„Ha nem lennék motivált és nem várnám élvezettel a következő F1-es futamot, nem írtam volna alá a szerződést – mondta Kimi Räikkönen egy videointerjúban. – Túl sokat beszélnek erről a tényezőről, pedig senki sem láthat bele a fejembe, csak én tudom, mit is érzek vagy gondolok valójában. Ezért nem érdekel, mit beszélnek rólam. Élvezem a helyzetet, érdekes lesz a visszatérés.″
Az előző két évet a rali-világbajnokságban töltő finnek a másik kategóriában a pályaversenyzés sava borsa, a kerék kerék elleni csata hiányzott leginkább.
„A Formula–1-es versenyzés iránti szenvedélyem sohasem lankadt, csak a körítéssel volt gondom – folytatta Räikkönen. – Az idén indultam néhány alsóbb kategóriás NASCAR-versenyen, és egyre inkább visszatért az étvágyam a kerék kerék elleni csaták iránt. A raliban igazából az óra az ellenfeled, és ez nem elégített ki, hiányoztak a küzdelmek a pályán. Több hívást is kaptam a Formula–1-ből, tárgyaltam is emberekkel. A Lotus Renault-val nagyon kellemes beszélgetésem volt, és meg is egyeztünk egymással, aminek örülök.″
Bár sokan attól féltik Kimi Räikkönent, hogy ha a csapat jövő évi autója ugyanolyan középszerű lesz, mint az idén volt, a finn hamar elveszíti a lelkesedését, és motivációs hiánya miatt ismét, immár végleg távozik az F1-ből, Jean Alesi, a Lotus nagykövete szerint erre nem kerül sor. „Kimi talán a leggyorsabb pilóta, akit valaha láttunk az F1-ben, nem lehet gond neki a visszarázódás. A kihagyásának oka a Ferrari lehetett, besokallhatott a csapaton belüli rendszertől. A csapatnak jót tesz a jelenléte, hogy lesz egy versenyzője, aki mindig kihozza a maximumot a kocsiból, és tudhatják, hogyan is állnak, és nem azon kell törniük a fejüket, hogy az autó rossz vagy a pilótának van gyengébb napja. Persze nem fog többet beszélni, mint eddig, ezt senki sem várhatja el tőle″ – mondta Alesi, aki a 2001-es idény végén vonult vissza, így egy szezont versenyzett Räikkönen ellen az F1-ben. |
A finn már korábban elismerte, hogy a Williamstől is volt ajánlata, s most megerősítette azt, amiről hetek óta cikkezett a szaksajtó. Ugyanakkor a Renault-tól kapott ajánlat több szempontból is csábítóbb lehetett.
„Valóban két ajánlat közül kellett választanom, a Williamsszel is sokat beszéltünk, de végül a Renault-val sikerült megállapodnom, itt megkapom, amit kérek, ezért esett rájuk a választásom″ – mondta a finn, akivel együtt hat világbajnok szerepel a 2012-es világbajnokságban, ami rekordnak számít.
KI LEHET A CSAPATTÁRS?
A jövőre már Lotus néven induló istálló azt még nem jelentette be, hogy ki lesz Räikkönen csapattársa 2012-ben, ugyanakkor a 2011-es vezérpilótának, Vitalij Petrovnak december 10-éig el kell döntenie, marad vagy megy. Mivel az istálló továbbra sem mondott le arról, hogy valamikor az idény közben csatlakozik hozzá a ralibalesetéből továbbra is lábadozó Robert Kubica, az orosznak számolnia kell azzal, hogy bármikor kikerülhet a csapatból.
Számára jó választás lehet a Williamshez szerződés, az évek óta anyagi gondokkal küszködő brit istállónak jól jönne a Petrovval együtt a házhoz álló szponzorpénz, ráadásul nem is hoznának súlyos áldozatot, mert a piacon lévő versenyzők közül Petrov az egyik legjobb.
Ott van még Adrian Sutil és Rubens Barrichello, de egyikük sem hozza, hanem viszi a pénzt, és nem jobbak annyival Petrovnál, hogy maga a név támogatókat csábítson. Bruno Senna Petrovhoz hasonlóan szponzorokkal együtt érkezne a Williamshez, a brazil miatt még gyorsan meg is kell hoznia Petrovnak a döntését, nehogy lekéssen, és végül állás nélkül maradjon.
A Renault-nál Sennáról és a GP2-es bajnok Romain Grosjeanról is inkább elképzelhető, hogy elvállalja a versenyzést azzal a kockázattal, hogy ha Kubica visszatér, neki le kell mondania versenyzői pozíciójáról. Ugyanakkor közel sem biztos, hogy a lengyel visszatér, és Petrovnak is ez okoz leginkább fejtörést.
ÚJ ALAPOKRA ÉPÍTIK A 2012-ES AUTÓT
A csapat bízik benne, hogy Lotusként ismét jó autóval tud nekivágni a világbajnokságnak, az idei szezon ugyanis azon a koncepción úszott el, amely 2011-re feleslegessé vált. A csapat mérnökei elárulták ugyanis, hogy az előre néző kipufogó ötlete a Bridgestone-gumik viselkedéséből eredt, de mire készek lettek vele, az F1 Pirellire váltott, és az olasz abroncsoknak még rosszat is tett a kialakítás. (A japánok hátsó gumijain az autó jól tapadt, nem volt akkora szükség hátul a leszorítóerőre, mint a kevésbé stabil Pirellik esetében.)
A szakmai stáb az idén megpróbálkozott a hátrafelé néző kipufogóval, de bonyolult volt a módosítás, amelyet így a 2012-es idényre halasztottak.
RED BULL | MOTOR | |
1 Sebastian Vettel (német) | 2 Mark Webber (ausztrál) | Renault |
McLAREN | ||
3 Jenson Button (brit) | 4 Lewis Hamilton (brit) | Mercedes |
FERRARI | ||
5 Fernando Alonso (spanyol) | 6 Felipe Massa (brazil) | Ferrari |
MERCEDES | ||
7 Michael Schumacher (német) | 8 Nico Rosberg (német) | Mercedes |
LOTUS | ||
9 Kimi Räikkönen (finn) | 10 Vitalij Petrov (orosz)* | Renault |
FORCE INDIA | ||
11 Paul di Resta (brit)* | 12 Nico Hülkenberg (német)* | Mercedes |
SAUBER | ||
14 Kobajasi Kamui (japán) | 15 Sergio Pérez (mexikói) | Ferrari |
TORO ROSSO | ||
16 Jaime Alguersuari (spanyol)* | 17 Sébastien Buemi (svájci)* | Ferrari |
WILLIAMS | ||
18 Pastor Maldonado (venezuelai)* | 19 Bruno Senna (brazil)* | Renault |
CATERHAM | ||
20 Heikki Kovalainen (finn) | 21 Jarno Trulli (olasz) | Renault |
HISPANIA | ||
22 Pedro de la Rosa (spanyol) | 23 Vitantonio Liuzzi (olasz)* | Cosworth |
MARUSSIA | ||
24 Timo Glock (német) | 25 Charles Pic (francia) | Cosworth |
A csillaggal jelölt pilóták helye még nem biztos, NSO-tipp |