„Érdekes nap volt, ez a pálya általában nem fekszik a kocsinknak, de most kifejezetten elégedett voltam vele – mondta a vb-éllovas Sebastian Vettel a délutáni tréning után. – A McLaren nagyon gyorsnak tűnik, ám a két pénteki edzés után még nem érdemes ítélkezni. Bár sok az egyenes, a forgalom nagyon zavaró tud lenni, a köridők ezért sem feltétlenül mérvadóak. A McLaren meredekebb szárnyakat használ; meg kell vizsgálnunk, mennyire bizonyulhat ez jó megoldásnak a versenyen. Nem lehet véletlen, hogy annyira kiemelkedtek a mezőnyből az első gyakorláson.”
„Elég jó volt a szabadedzés. Sok dolgunk lesz még a leszorítóerő és az áttételek beállításával, ebből a szempontból ez egy különleges helyszín – mondta ezt már csapattársa, Mark Webber. – Mindkét keverékű abroncs jól működött. Az itteni beállítások kulcsfontosságúak lesznek, meg kell találnunk a kompromisszumos megoldást, amellyel a kanyarokban és a hosszú egyenesekben is kellőképpen gyorsak tudunk lenni. Sebastian és én különböző programokat futottunk, úgyhogy este egyeztetjük majd az információkat”.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A McLaren pilótái felemás napot zártak, míg Lewis Hamilton elégedett volt délelőtti kimagasló idejével és délutáni második helyével, addig hetedikként záró Jenson Button nem érzi tökéletesnek a jelenlegi beállításokat.
„A mai napot a szárnybeállításoknak szenteltük, úgy tűnt, néhány csapat kisebb leszorítóerővel próbálkozott nálunk, de amikor használtuk a DRS-t, akkor kifejezetten jól festett az autó – mondta Lewis Hamilton. – Érdekes látni a különböző elképzeléseket a leszorítóerő tekintetében, néhány csapat jobb nálunk ezáltal az egyenesekben, de a középső szektorban ennek köszönhetően mi vagyunk előnyben. Ez mindig kompromisszumokat igényel, de a menetsebességünk nem tűnik éppen rossznak.”
„Mindkét szabadedzésen erősek voltunk, és megtankolt állapotban úgy érzem, hogy egy kicsit erősebbek vagyunk a Ferrariknál. A második edzés végére a Red Bullok elég erősnek tűntek, de biztos vagyok benne, hogy nem azonos üzemanyagszinttel érték el ezt a teljesítményt, ami nagyon biztató számunkra” – tette hozzá Hamilton.
„Hasonló szárnybeállításokkal próbálkoztunk Jensonnal és nagyon elégedett vagyok az eredményekkel. Az este folyamán pár apróbb változatást eszközölünk még az autón, de úgy érzem, megfoghatjuk a Red Bullokat a hétvégén. Az autó nagyon jól megy, és továbbra is fejlődünk, de ettől függetlenül nagyon nehéz futamra van kilátás” – zárta gondolatmenetét a 2008-as világbajnok.
Csapattársa, a 2009-es első Jenson Button az istálló bejelentése szerint a következő idényben is a wokingiakat erősíti majd. Ő ettől függetlenül kevésbé elégedetten zárta a mai napot.
„Néhány beállítás, amit kipróbáltunk az autómon a nap folyamán jobban működött, de még nem tartunk ott, ahol szeretném, nem tudjuk még milyen leszorítóerő lenne igazán célravezető – mondta Button. – Még nem érzem tökéletesen az autót, de dolgozunk az ügyön. Nagyon sok adatot fogunk az este folyamán kivizsgálni, mielőtt meghatározzuk a hétvége további részére a haladási irányt.”
A kétszeres világbajnok Fernando Alonso az ötödik helyen zárta a második szabadedzést a Ferrari hazai pályáján.
„Monzában versenyezni mindig különleges, pláne ha Ferrari-pilótaként veszel részt rajta, a szurkolók elképesztő hangulatot teremtenek. Ugyanakkor technikailag ez egy ugyanolyan péntek, mint bárhol máshol, sokféle beállítást próbálgattunk, igyekszünk megtalálni a megfelelőt a hétvége további részére. Őszintén szólva úgy gondolom, hogy teljesítményben elmaradunk a legjobbaktól, de nem tudhatjuk, hogy milyen üzemanyagszinttel érték el ezeket az időket. Az autó azonban többé-kevésbé megegyezik a Spában használttal, így, bár jó lenne megismételni a tavalyi teljesítményt (amikor a pole pozícióból induló spanyol végül megnyerte a futamot – a szerk.), nem várhatunk csodát” – mondta Alonso, aki kitért idei céljaira is. – Hogy mi a motivációm még erre a szezonra? Nagyon versengő típus vagyok, nem szeretek veszíteni. Igaz, idén ez túl sokszor előfordult, de még mindig vannak kézzelfogható közelségben célok, például Webber nincs olyan messze a 2. helyért folytatott csatában…”
A harmadik helyet némi meglepetésre a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher szerezte meg a délutáni edzésen.
„Mindig különleges érzés Monzába jönni, már csütörtökön, a pályabejáráskor óriási volt a hangulat, az olasz szurkolók nagyon értenek ehhez. Az autóban ülve hasonlóan felemelő érzés volt körbemenni – mondta Schumacher, majd azt fejtegette, hogy jó eredménye nem feltétlenül a véletlen műve. – A Mercedes a fékezéskor és kigyorsításkor egyaránt erős, a gyenge pontját pedig a közepesen gyors kanyarok jelentik, amelyekből itt kevés van. Mindez hozzájárult a jó eredményemhez, de csak szombaton derül ki, mennyire valós a harmadik helyezésem."
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:24.010 | átlag: 248.241 km/ó | 37 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.046 | 0.036 mp h. | 21 |
3. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:24.347 | 0.337 | 39 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:24.366 | 0.356 | 33 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:24.433 | 0.423 | 31 |
6. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:24.468 | 0.458 | 32 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.508 | 0.498 | 30 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:25.097 | 1.087 | 39 |
9. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:25.182 | 1.172 | 37 |
10. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:25.325 | 1.315 | 38 |
11. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:25.450 | 1.440 | 31 |
12. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:25.496 | 1.486 | 39 |
13. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:25.683 | 1.673 | 37 |
14. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:25.758 | 1.748 | 29 |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:26.202 | 2.192 | 36 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:26.353 | 2.343 | 40 |
17. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:28.347 | 4.337 | 5 |
18. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:28.559 | 4.549 | 32 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:28.605 | 4.595 | 32 |
20. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:28.804 | 4.794 | 25 |
21. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:29.162 | 5.152 | 34 |
22. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:29.184 | 5.174 | 29 |
23. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:29.622 | 5.612 | 34 |
24. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:29.841 | 5.831 | 7 |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.865 | átlag: 248.671 km/ó | 18 kör |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.786 | 0.921 mp h. | 19 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:25.231 | 1.366 | 25 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:25.459 | 1.594 | 24 |
5. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:26.550 | 2.685 | 23 |
6. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:26.625 | 2.760 | 20 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:26.647 | 2.782 | 20 |
8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:26.676 | 2.811 | 24 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:26.694 | 2.829 | 28 |
10. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.696 | 2.831 | 15 |
11. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:26.699 | 2.834 | 21 |
12. | Nico Hülkenberg* | német | Force India-Mercedes | 1:26.826 | 2.961 | 21 |
13. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:26.836 | 2.971 | 25 |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:26.996 | 3.131 | 29 |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:27.365 | 3.500 | 25 |
16. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:27.385 | 3.520 | 23 |
17. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:27.433 | 3.568 | 25 |
18. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:27.492 | 3.627 | 24 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:29.539 | 5.674 | 10 |
20. | Karun Chandhok* | indiai | Lotus-Renault | 1:30.148 | 6.283 | 19 |
21. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:30.609 | 6.744 | 27 |
22. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:30.619 | 6.754 | 24 |
23. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:31.052 | 7.187 | 12 |
24. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:31.899 | 8.034 | 22 |
*Tartalékpilóták, a hétvége további részén nem vesznek részt. |