Lewis Hamilton az Abu-dzabi Nagydíjon aratott győzelmével hétversenyes nyeretlenségi sorozatának vetett véget, s az emírségben megszerzett lendületét kihasználva a csúcson szeretné befejezni a szezont. Esetleges győzelmével azt is elkerülné, hogy hónapokig kötekedjenek vele a brit lapok, amelyek hajlamosak a magasba emelni a McLaren versenyzőjét, ugyanakkor a kritikákat sem fogják vissza.
„Annyira vagy jó, amennyire az utolsó versenyeden voltál, legalábbis ezt mondják az emberek! Rendkívüli lenne nyerni Interlagosban, hiszen ezen a pályán még sohasem sikerült az első helyen végeznem – mondta Hamilton. – Szeretném, ha egy Lewis Hamilton-győzelem lenne az emberek utolsó élménye a téli pihenő előtt.”
A legutóbbi két futammal ellentétben Interlagosban csak egy szakaszon aktiválhatják a versenyzők a légellenállás-csökkentő rendszert, a 3. és a 4. (Sol és Lago) kanyarok közötti hátsó egyenesben. „Azt gondoljuk, hogy ez elegendő lesz, hiszen a célegyenes már önmagában is kiváló lehetőséget nyújt az előzésre, nem akarjuk túl könnyűvé tenni a dolgot” – nyilatkozta Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója. |
A McLaren az MP4-26-os versenyautóját az Abu-dzabi Nagydíjat követő fiatal pilóták tesztjén tovább fejlesztette, ezért a csapat reméli, pilótái versenyben lesznek a Ferrarival és a Red Bull-lal.
„Interlagosban rengeteg lassú kanyar és két hosszú egyenes is van – teszi hozzá Hamilton. – Jó tapadásra és erős motorra van szükség, ha gyors akar lenni itt valaki. A mi autónknál pedig megvan mindkettő. Nagyon jó a KERS hibrid rendszerünk is, a DRS is hatékonyan működik, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy versenyben leszünk a többiekkel.”
Hamilton nosztalgiázni is szeret egy-egy futam előtt, ezúttal is kitért a pálya történelmére.
„Ez egy igazi régimódi pálya, semmit sem változott azóta, amikor gyerekkori hősöm, Ayrton Senna megnyerte a futamot 1991-ben, s itt tényleg úgy érzed, hogy Ayrton pályáján versenyzel. Sao Paulo volt a szülővárosa, s ez volt az ő pályája. Boldog lennék, ha én is tudnék itt nyerni” – fogalmazott Hamilton.
Csapattársa, Jenson Button az F1 múltjával foglalkozott, és a McLaren interlagosi kötődését is kiemelte.
„Az ember itt mindig magába szippanthat egy kis történelmet – mondta Button. – A McLarennek szép emlékei vannak innen, a város szülöttei közül Emerson Fittipaldi és Ayrton Senna is a McLarennel lett világbajnok. El tudom képzelni, milyen lehetett a hetvenes években, amikor kétszer ilyen hosszú volt a pálya, de a sebesség ugyanolyan volt, mint manapság.”
(magyar idő szerint) | ||||
PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés | 13.00–14.30 | |||
2. szabadedzés | 17.00–18.30 | |||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 14.00–15.00 | |||
Időmérő edzés | 17.00–18.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 17.00 |
A Red Bull pilótái közül a világbajnok Sebastian Vettelnek tavaly sikerült nyernie Interlagosban, ezzel alapozta meg világbajnoki címét, amelyet egy futammal később Abu-Dzabiban begyűjtött. Az idén fordított sorrendben követi egymást a két verseny, Vettel pedig mindkettőre kétszeres világbajnokként érkezett.
„Interlagosról három dolog jut eszembe: az óra járásával szemben haladó pálya, a nagy szintkülönbségek és a fanatikus nézősereg – mondta Vettel. – A versenypálya ezer méterrel a tengerszint felett van, a motorok erején ez érezhető, nem annyira húznak, mint máshol, és az izomzatunkat is megviseli az autóvezetés.”
„A célegyenes vége tökéletes hely az előzésre, a szélárnyékból kilőve és a fékezési pontot jól eltalálva sikerrel járhatsz. A brazil pálya veszélyeket is hordoz magában, ha esik, állhat a víz a pályán, vagy éppen át is folyhat rajta, ami miatt könnyen megcsúszhat a kocsi” – tette hozzá Vettel.
Az idén még nyeretlen Mark Webber két évvel ezelőtti győzelmének színhelyén szakítaná meg rossz sorozatát.
„A Brazil GP az egyik legjobb verseny az F1-ben, kicsit olyan, mint Brands Hatch rövidített pályája volt az alsóbb kategóriákban, a versenyeken igazi kupahangulat van. Fittipaldi, Piquet és Senna után Barrichello és Massa viszi tovább a helyi pilóták stafétáját, nagy versenyzőik vannak. Nekem mindig is feküdt a pálya, tökéletes pálya az idény zárásához” – mondta Webber.
Az interlagosi pályát a versenyt követően átépítik, a célegyenes bejáratát felújítják, az előtte lévő kanyar mellé pedig hatalmas bukóteret építenek, amelyhez el kell bontani a lelátót.
|
Felipe Massa: – Fontos hétvége előtt állok, tíz éve versenyzem már az F1-ben, igaz, nem tíz teljes idényt, hiszen 2003-ban csak tesztpilóta voltam a Ferrarinál. A Scuderiánál hat évet töltöttem versenyzőként, ez lesz a 100. versenyem a csapatnál. Ünnep lesz, ráadásul otthon, jó lenne egy jó eredménnyel zárni a hetet. |
Michael Schumacher: – Interlagos tipikusan az a pálya, amelyen jó, ha véget ér az idény, hiszen felszabadultan versenyezhetünk. A csapat az utolsó versenyek alatt is keményen dolgozott az autó fejlesztések megértésén, talán sikerül jó eredménnyel zárni a szezont, és emelkedett hangulatban nekivágni a holt idénynek. |
Nico Rosberg: – Jó hír, hogy Brazíliában versenyezhetünk, és annál is jobb, hogy a csapat annak ellenére tudott javítani az autón, hogy hetek óta nincsenek új alkatrészeink. Hiszek benne, hogy néhányat elcsíphetünk a három élcsapat gépei közül. |
Bruno Senna: – Nagyon izgulok a hazai versenyem miatt, az Abu-dzabi Nagydíj után szinte azonnal hazarepültem, hogy a lehető legjobban felkészüljek. A brazil közönség élvezi, hogy több hazai pilóta is a mezőny tagja, remélem, sikerül megörvendeztetni őket. |
Vitalij Petrov: – nincs nyilatkozat – |
Rubens Barrichello: – Ez a legjobb hét ebben az évben, sajnos ez telik el a leggyorsabban is. A pályát imádom, előzni könnyű rajta, most sem számítok másra. Remélem, sikerül pontot szereznem. |
Pastor Maldonado: – Egyszer jártam már Brazíliában, de most először fogok itt versenyezni. Remélem, sokan átjönnek Venezuelából, és élvezni fogják a hétvégét. |
Adrian Sutil: – Négy pontot kell szereznem ahhoz, hogy feljöjjek a pontverseny 9. helyére. Jó esélyt látok erre, mert erős lesz a kocsi Interlagosban. Két éve a harmadik rajtkockából indultam, de a versenyem rosszul sikerült. Még sohasem szereztem itt pontot. |
Paul di Resta: – Még nem vezettem itt versenyautót, csak kívülről figyeltem az eseményeket. Szokatlan kanyarok és nagy szintkülönbségek jellemzik Interlagost, kimerítő lesz másfél órán át autózni. A Saubertől és a Toro Rossótól talán nem kell tartanunk, némi szerencsével utolérhetjük a Renault-t. |
Kobajasi Kamui: – Nagyon különleges számomra ez a pálya, két éve itt versenyeztem először az F1-ben. A szurkolók csodás hangulatot tudnak teremteni, az éttermekben fantasztikusak az ételek, nagyon várom, hogy beüljek az egyik chrurrascariába. A remek vonalvezetésű pályán arra törekszünk, hogy jó élménnyel zárjuk a szezont. |
Sergio Pérez: – Sohasem voltam még Brazíliában, a futam előtt azonban hazamentem Mexikóba, ahol jó volt egy kis időt eltölteni. Arra számítok, hogy a brazil közönség a mexikóihoz hasonlóan kiváló hangulatot teremt majd a pálya mellett. |
Sébastien Buemi: – nincs nyilatkozat – |
Jaime Alguersuari: – nincs nyilatkozat – |
Heikki Kovalainen: – Hosszú idény volt, a lehető legjobb helyen, Brazíliában ér véget. Abban bízom, sikerül jó teljesítménnyel zárnunk, és jó alapot teremtenünk a 2012-es szezonra. |
Jarno Trulli: – Nem sok szerencsém volt eddig Brazíliában, de nagyon szeretem a pályát, mert a régi időkre emlékeztet. Nem olyan mesterkélt, mint az új helyszínek vonalvezetése. |
Vitantonio Liuzzi: – Ha minden úgy alakul pénteken és szombaton, mint Abu-Dzabiban, lehet esélyünk a közvetlen riválisainkkal szemben. A Brazil Nagydíj azok közé tartozik, amelyeket a pályán kívül is felhőtlenül lehet élvezni. |
Daniel Ricciardo: – Tavaly a pályán kívülről is nagyon élveztem a versenyt, remek a hangulat. A futamon a pálya klasszikus volta miatt meghatározó, hogyan alakul az első néhány köröd, azok meghatározzák, milyen ritmusban vezetsz a következő pár órában. |
Timo Glock: – Annak ellenére, hogy rövid a pálya, nagyon fárasztó rajta vezetni, és roppant élvezetes is. A hangulat az egyik legjobb az F1-ben, s alig hiszem el, hogy már az idény végéhez érkeztünk. |
Jérome d’Ambrosio: – Jól emlékszem a két évvel ezelőtti időmérőre, amely során nagyon szakadt az eső. Sohasem tudhatjuk, milyen idő lesz itt, a fantasztikus pálya mellett ez is élvezetessé teszi a hétvégét. |
GYŐZELEM | POLE POZÍCIÓ | LEGGYORSABB KÖR | |
2001 | David Coulthard | Michael Schumacher | Ralf Schumacher |
2002 | Michael Schumacher | Juan Pablo Montoya | Juan Pablo Montoya |
2003 | Giancarlo Fisichella | Rubens Barrichello | Rubens Barrichello |
2004 | Juan Pablo Montoya | Rubens Barrichello | Juan Pablo Montoya |
2005 | Juan Pablo Montoya | Fernando Alonso | Kimi Räikkönen |
2006 | Felipe Massa | Felipe Massa | Michael Schumacher |
2007 | Kimi Räikkönen | Felipe Massa | Kimi Räikkönen |
2008 | Felipe Massa | Felipe Massa | Felipe Massa |
2009 | Mark Webber | Rubens Barrichello | Mark Webber |
2010 | Sebastian Vettel | Nico Hülkenberg | Lewis Hamilton |