmének színhelyén szakítaná meg rossz sorozatát.

„A Brazil GP az egyik legjobb verseny az F1-ben, kicsit olyan, mint Brands Hatch rövidített pályája volt az alsóbb kategóriákban, a versenyeken igazi kupahangulat van. Fittipaldi, Piquet és Senna után Barrichello és Massa viszi tovább a helyi pilóták stafétáját, nagy versenyzőik vannak. Nekem mindig is feküdt a pálya, tökéletes pálya az idény zárásához” – mondta Webber.

Az interlagosi pályát a versenyt követően átépítik, a célegyenes bejáratát felújítják, az előtte lévő kanyar mellé pedig hatalmas bukóteret építenek, amelyhez el kell bontani a lelátót.

BUTTON GYŐZELEMMEL BÚCSÚZNA

TOVÁBBI NYILATKOZATOK A BRAZIL GP ELŐTT
Felipe Massa: – Fontos hétvége előtt állok, tíz éve versenyzem már az F1-ben, igaz, nem tíz teljes idényt, hiszen 2003-ban csak tesztpilóta voltam a Ferrarinál. A Scuderiánál hat évet töltöttem versenyzőként, ez lesz a 100. versenyem a csapatnál. Ünnep lesz, ráadásul otthon, jó lenne egy jó eredménnyel zárni a hetet.
Michael Schumacher: – Interlagos tipikusan az a pálya, amelyen jó, ha véget ér az idény, hiszen felszabadultan versenyezhetünk. A csapat az utolsó versenyek alatt is keményen dolgozott az autó fejlesztések megértésén, talán sikerül jó eredménnyel zárni a szezont, és emelkedett hangulatban nekivágni a holt idénynek.
Nico Rosberg: – Jó hír, hogy Brazíliában versenyezhetünk, és annál is jobb, hogy a csapat annak ellenére tudott javítani az autón, hogy hetek óta nincsenek új alkatrészeink. Hiszek benne, hogy néhányat elcsíphetünk a három élcsapat gépei közül.
Bruno Senna: – Nagyon izgulok a hazai versenyem miatt, az Abu-dzabi Nagydíj után szinte azonnal hazarepültem, hogy a lehető legjobban felkészüljek. A brazil közönség élvezi, hogy több hazai pilóta is a mezőny tagja, remélem, sikerül megörvendeztetni őket.
Vitalij Petrov: – nincs nyilatkozat –
Rubens Barrichello: – Ez a legjobb hét ebben az évben, sajnos ez telik el a leggyorsabban is. A pályát imádom, előzni könnyű rajta, most sem számítok másra. Remélem, sikerül pontot szereznem.
Pastor Maldonado: – Egyszer jártam már Brazíliában, de most először fogok itt versenyezni. Remélem, sokan átjönnek Venezuelából, és élvezni fogják a hétvégét.
Adrian Sutil: – Négy pontot kell szereznem ahhoz, hogy feljöjjek a pontverseny 9. helyére. Jó esélyt látok erre, mert erős lesz a kocsi Interlagosban. Két éve a harmadik rajtkockából indultam, de a versenyem rosszul sikerült. Még sohasem szereztem itt pontot.
Paul di Resta: – Még nem vezettem itt versenyautót, csak kívülről figyeltem az eseményeket. Szokatlan kanyarok és nagy szintkülönbségek jellemzik Interlagost, kimerítő lesz másfél órán át autózni. A Saubertől és a Toro Rossótól talán nem kell tartanunk, némi szerencsével utolérhetjük a Renault-t.
Kobajasi Kamui: – Nagyon különleges számomra ez a pálya, két éve itt versenyeztem először az F1-ben. A szurkolók csodás hangulatot tudnak teremteni, az éttermekben fantasztikusak az ételek, nagyon várom, hogy beüljek az egyik chrurrascariába. A remek vonalvezetésű pályán arra törekszünk, hogy jó élménnyel zárjuk a szezont.
Sergio Pérez: – Sohasem voltam még Brazíliában, a futam előtt azonban hazamentem Mexikóba, ahol jó volt egy kis időt eltölteni. Arra számítok, hogy a brazil közönség a mexikóihoz hasonlóan kiváló hangulatot teremt majd a pálya mellett.
Sébastien Buemi: – nincs nyilatkozat –
Jaime Alguersuari: – nincs nyilatkozat –
Heikki Kovalainen: – Hosszú idény volt, a lehető legjobb helyen, Brazíliában ér véget. Abban bízom, sikerül jó teljesítménnyel zárnunk, és jó alapot teremtenünk a 2012-es szezonra.
Jarno Trulli: – Nem sok szerencsém volt eddig Brazíliában, de nagyon szeretem a pályát, mert a régi időkre emlékeztet. Nem olyan mesterkélt, mint az új helyszínek vonalvezetése.
Vitantonio Liuzzi: – Ha minden úgy alakul pénteken és szombaton, mint Abu-Dzabiban, lehet esélyünk a közvetlen riválisainkkal szemben. A Brazil Nagydíj azok közé tartozik, amelyeket a pályán kívül is felhőtlenül lehet élvezni.
Daniel Ricciardo: – Tavaly a pályán kívülről is nagyon élveztem a versenyt, remek a hangulat. A futamon a pálya klasszikus volta miatt meghatározó, hogyan alakul az első néhány köröd, azok meghatározzák, milyen ritmusban vezetsz a következő pár órában.
Timo Glock: – Annak ellenére, hogy rövid a pálya, nagyon fárasztó rajta vezetni, és roppant élvezetes is. A hangulat az egyik legjobb az F1-ben, s alig hiszem el, hogy már az idény végéhez érkeztünk.
Jérome d’Ambrosio: – Jól emlékszem a két évvel ezelőtti időmérőre, amely során nagyon szakadt az eső. Sohasem tudhatjuk, milyen idő lesz itt, a fantasztikus pálya mellett ez is élvezetessé teszi a hétvégét.

AZ ELMÚLT TÍZ ÉV LEGJOBBJAI
GYŐZELEM POLE POZÍCIÓ LEGGYORSABB KÖR
2001 David Coulthard Michael Schumacher Ralf Schumacher
2002 Michael Schumacher Juan Pablo Montoya Juan Pablo Montoya
2003 Giancarlo Fisichella Rubens Barrichello Rubens Barrichello
2004 Juan Pablo Montoya Rubens Barrichello Juan Pablo Montoya
2005 Juan Pablo Montoya Fernando Alonso Kimi Räikkönen
2006 Felipe Massa Felipe Massa Michael Schumacher
2007 Kimi Räikkönen Felipe Massa Kimi Räikkönen
2008 Felipe Massa Felipe Massa Felipe Massa
2009 Mark Webber Rubens Barrichello Mark Webber
2010 Sebastian Vettel Nico Hülkenberg Lewis Hamilton

A célegyenesben eleve könnyű előzni, ezért csak a 4-es kanyar előtt lesz DRS-zóna
A célegyenesben eleve könnyű előzni, ezért csak a 4-es kanyar előtt lesz DRS-zóna
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik